Sikkerhetsekspert ansettes av Apple

Re: @arntss Det er ikke så

Innleggav arntss » lør 16.05.2009 16:59

admin skrev:@arntss
En økt brukermasse betyr flere angrep, men det betyr ikke nødvendigvis at angrepene er suksessfulle.


Sant nok det. Men vi får se fremover hva som skjer. Jeg er uansett glad for å se at Apple tar sikkerheten på alvor. Men håper sterkt på at det ikke blir laget til noe som gjør at det tar alt for mye av maskinens ressurser. Det har vi vel sett masse av på Windows plattformen. Der er dessuten masse programmer som faktisk ikke gjør særlig nytte av seg, ikke særlig annet enn å sørpe til systemet og lage det treigt, faktisk også lage crash på maskinene.

Men, nå er det tid for fotballkamp!!!! Jeg og kona skal hive oss på Harleyen og dunke avgårde!!! Heia AAFK!!! 8-) ;)

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Det er positivt at Apple er

Innleggav Amishen » søn 17.05.2009 22:36

Det er positivt at Apple er føre var. Hadde vore ein gedigen tabbe dersom dei hadde venta til det hadde blitt enorme problemer. Nå begynner dei å sikre seg før sikkerhet kan komme til å bli eit stort problem, noko som kunne ført til at brukarar hadde gått vekk frå Mac. I tillegg gjer det at dei har nok tid til å koma fram til nye gode tiltak som auker sikkerheten i systemet.

Eg tviler på at noko "antivirusprogram" frå Apple vil bli bygd til å irritera brukeren, eller vera ressurskrevjande. Det er ikkje Apples stil. Er ein grunn til at ein treig mac, og ein ny rask mac viser det same grensesnittet. I Windows kan jo desse vera ganske forskjellige alt ettersom kor god maskin ein har.

Så får me håpe at Apple nå kjem opp med noko genialt innenfor sikkerhet.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]