Apple slipper OS X 10.8.2

Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav admin » ons 19.09.2012 19:37

OS X 10.8.2 er klarSamtidig som Apple akkurat la ut iOS 6 har Apple også sluppet OS X 10.8.2 for oss Mac-brukere.

Det er en rekke nyheter i OS X 10.8.2, men den mest omtalte er kanskje Facebook-integrasjonen som Apple viste under WWDC og integreringen av iMessage-konter på iPhone. Oppdateringen er tilgjengelig i Mac App Store


Diverse endringer



  • Power Nap støtte til MacBook Air (Late 2010)

  • Sammenslåing av e-post og telefonunummer i AppleID-kontoer. iMessages som sendes til ditt telefonnummer vil nå vises i Messages på din Mac

  • FaceTime-samtaler som ringes til ditt telefonnummer kan svares på Macen

  • Innhold fra Mail og Safari på Macen kan legges i Passbook på din iPhone eller iPod som kjører iOS 6



Facebook



  • Facebook i kontoer på OS X

  • Single sign on for Facebook

  • Deling av innhold til Facebook i Safari og andre programmer med «Share Sheets»

  • Integrasjon og synkronisering av Facebook-kontakter i adresseboken/kontakter

  • Facebook påminnelser i Notification Center



Game Center



  • Deling av Game Center-resultater til Facebook, Twitter, e-post eller Messages

  • Facebook-venner er inkludert Game Center sine venneanbefalinger

  • Like-knapper for dine spill

  • Mulighet til å utfordre venner på poengscore



I tillegg har Apple fikset en rekke andre mindre feil. Tester som MacObserver.com har gjort viser blant annet at batteriproblemet som har plaget OS X 10.8 og 10.8.1 er løst med 10.8.2.

Komplett informasjon om hva Apple har oppdatert finner du i dette supportdokumentet hos Apple. Oppdateringen krever omstart.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Mange apple kunder,

Innleggav budbringeren » ons 19.09.2012 20:15

Mange apple kunder, inkludert meg, har vært frustrert over å ikke kunne bruke me mailen man har opprettet som hoved ID hvorpå kun forholde seg til den. Man har måttet forholde seg til en ekstern mail adresse og me mailen som nr 2. Dette er ikke ønskelig, og har hele tiden ønsket at me mailen jeg opprettet da icloud kom, skal være den eneste. Kan dette nå gjøres noe med? Eller er det kun snakk om å slå sammen flere kontoer til en?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav Gullfrode » ons 19.09.2012 20:25

Man kan ikke slå sammen flere kontoer, jeg og venter på det.
Ifh. til e-postadresse, kan du ikke bare viderekoble den du ikke vil bruke, og kun bruke den andre?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav Voodoosurf » ons 19.09.2012 20:32

Håper de nå endelig har fixet den tragisk dårlig batterikapasiteten som kom etter
Mountain Lion. :-(

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Apple har ikke gjort det

Innleggav admin » ons 19.09.2012 20:45

Apple har ikke gjort det mulig å slå sammen AppleID-kontoer enda - dessverre.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav budbringeren » ons 19.09.2012 21:13

GullFrode: Jo den er videresendt til me mailen, men dog, syns Apple kan omsider fikse dette, og det føles bare bedre å forholde seg til en:)

Alle mailadresser jeg har, har jeg først innstalert i mail appen, dratt de over hvorpå gått inn og videresendt alle til iCloud. Har aldri hatt bedre mail system. Behagelig å forholde seg til et passord og brukernavn for det meste. Fint å ha alt på et sted med tanke på icloud.com også. Finner det merkelig at Apple enda ikke lar en få bruke me mailen som hoved ID, meeeen det kommer vel:)

Dette var en viktig og betydelig oppgradering. Er som en unge jeg, tripper med fingrene og klarer ikke å vente.. Et minutt ser jeg nå før macen gjør omstart.. Gisp :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Telefonnummer

Innleggav svefar » ons 19.09.2012 21:57

Hvor slår jeg sammen telefonnummer og e-post i meldinger og FaceTime?

Måtte skru av og på valgt e-post i FaceTime på telefonen, så fikk jeg opp melding om å velge apple-id, nummer osv. både på iPhone og Mac. Problemet løst ;)
Sist endret av svefar den ons 19.09.2012 22:33, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mange apple kunder,

Innleggav Mags » ons 19.09.2012 22:05

budbringeren skrev:Mange apple kunder, inkludert meg, har vært frustrert over å ikke kunne bruke me mailen man har opprettet som hoved ID hvorpå kun forholde seg til den. Man har måttet forholde seg til en ekstern mail adresse og me mailen som nr 2. Dette er ikke ønskelig, og har hele tiden ønsket at me mailen jeg opprettet da icloud kom, skal være den eneste. Kan dette nå gjøres noe med? Eller er det kun snakk om å slå sammen flere kontoer til en?


Jeg bruker kun min gamle @mac.com adresse i iCloud, fungerer helt fint for meg.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav Voodoosurf » ons 19.09.2012 22:21

I tillegg har Apple fikset en rekke andre mindre feil. Tester som MacObserver.com har gjort viser blant annet at batteriproblemet som har plaget OS X 10.8 og 10.8.1 er løst med 10.8.2.

Fungerte ikke for meg - fortsatt bare 3.5 timer batteri kapasitet.
Dette er bare tragisk Apple…

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Svefar: Går du inn på

Innleggav budbringeren » ons 19.09.2012 22:30

Svefar: Går du inn på "valg" for facetime samt meldinger i osx og gjør det der.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Jeg får ikke valgt å bruke

Innleggav MacBoy09 » ons 19.09.2012 22:53

Jeg får ikke valgt å bruke mobilnr mitt, har gått inn på meldinger og på facetime, men har bare et valg om å legge til ny epost... Tips?

Edit: har ikke oppdatert til ios 6 enda, så det har vel kanskje noe med det å gjøre...
Sist endret av MacBoy09 den ons 19.09.2012 22:59, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

MacBoy; når det er gjort,

Innleggav budbringeren » ons 19.09.2012 23:02

MacBoy; når det er gjort, kommer tlf nr valget frem ja:)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav iBård » ons 19.09.2012 23:21

Hmm... noen som har fått iCloud-knappen i safari på Mac til å virke med en iOS enhet?
Den skal vis åpne faner på enhetene, men det funker ikke her.
Har OSX 10.8.2 og iPhone 4S med iOS 6.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

iBård; funket ikke med en

Innleggav budbringeren » ons 19.09.2012 23:23

iBård; funket ikke med en gang her, men etter en stund var det igang. Antar det samme skjer hos deg

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Apple slipper OS X 10.8.2

Innleggav polar » tor 20.09.2012 7:58

Nede i 4 timer på fullt batteri, dette går gal vei... :rolls eyes:
medlem i 171 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere