Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav hansingehagen » lør 29.10.2011 10:59

Legg unblock-us inn i DNS på din trådløse router i stede for, så slipper du å konfigurere alle enheter. Netflix funger da automatisk på ATV, iPhone, iPad, Mac, PC etc. (Jeg bruker Airport Extreme, som er lett å konfigurere)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav TheRealChristoffer » ons 21.12.2011 11:46

For å bestille netflix. Må jg ndre dns på mac/ipaden da?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav jaknudsen » ons 21.12.2011 12:06

Hva skjedde da du prøvde å bestille uten å endre DNS?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav TheRealChristoffer » ons 21.12.2011 14:34

Ikke prøvd

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Uggelfuggel » ons 21.12.2011 15:03

Du må være i et av landene hvor Netflix er tilgjengelig for å bestille, ja. Hvis du gjør det fra norsk DNS så vil du bare få beskjed om at Netflix ikke er tilgjengelig der du er.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav jaknudsen » ons 21.12.2011 18:37

Ville tro det hadde tatt kortere tid å prøve selv enn å spørre her, men hva vet vel jeg …

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Får ikke opp netflix på appleTV2

Innleggav arildsd » fre 30.12.2011 16:46

Noen som skjønner hvorfor jeg ikke får opp NETFLIX på min appletv2. Har satt opp dns og endret land, fikk opprettet netflixbruker og det fungerer påmacbook air, men dukker ikke opp på appletven :/ HJELP?

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Får ikke opp netflix på appleTV2

Innleggav langtongting » tor 05.01.2012 11:47

arildsd skrev:Noen som skjønner hvorfor jeg ikke får opp NETFLIX på min appletv2. Har satt opp dns og endret land, fikk opprettet netflixbruker og det fungerer påmacbook air, men dukker ikke opp på appletven :/ HJELP?


Om du ikke har løst dette allerede.

Men har du logget deg på Apple TV med en amerikansk itunes konto? Netflix alternativet dukker kun opp når dette er gjort. Iallefall hos meg.
medlem i 165 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Christian_R » man 09.01.2012 18:30

Jeg prøver å betale med mitt Visa-kort på netflix.com, men vet ikke hva jeg skal sette inn under ZIP CODE? Har prøvd mitt norske, men det gikk ikke. Har også prøvd å sette inn en 0 foran og bak (slik at det blir 5 siffer) uten hell. Paypal fungerte heller ikke.

Kan noen være så snille å hjelpe meg?? :-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav jaknudsen » tir 10.01.2012 8:54


Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Uggelfuggel » tir 10.01.2012 12:01

@Christian_R:

Jeg brukte 90210 som zip, og den funker fint. :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav larselje » tir 10.01.2012 15:23

Jeg har fått satt opp alt, satte opp dns i routeren så jeg slipper forandre noe på forskjellige devices. La inn amerikansk itunes konto på appletv og netflix dukket opp som forventet.

Netflixkonta er allerde i orden, men når jeg går inn på netflix på apple tv er det bare så vidt jeg rekker å skrive epostadresse før skjermen blir blå og når bildet er tilbake er jeg tilbake i hovedmeny på apple tv.

Jeg prøvde å resette apple tv og gjøre hele operasjonen på nytt. Prøvde å sette dns kun i devices og ikke på router.

Ingenting funker, lurer på om noen har noen idé om hva dette kan være? eventuelt hva jeg gjør feil.
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Christian_R » ons 11.01.2012 16:22

larselje skrev:Netflixkonta er allerde i orden, men når jeg går inn på netflix på apple tv er det bare så vidt jeg rekker å skrive epostadresse før skjermen blir blå og når bildet er tilbake er jeg tilbake i hovedmeny på apple tv.

Har nesten akkurat det samme problemet. Jeg får skrevet inn e-post og passord, men etter jeg trykker OK blir skjermen svart et par sekunder og når jeg velger Netflix fra menyen må jeg logge inn på nytt. Har prøvd flere ganger uten å lyktes.

Jeg vil tro at jeg sliter med den DNS-adressen. Jeg skrev inn en DNS i selve Apple TV (slik som flere guider sier), men lurer på om jeg må skrive den inn flere steder?

Har registrert meg og betalt for Unblock-Us.com, og tror kanskje det er noe mer jeg må gjøre her? Har ikke fått noen privat DNS (som jeg trodde man fikk?) så skjønner ikke helt forskjellen på å bruke en DNS fra nettet (funket jo på selve Apple TV innstillingene) og evt betale?

Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe meg litt, for nå har jeg prøvd mye rart her :)
medlem i 146 måneder
 

Re: Apple TV: Slik ser du Netflix ved hjelp av DNS

Innleggav Uggelfuggel » ons 11.01.2012 18:14

Du skal bare trenger å skrive inn DNS'en fra Unblock-us i nettverksinnstillingene på ATV'en, men det fungerer sikkert like godt å legge den inn i routeren din. Burde ikke ha noe å si.

For å aktivere DNS'en for din eksterne IP tror jeg du må du logge inn på unblock-us.com fra en datamaskin eller smart-telefon som også har deres DNS-adresse og velge check service.

Du kan bare bruke deres DNS'er når du har et aktivt abonnement. Har du ikke det vil de heller ikke la deg bruke deres DNS'er. Du kan legge den inn, men du vil ikke få tilgang via den.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Helt konge! Fungerer

Innleggav Flode » lør 18.02.2012 18:28

Helt konge! Fungerer utmerket :)
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron