Underskriftskampanje for Apple Store

Underskriftskampanje for Apple Store

Innleggav iNordli18 » man 11.05.2009 10:15

Apple utvider til Europa

De seneste årene har vi takket være Humac, Eplehuset og flere mindre forhandlere fått mange «eplebutikker» rundt om i Norge, men vi mangler fremdeles en offisiell Apple Store her i landet. Nå kan du si hva du mener om det i en ny underskriftskampanje.

Underskriftskampanjen «Apple Store til Norge!» er opprettet av Mac1-medlemmet iNordli18, og oppfordrer Mac-brukere som ønsker at Apple skal åpne en offisiell Apple Store i Norge til å underskrive dette oppropet.



Det er vel heller tvilsomt at et stort selskap som Apple lar seg påvirke av en underskriftskampanje i lille Norge, men som i politikken blir du ihvertfall ikke hørt hvis du ikke sier fra. Har du lyst på en Apple Store i Norge? Da er det kanskje på tide å skrive under på oppropet?
Sist endret av iNordli18 den man 11.05.2009 20:48, endret 3 ganger.
medlem i 180 måneder
 

Bra tiltak, men formulering…?

Innleggav hawk » man 11.05.2009 10:21

Dette er jo forsåvidt et bra tiltak, men vedkommende kunne kanskje gjort seg litt mer flid med den skriftlige utformingen av kampanjen:

---

Hvorfor bare Apple Store i Amerika??
"Apple shop" som er i noen Elkjøp-butikker + Expert-butikker i Norge er ikke nokk!
Vi vil ha en egen Apple Store!

---

Jeg signerer ikke før det eventuelt kommer en mer velbegrunnet tekst uten skrivefeil…

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Hawk: +1

Innleggav jervi » man 11.05.2009 10:32

Hawk: +1

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Apple Store.

Innleggav Driveren » man 11.05.2009 10:38

Nå har jo Expert satset på Apple store med betjening annsatt av Apple. Da er vi jo ganske nær.
Desutten er det en stor fordel for forbrukeren at det er uavhengige forhandlere som selger maskinene, på komesersielt basis.
Skulle vi hatt Apple til å fremme reklamasjonssaker på egne maskiner, ville det bli mange rettsaker.
Epplehuset og Humac er avhengig av en vis anndel fornøyde kunder for å overleve, expert og Ellkjøp kan hive ut Apple produkter om kvaliteten blir for dårlig. Dette er et skikkelig ris bak speilet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

For min del gjør humac og

Innleggav artofdesign » man 11.05.2009 10:42

For min del gjør humac og eplehuset en bedre jobb en hva jeg tror applestore ville gjort.
Ved reklamasjonssaker som er naturlige at kunden vinner gir de rett produkt/service, selv om apple nekter for nytt produkt/reparasjon.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

For her i Norge bor det jo så veldig mange..

Innleggav eilef » man 11.05.2009 10:42

Det har nok lite å gjøre med å ikke bli hørt, det er jo ikke en fjerdedel av kundegrunnlaget for å ha en Apple Store i Norge. Det beste en kan håpe på er en i København, beste strategiske plassering i forhold til ganske mange dansker, svensker og et par nordmenn. Får vi en slik skandinavisk butikk kan det bli bra!

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_store
medlem i 198 måneder
 

Vil gjerne skrive under, men

Innleggav Giltvedt » man 11.05.2009 10:49

Vil gjerne skrive under, men først må beskrivelsen forbedres bedre.

Apple Store som jeg har vært innom tilbyr jo det ekstra som Humac og Eplehuset m.fl ikke tilbyr. F.eks Genius Bar, gratis undervisning som vi kan bare gå rett inn i, opplæring, support osv.

Dessuten blir det vanskelig å få en offisiell Apple Store i Oslo hvor det er mindre befolkning enn i Stockholm og København.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Skriver under dersom teksten

Innleggav andershusa » man 11.05.2009 10:56

Skriver under dersom teksten forbedres. Slik som det er nå tar jeg det ikke seriøst, så hvorfor skulle Apple gjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Hvorfor?

Innleggav fuzzy76 » man 11.05.2009 11:19

Jeg ser virkelig ikke et eneste argument for hvorfor vi "skal" ha dette. Jeg har ingen Apple-sentriske behov som ikke dekkes av Humac og Eplehuset.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Veldig bra tiltak... slenger

Innleggav devo » man 11.05.2009 11:28

Veldig bra tiltak... slenger meg på med et nytt forslag til tekst:

Vi vil ha Apple Store til Norge!

I mange år har Apple utvidet retailkjeden sin, og åpnet flere butikker mange steder rundt om i verden. Nå mener vi det er på tide at Apple åpner en Apple Store i Norge, en butikk i Oslo vil for eksempel ha et potensiellt kundegrunnlag på omtrent 1 million mennesker.

Vi har lignende Apple-butikker i Norge, men vil gjerne få fullt utbytte av alle de tjenester Apple tilbyr i regi av Apple Store, som for eksempel Genius Bar, gratis undervisning, og såklart den ekte følelsen av å handle i en Apple Store.

Skriv under, hvis du vil ha Apple Store til Norge!

:)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Hawk: +2

Innleggav mcTosh » man 11.05.2009 11:34

Hawk: +2
medlem i 195 måneder
 

Re: Underskriftskampanje for Apple Store

Innleggav TheRealChristoffer » man 11.05.2009 11:38

vorfor bare Apple Store i Amerika??
"Apple shop" som er i noen Elkjøp-butikker + Expert-butikker i Norge er ikke nokk!
Vi vil ha en egen Apple Store!



hvorfor er ikke humac og epplehuset nevnt?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Underskriftskampanje for Apple Store

Innleggav jervi » man 11.05.2009 11:52

De drives ikke av Apple.
Sist endret av svar den man 11.05.2009 11:54, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig bruk av sitering; §2.8

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Underskriftskampanje for Apple Store

Innleggav inick » man 11.05.2009 12:19

Bra forslag men latterlig dårlig arbeid med selve underskrift siden!
Dette er så langt fra særiøst som det er mulig å komme! sender du dette til apple ler de, synd å si det.
medlem i 187 måneder
 

Re: Underskriftskampanje for Apple Store

Innleggav TheRealChristoffer » man 11.05.2009 12:24

og så får vi ikke se hvor mange som har skrivet under heller

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]