iPhoto og Aperture oppdatert

iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav admin » ons 19.09.2012 21:51

iPhoto og Aperture oppdatertSammen med oppdateringen til OS X 10.8.2 og iOS 6 har Apple også oppdatert iPhoto til versjon 9.4 og Aperture til versjon 3.4. Begge oppdateringen inkluderer nå støtte for «Shared Photo Streams» - den nye funksjonen i iOS 6 som lar deg dele bildestrømmer med venner. I tillegg har Apple rettet en rekke feil og forbedret integrasjonen mot Facebook.

Aperture-oppdateringen er allerede i Mac App Store, mens iPhoto foreløpig ikke har dukket opp der. Den kan dog allerede nå lastes ned rett fra Apples supportnettsider.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav terjee89 » ons 19.09.2012 21:57

lager dere ny ping-episode nå siden det er kommet mange oppdateringer? eller venter dere til dere sitter med iphone5 i hånda?:)
medlem i 146 måneder
 

Aperture nekter å åpne

Innleggav Leif Kristian » tor 20.09.2012 8:39

Aperture nekter å åpne etter oppdatering. Makan til dårlig oppdatering.

Selvfølgelig så har time machine den forrige versjonen. Men biblioteket som også er blitt oppdatert, som også må tilbakestilles til forrige versjon.

La oss si det på en fin måte, det går et døgn før jeg har biblioteket på plass igjen.

Hvorfor må de spy ut alle oppdateringer på en dag, istedenfor å ta ting step by step.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav Macini » tor 20.09.2012 8:51

...og for de som ikke har versjoner fra Mac App Store, kan bruke disse linkene for oppdateringene.
iPhoto
Aperture

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Slik fikser du Aperture bug

Innleggav MacLovin » tor 20.09.2012 10:45

OK – for sure the problem is related to Facebook being enabled on a photo library. I share my photo library between iPhoto and Aperture. I suspect using a photo library with Aperture only and Facebook enabled would also cause the problem.

This problem exhibits itself when Aperture crashes after converting a photo database to the latest edition. Trashing the com.apple.Aperture.plist file does not solve the problem by itself. A never ending "opening photo libary" message occurs after the com.apple.Aperture.plist file is removed.

To resolve the issue the photo library must not have Facebook account(s) enabled. Here's the fix...

1. Disable Facebook in System Preferences – there are 2 locations in Sys Pref to remove Facebook: Mail, Contacts & Calendars and Security & Privacy.

2. Open your photo library in iPhoto. Go to Preferences : Accounts. Delete Facebook account(s). This will not delete your pictures on Facebook, it will only remove the connection. When Apple has updated Aperture to fix this problem you can re-establish the link.

3. Quit iPhoto.

4. In the Finder hold down the Option key, select Go from the Finder menu at the top of the window and select Library. Go to Preferences in Library and move com.apple.Aperture.plist to the trash. Alternatively you could open the plist in Text Edit and edit the plugin settings. A prior post in this chain provided those details.

5. Start Aperture and open up the the shared photo library. All should be good.
medlem i 139 måneder
 

Maclovin: What if I do not

Innleggav Berlevaagnytt » tor 20.09.2012 11:33

Maclovin: What if I do not have Iphoto on my MBP?

How do I then go trough with step 2?
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav sveinus » tor 20.09.2012 13:22

In step one, Facebook does not appear at any of those places you refer to. So I can`t go ahead with those steps.

I really hope Apple release an update tonight, as this seems to be a problem for many customers.
medlem i 188 måneder
 

Dear MacLovin: I cannot

Innleggav Herman1 » tor 20.09.2012 13:58

Dear MacLovin:

I cannot thank you enough for your knowledge in this case, and your willingness to share it with us. My Aperture Libraries would not open after the updating process, surprisingly enough.

I did not have any connection with Facebook, but I removed the com.apple.plist and was asked to create a new Aperture Library from the beginning, which I did.

By now, all my libraries in Aperture works well again, and you solved me from rebuilding some hundred gig's of pictures from screatch.

This was really a happy-ending thrill!

Regards

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav Berlevaagnytt » tor 20.09.2012 14:24

Removing the plist did not do miracles for me, so I had to follow instructions found
on another forum. My(and many mores) soultion was to make a backup(if not existing)
of the library, uninstall Aperture, reinstall from dvd 3.0, update to 3.4 and start the sh**
up again.. No everything seems to work fine and integrated with Facebook.

Arnt
medlem i 156 måneder
 

Fikk jammen hetta idag da

Innleggav Erlend_V » tor 20.09.2012 18:40

Fikk jammen hetta idag da jeg ikke fikk åpnet Aperture bibilioteket mitt. Heldigvis så var oppskriften på å fikse dette skrevet her ....ref. det Macklovin skriver. Etter jeg hadde gjort som beskrevet så virket alt for meg igjen :)

Imidlertid så er jeg skuffet at det blir sluppet en så dårlig Update fra Apple.....håper at det kommer en fiks i løpet av en kort tid.
medlem i 186 måneder
 

Dårlig Apertureupdate igjen!

Innleggav MacLovin » tor 20.09.2012 18:57

Ja, veldig skuffende at det var en buggy update av Aperture IGJEN! Sist var det heller ikke uproblematisk, mildt sagt!
medlem i 139 måneder
 

Erlend and Herman, glad I

Innleggav MacLovin » tor 20.09.2012 20:03

Erlend and Herman, glad I could help. Sveinus, if you have not connected your Mac with Facebook you can skip step 1. If you did not connect Aperture with facebook either you also can skip step 2. Just go through step 4 and all should be good;) Berlevaagnytt, glad you shared an other solution that worked for you.
medlem i 139 måneder
 

ENDELIG fungere bildestrøm

Innleggav ddybing » tor 20.09.2012 20:04

ENDELIG fungere bildestrøm i iPhoto! Dette har jeg gått og irritert meg over helt siden jeg oppdaterte til Lion i sommer. Takk for at dere fikset det, Apple! :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

@ MacLovin: Takk for tipset

Innleggav iBoy » lør 22.09.2012 10:15

@ MacLovin: Takk for tipset for å åpne Aperture. Nå funker det igjen her!

Delt bildestrøm har jeg ventet på lenge, men jeg håper på flere forbedringer etter hvert. Synes det er dumt at bildene kommer i den rekkefølgen de blir lastet opp, og ikke etter dato, sånn som i den vanlige bildestrømmen. Og web-grensesnittet er håpløst å navigere i.
medlem i 245 måneder
 

Takk til Apple for å fucke

Innleggav Leif Kristian » lør 22.09.2012 20:48

Takk til Apple for å fucke til arbeidsflyten min. Nå er det ingenting som fungerer. Ingen av bibliotekene er lesbare.

Skikkelig hyggelig da jeg har kunder som venter på ting som er i bibliotekene mine.

Etter å ha fått ting noenlunde på plass, etter oppgraderingen er det nå uleselige biblioteker som gjør livet til et mareritt.

Etter en runde med support på torsdagen, så skjønte jeg at de ikke hadde oversikt på skadeomfanget de påfører brukerne sine. Aperture er til de grader blitt et leketøy istedenfor et pro verktøy.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]