iPhoto og Aperture oppdatert

Sorry det ble en dobbel

Innleggav Leif Kristian » lør 22.09.2012 20:48

Sorry det ble en dobbel posting
Sist endret av Leif Kristian den lør 22.09.2012 20:50, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav Berlevaagnytt » lør 22.09.2012 22:05

Leif K: Funka ikke noen av de løsningene vi har benyttet i ditt tilfelle da?

Ingenting endret seg her i biblioteket når det var reinstallert og oppdatert.
medlem i 155 måneder
 

Jo det så greit ut, men nå

Innleggav Leif Kristian » søn 23.09.2012 0:19

Jo det så greit ut, men nå er det ene biblioteket uleselig, kommer feilmelding.....

Er sååååå lei av å få ting fucket til. Dette er store filer til kunder. Og bare det som skal leveres til kunde nå, er over en uke med arbeid i dass. Kommer til å kutte ut Aperture, da det har masse feilfunksjoner, som de aldri klarer å rette opp i.

Har selvfølgelig TM, men alt som er gjort etter 3.4 er ødelagt.

Mine filer er som regel over 1GB, og da er det surt med arbeid som er uerstattelig er borte.

Kommer heretter kun til å satse på mappefunksjon for filer som en jobber med.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Aperture CRAP!

Innleggav macmorten » søn 23.09.2012 16:49

Er så dritt lei de håpløse oppdateringene på Aperture!!!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav Thomas74 » søn 23.09.2012 17:03

Et tips dersom man har programvare man er "avhengig av" (f.eks. dere som driver profesjonellt med foto/musikk (aperture/logic)) er å vente noen dager med å oppdatere til man hører hvilke erfaringer andre har gjort seg.

Det er ikke alltid det er lurt å oppdatere verken operativsystem eller annen programvare umiddelbart dersom man er såpass avhengig av det i det daglige arbeidet sitt. Og dersom man klarte seg med den versjonen man har nå til jobben "i går", klarer man seg med det "i dag", så da KAN man vente en liten stund til oppdateringen er "kvalitetssikret" av flere brukere. :-)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Dette holder ikke, Apple! ...eller Mac1!

Innleggav Raymond Mortensen » man 24.09.2012 18:11

Håpløst at Apple sender ut en oppgradering som skaper så mye problemer for brukerne! Og ettersom det raskt ble klart at Aperture v. 3.4 hadde STORE problemer. er faktisk noe av ansvarsområdet til en nettside som Mac1 umiddelbart å gå ut med advarsel til sine lesere om ikke å oppgradere.
Applebruker siden 1982 / Apple IIe og c
medlem i 205 måneder
 

Er dette blitt fikset nå,

Innleggav Berlevaagnytt » tir 25.09.2012 14:52

Er dette blitt fikset nå, eller skal man bare avvente med å oppdatere neste maskin med "problemer"?
medlem i 155 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav Herman1 » tir 25.09.2012 15:25

Merk dere følgende: etter oppgraderingen av Aperture får mine eldre RAW - bilder denne beskjeden: dette bildet er prosessert med en tidligere versjon av Aperture. For å arbeide med bildet må jeg "reprocess"-ere hvert enkelt bilde i RAW formatet etterhvert som jeg skal jobbe med det. Hvert eneste ett.

Heldigvis at jeg kan oppgradere ett om gangen! Men for de som trenger å jobbe med flere bilder på en gang, eller i serie, må jo dette være et mareritt.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Kan man oppdatere med god

Innleggav Berlevaagnytt » fre 28.09.2012 9:11

Kan man oppdatere med god samvittighet, så lenge man IKKE velger facebookintegrasjonen??
medlem i 155 måneder
 

Re: iPhoto og Aperture oppdatert

Innleggav el-nico » fre 28.09.2012 10:11

Jeg har ikke Facebook-profil, og alle mine oppdateringer har gått 100% knirkefritt.
medlem i 177 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]