xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

Innleggav Henrik Christiansen » man 20.08.2012 12:46

xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

Nye skrivere med innebygd trådløst nettverk har gjerne støtte for Apple sin AirPrint-protokoll. AirPrint gjør det mulig å skrive ut trådløst fra alle iOS-enheter uten noen som helst konfigurasjon. De aller fleste av oss har derimot en eldre skriver som ikke støtter AirPrint, og det gjelder kanskje spesielt for laserskrivere.

Lantronix sin xPrintServer til $99 skal hjelpe med å modernisere disse skriverne ved å gi de AirPrint-funksjonalitet.

xPrintServer kommer i to utgaver, hjemmeutgaven til $99 og en profesjonell utgave til $149. Hjemmeutgaven kan kobles til en USB-skriver og to nettverksskrivere. 



Med støtte for over 4000 skrivere og en kundeservice som er behjelpelig med å sette det opp manuelt dersom skriveren din ikke er støttet, er dette en boks som kan gi nytt liv til din skriver. Den billigste skriveren med AirPrint-støtte koster 669 kroner på Komplett.no, så prisen er ganske sammenlignbar. Har du derimot en skriver du allerede er fornøyd med kan dette produktet absolutt anbefales - spesielt siden det gir deg friheten til å velge din neste skriver uten å tenke på AirPrint-støtte.

Dersom du har en Mac som står på døgnet rundt i nærheten av skriveren din kan Printopia være et like godt alternativ til en femtedel av prisen, men det krever som sagt en Mac som står på. 

Du kan lese mer om produktet hos Lantronix.

Bruker du AirPrint?
Sist endret av Henrik Christiansen den man 20.08.2012 12:49, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Lite å spare

Innleggav Ketle » man 20.08.2012 14:04

Med andre ord er det svært lite å spare på denne løsningen i forhold til å kjøpe en ny printer med Airplay funksjonalitet. Tror neppe dette blir noen suksess.
medlem i 166 måneder
 

Re: xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

Innleggav kimern68 » man 20.08.2012 14:31

Ett tredje alternativ for de som har en HP skriver med ePrint (om noen andre produsenter har en lignende funksjon er godt mulig, det vil i allefall ikke overaske meg) er rett og slett å sende det som skal skrives ut som et vedlegg til printerens egen e-post adresse. Noe som igjen tilsier at man er helt uavhengig av OS eller påskrudde maskiner for å printe ut dokumentene sine.
medlem i 140 måneder
 

Eg har en god Brother laser

Innleggav anserigs » man 20.08.2012 17:16

Eg har en god Brother laser printer, eg trur faktisk at dette kan bli en knallgod løsning :)
medlem i 198 måneder
 

Jaja, eg har ett program som

Innleggav svijoh » man 20.08.2012 18:22

Jaja, eg har ett program som heter ePrint på iPhonen og begge padder og skriver ut som bare d via AirPort'n min, som skriveren naturligvis er koblet til..
medlem i 166 måneder
 

Jeg skriver ut gjennom

Innleggav Grohl » man 20.08.2012 21:47

Jeg skriver ut gjennom jobben. Det er det aller aller beste!

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Jeg skriver kanskje ut maks

Innleggav Ketle » man 20.08.2012 22:08

Jeg skriver kanskje ut maks 15 ark i året. Hurra for papirløse meg.
medlem i 166 måneder
 

Fin device for de som har

Innleggav G5 » tir 21.08.2012 16:01

Fin device for de som har skriver som ikke kan erstattes ved kjøp av ny.

ePrint er nok oxo fint, men hva med denne?

Google Cloud Print
http://www.google.com/cloudprint/learn/


Fordelen, det fungerer for annet enn Apple utstyr.
medlem i 233 måneder
 

Re: xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

Innleggav kimern68 » tir 21.08.2012 16:12

G5 skrev:Fin device for de som har skriver som ikke kan erstattes ved kjøp av ny.



ePrint er nok oxo fint, men hva med denne?



Google Cloud Print

http://www.google.com/cloudprint/learn/





Fordelen, det fungerer for annet enn Apple utstyr.


ePrint som jeg nevnte fungerer med alle enheter som kan sende en e-post, og er nok ikke veldig likt Google Cloud Print, bakdelen med ePrint, som jeg også har nevnt i innlegget mitt er at man må ha en skriver fra HP, det er godt mulig andre skriverprodusenter har denne funksjonen også, men det er ikke noe jeg har undersøkt så godt da jeg er fornøyd med min HP printer. Men fremdeles er jeg uavhengig av OS/enhet når jeg skal skrive ut dokumenter, og jeg kan stå i Signapore og skrive ut et dokument på skriveren min hjemme så lenge den er koblet til nettet og er på (noe min er 24/7).
medlem i 140 måneder
 

Re: xPrintServer gir din gamle skriver AirPrint

Innleggav Henrik Christiansen » lør 01.09.2012 14:34

Fordelen med xPrintServer, fremfor f.eks. ePrint, er at man har får full kontroll på utskriften - det er ikke bare et vedlegg til en epost. Her får man muligheten til å skrive ut fra hvilken som helst app som har støtte for AirPrint.

I tillegg vil den på skrivere som støtter det velge f.eks. 10cm x 15cm for å skrive ut bilder, mens vanlig A4-ark brukes til regneark, Pages-dokument og lignende. Det gir en helt annen fleksibilitet, og når man slipper å bruke software som mellomledd får man også støtten til appen inkludert.

Så selv om det finnes andre løsninger, så er dette et fullgodt alternativ for de som ikke vil ha ny printer - enten fordi de liker den de har, vil være miljøvennlige eller har hamstret blekkpatroner - men allikvel ønsker AirPrint-funksjonalitet.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

xPrintServer + Time Capsule: Problemer

Innleggav Loop » tor 12.06.2014 14:44

Har faktisk kjøpt denne dingsen, men sliter med å få den til å virke (selv med support fra leverandøren). Har noen lyktes med å få den til å funke sammen med Time Capsule?
medlem i 182 måneder
 

xPrintServer + Time Capsule (Airport Ex.) Problemer

Innleggav Loop » tor 12.06.2014 14:47

Har faktisk kjøpt denne dingsen, men sliter med å få den til å virke (selv med support fra leverandøren). Har noen lyktes med å få den til å funke sammen med Time Capsule (/ Airport Extreme)?
Sist endret av Loop den tor 12.06.2014 14:48, endret 1 gang
medlem i 182 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere