Apple lanserer ny iMac med Thunderbolt

Meh, da får jeg selge min

Innleggav Jesper Karsrud » tir 03.05.2011 17:33

Meh, da får jeg selge min nåværende iMac og kjøpe ny da. Den nye blir jo til og med billigere med bedre konfigurasjon, og DET er ikke feil! :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

@SRD I så fall kan det ikke

Innleggav Traktor » tir 03.05.2011 18:44

@SRD I så fall kan det ikke sies å være en STANDARD mini display. Det er i hvert fall min mening...

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

huh, ingen ny i7?

Innleggav rune carlsen » tir 03.05.2011 18:57

huh, ingen ny i7?
medlem i 194 måneder
 

i7 er mulig som

Innleggav Traktor » tir 03.05.2011 19:00

i7 er mulig som oppgradering, slik som det alltid har vært.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

@Traktor Det står vel ikke

Innleggav danibo77 » tir 03.05.2011 19:19

@Traktor Det står vel ikke offisielt at det er en "standard mini-displayport", men heller at den er "basert på" displayport teknologien, og dermed er bakover-kompatibel.. (mer eller mindre)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Billig?

Innleggav Brokenstylus » tir 03.05.2011 19:30

Når ble det så enkelt å gange prisen med gjeldende valutakursen +/- moms, og ekstrakostnaden som må legges til den amerikanske prisen for å kompensere for forbrukerkjøpsloven, for å komme fram til at Apple-produkter er ”overpriset” i Norge sammenliknet med USA? Har Norge og USA de samme økonomiske fundamentene, lønns- og prisnivå, sosiale hjelpenett og skattenivå?
Selv om det kanskje kan virke merkelig for de fleste så har dette innvirkning på den generelle økonomien som naturlig fører til at det vil være forskjeller i priser på samme produkter mellom land.

Dersom en mener det er ekstremt billig i USA, så kunne det vært interessant om en kunne regne ut frakt, toll (jeg regner med at dette vil prøves unngått siden mye av differensen forsvinner her) og igjen merverdien av forbrukerkjøpsloven. Eller evt. En flybillett og ekstrakostnad for flyfrakt på en svær pakke på vei hjem, og igjen sannsynligvis toll. Aller sist så kan du legge til din personlige preferanse i forhold til hvor mye du mener det er verdt å betale i form av tid, strev osv. for å oppnå denne besparelsen.

Jeg tviler på at maskin kjøpt i Norge blir så veldig mye dyrere dersom alle relevante kostnader blir tatt med..
medlem i 214 måneder
 

Re: Apple lanserer ny iMac med Thunderbolt

Innleggav nesten_nerd » tir 03.05.2011 20:07

Kan ikke si at jeg er imponert av denne nye dingsen selv om den har thunderbolt.
Kjøper ingen ny maskin uten at den har SSD.
En vanlig harddisk er jo skrap i dag. Nå har alle fått med seg at SSD er fremtiden bortsett fra de eplekjekke Apple gutta.
http://www.itavisen.no/863595/hva-er-dette-apple
medlem i 184 måneder
 

Re: Apple lanserer ny iMac med Thunderbolt

Innleggav vlekanger » tir 03.05.2011 20:11

@nesten_nerd: Alle Mac-er kan da bestilles med SSD-disk.
medlem i 203 måneder
 

@rune carlsen jo, det er jo

Innleggav ITsam » tir 03.05.2011 20:12

@rune carlsen
jo, det er jo genrasjon 2 i5 og i7 i imacene

mvh ITsam

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

!

Innleggav dellnorge » tir 03.05.2011 20:26

ja uff, dette var jo kjempe bra. -_- CARE! Kan ikke kalle det en nyhet, skal vi kommer med nyheter om alle nye windows pcer som kommer og da eller? patetisk.
medlem i 189 måneder
 

@Vlekanger: Dette er da ikke

Innleggav Traktor » tir 03.05.2011 20:31

@Vlekanger: Dette er da ikke sant, mac mini for eks. kan ikke bestilles med SSD. Dessuten heter det ikke SSD-Disk. Det blir som å si Solid State Disk Disk, som høres ganske på trynet ut.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Hadde håpet det skulle

Innleggav Faceless » tir 03.05.2011 20:34

Hadde håpet det skulle komme en ny versjon i 24", så jeg er litt skuffet....

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Apple lanserer ny iMac med Thunderbolt

Innleggav vlekanger » tir 03.05.2011 20:36

@dellnorge: Nå er jo dette et Mac-forum, så det er kanskje ikke sår rart det diskuteres når det kommer nye Mac-er.
Det finnes mange forumer hvor det diskuteres nye PC-modeller av forskjellige merker. Nesten alle store PC-merker har sine fans og forumer. (også Dell)

@traktor: ok, mini er unntaket... :) forresten så står SSD for Solid State Drive (ikke disk), dersom du absolutt vil kverulere :P
medlem i 203 måneder
 

Nå ble jeg skuffet. Har

Innleggav EvilM » tir 03.05.2011 20:38

Nå ble jeg skuffet. Har ventet 1 år på denne maskinen. Trenger ingen ny da jeg har Macbook Pro, iPad 2 og iPhone, men har lyst på en stasjonær som skal ta over bilderedigeringen, spilling og til å se serier på. Kravet var Lightpeak og ssd. Lightpeak ( Thunderbolt ) har den fått, men muligheten for å sette inn ssd selv er fortsatt fraværende. Apple's priser på ssd er altfor dyr til at jeg kjøper denne maskinen. Så da får jeg vente et år til:(

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

sjekk denne om thunderbolt,

Innleggav Vulcanus » tir 03.05.2011 20:43

sjekk denne om thunderbolt, mye fin info:

http://www.tidbits.com/article/11993
medlem i 179 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]