Nye Snow Leopard-videoer

Nye Snow Leopard-videoer

Innleggav admin » fre 15.05.2009 17:03

Snow LeopardSnow Leopard rykker stadig nærmere en offisiell lansering og med kun uker igjen til WWDC dukker det også opp mer uoffisiell informasjon om Apples kommende system. En YouTube-bruker med navn LeopardOctober har lagt ut en rekke videoer som viser Snow Leopard-funksjonalitet.

De nyeste videoene viser mindre funksjoner som Apple ikke har snakket om tidligere, men som allikevel kan være svært så nyttig for mange brukere. LeopardOctober har også lagt ut en video av det som skal være nye QuickTime X.



Skal vi tro brukernavnet til YouTube-brukeren, vil ikke Snow Leopard være å finne i butikkene før oktober. Flere detaljer får vi nok under årets WWDC.

Søkeinnstillinger


Denne videoen viser hvordan man relativt enkelt kan sette opp valg for hvordan Spotlight skal søke. Skal søket i Finder søke i hele datamaskinen eller bare den mappen du er i akkurat nå?



Forbedret Spaces


I denne videoen ser vi at det nå blir veldig enkelt å endre innstillingene for hvilke programmer som åpnes i Spaces. Gjennom en meny i docken kan man selv velge hvilket Space det aktuelle programmet skal åpnes i. Videre vises også innebygd automatisk stavekontroll i Snow Leopard.


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Smart substitutions

Innleggav nils.j » fre 15.05.2009 17:18

Ja, det er vel på tide at dette kommer. Windows har hatt det i flere år...

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

office

Innleggav Gaau » fre 15.05.2009 18:09

Det har vel ikke vært i Windows, men i Office. Som jo også finnes til mac ^^
Dette ser ut til å gjelde alle programmer, gjennom "tjenester".
medlem i 231 måneder
 

det finnes jo også i iwork

Innleggav oddiZ » fre 15.05.2009 18:27

det finnes jo også i iwork

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Jeg for min del håper at

Innleggav iMacJhonny » fre 15.05.2009 18:31

Jeg for min del håper at Snow Leopard for det meste fokuserer på stabilitet og hurtighet. Kan ikke komme på en eneste funksjon jeg ønsker meg på bekostning av overnevnte. Men nå har jeg forstått at det er nettopp det som er meningen med SL, så jeg krysser fingrene.
medlem i 208 måneder
 

Så greit ut med

Innleggav christergutten » fre 15.05.2009 19:00

Så greit ut med søkefunksjonen, men det er jo ikke virkelig innovativt.. Synes Spotlight funker temmelig bra nå.. Bare et greit valg alternativ..
Noe jeg virkelig vil se er den muligheten å gå frem og tilbake i stacks'en i dock'en og jeg vil GJERNE at Quicktime støtter alle mulige formater inklusive wmv, for sikkerhetsskyld.
Så blir det også veldig spennende å se hvordan hele ytelses forbedringen blir.. De sier jo at alle programmer skal kunne bruke prosessoren fullt ut..
Jeg hørte også noe om at SL skal kunne bruke grafikkprosessoren til visse oppgaver også, som å kode video f. eks.. Det er jo også en språkmotor som korrigerer, men den er vel bare på engelsk og tysk eller noe sånn.. Håper dette blir fikset i SL så den innebyggete språkmotoren støtter andre språk (norsk, ja)

Blir veldig spennende å se =)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Quicktime X med støtte for

Innleggav Alyce » fre 15.05.2009 19:48

Quicktime X med støtte for ikke bare wmv, men kopibeskyttede wmvs... det hadde vært fint det :P

Ellers vil jeg ha marbel!!! VIL!!!

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Stavekontroll

Innleggav Peropaal » fre 15.05.2009 20:09

og fremdeles mangler vi Norsk stavekontroll i OS X...
medlem i 190 måneder
 

"LeopardOctober" opprettet

Innleggav adsoe » fre 15.05.2009 20:11

"LeopardOctober" opprettet forøvrig youtube-accounten sin i sep 2007 og leopard ble lansert oct 2007, så tviler på det har noe med Snow Leopard å gjøre;P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Druser inn i OSX

Innleggav Dice8470 » fre 15.05.2009 23:37

Ja, det er et savn...pokker kan de ikke druse inn litt Norwegian ;+)
Sist endret av Dice8470 den lør 16.05.2009 3:34, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Jeg kommer nok til å

Innleggav iNordli18 » fre 15.05.2009 23:57

Jeg kommer nok til å oppgradere til snow leopard med en gang :)
Håper prisen vil ligge under tusen-lappen. Tidligere OS'er har vel kostet rundt 990,- når de ble lansert? rett meg hvis jeg tar feil..

Men mangler fremdeles norsk stavekontroll i OS X...
medlem i 179 måneder
 

Jeg tror kanskje den kom

Innleggav christergutten » lør 16.05.2009 0:39

Jeg tror kanskje den kom litt rart ut.. Er vel i så fall iWork som må få stavekontroll på annet enn engelsk :P

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Indeed Dice;)

Innleggav nubbiz » lør 16.05.2009 1:04

Indeed Dice;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Fantastiske gjennombrudd

Innleggav eiwoh » lør 16.05.2009 2:08

Det er utrolig hva overmenneskene hos apple får til... Disse to videoene viste vel til sammen 30 av 60 nye "amazing features". hehe.

Men hvis de skulle klare få safari til å bli en brukbar nettleser, og lar det være mulig å kjøre en kjerne på full pupp og allikevel benytte macen til surfing så er det vel verdt pengene.
medlem i 201 måneder
 

Jeg syns, som iMacJohnny, at

Innleggav quadra800 » lør 16.05.2009 11:55

Jeg syns, som iMacJohnny, at Apple burde fokusere på stabilitet og ytelse. Men jeg vil også, som nevnt, at de legger inn et arbeid i kompatibilitet. F.eks. .avi, .wmv, .divx, .xvid, NTFS, EXT3/4 osv.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron