Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav admin » man 24.09.2012 16:18

Snart slutt for ekstra iCloud-plassEtter at Apple tidligere i år slo av MobileMe ga de tidligere betalende MobileMe-kunder 20GB ekstra lagringsplass frem til 30. september. Ved introduksjonen i fjor fikk vi 20GB ekstra fram til MobileMe skulle stenges, men ved stenging ble dette tilbudet utvidet.

Nå er det snart slutt. 30. september forsvinner de ekstra 20GB hvis ikke du oppgraderer.

Apple har nå begynt å sende ut e-poster til de som har mer enn 5GB lagret på iCloud og har fått 20GB ekstra ettersom de tidligere var betalende MobileMe-kunder. Er du over 5GB og har MobileMe-tilbudet vil du ikke lengre kunne lagre dokumenter, backups eller bilder i iCloud.

Du må da enten oppgradere til mer lagringsplass eller rydde iCloud for å komme innenfor grensen til 5GB for å fortsatt kunne bruke iCloud. Apple har laget et supportdokument som forklarer hvordan du kan håndtere din lagrinsplass på iCloud.

Hvis du er innenfor 5GB, men har MobileMe-oppgraderingen, vil du automatisk bli nedgradert etter 30. september 2012. Hvis du fortsatt ønsker mer plass så kan du kjøpe ekstra plass. Dette gjør du i iCloud-innstillingene på Macen din eller direkte på din iOS-enhet under iCloud > Lagring.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Synes de er gjerrige på

Innleggav TheEdge24 » man 24.09.2012 16:25

Synes de er gjerrige på GBene..

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Enig, når konkurransen

Innleggav Alfred.Woodden » man 24.09.2012 16:44

Enig, når konkurransen (Google og MS) tilbyr opp mot 10gb, så syns jeg også Apple er ganske gniene med iCloud-lagringsplass.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

5 gig er latterlig. Jeg

Innleggav lepew » man 24.09.2012 18:01

5 gig er latterlig. Jeg hadde mobile me og har "oppgradert" for lenge siden har aldri sett noe til noen 20 gig. Så jeg kommer til og holde meg unna iCloud akkurat som jeg burde ha holdt meg unna mobile me. Apple klarer liksom ikke og få til slike tjenester. Jeg satser på andre tilbydere hva dette angår.
medlem i 173 måneder
 

I motsetning til

Innleggav admin » man 24.09.2012 21:09

I motsetning til konkurrentene selger vel ikke Apple dine opplysninger til annonsører og viser deg annonser ;) Ingenting er gratis i denne verden.

@lepew
Betalte du for MobileMe? Jeg har hatt 25GB siden introduksjonen av iCloud og var betalende bruker av MobileMe - med family pack.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Jeg var også betalende

Innleggav KBiPhone » tir 25.09.2012 5:58

Jeg var også betalende bruker av MobileMe og har hatt 25 Gb iCloud siden oppstarten. Forøvrig veldig fornøyd med begge tjenestene, har alltid fungert knirkefritt for meg! Sync mellom iPhone, iPad og MBP.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav bohdi » tir 25.09.2012 6:53

-> KBiPhone
Støttar deg faktisk. Trur vi er i eit mindretall.
Men, då eg fekk mail med info om at det snart er andre tider tenkte eg å "berre fortsette" med det abbonementet eg hadde - men det fekk eg ikkje heilt orden på.

Kva skal du gjere og korleis?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav KBiPhone » ons 26.09.2012 7:44

Har hjulpet mange som klager på MobileMe/iCloud, har som oftest vist seg å være brukerfeil.... Kommer ikke til å foreta meg noe egentlig, konto blir automatisk belastet for 40 usd den 30 igjen har da fortsatt 25 Gb. :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Oppgradering i stedet for nedgradering!

Innleggav DrDude » tir 02.10.2012 14:52

Er det fler enn meg som opplevde å få 25Gb istedenfor 5 Gb etter den såkalte "nedgraderingen"?
medlem i 200 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav Valotunk » tir 02.10.2012 16:51

Yes, og nedgradering er ikke mulig i tillegg til at neste betaling forfaller 30. september 2050...???

Hva skjer Apple??
medlem i 198 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav AmaBluray » tir 02.10.2012 17:36

Jeg har ikke engang fått noen mail angående dette ??
medlem i 138 måneder
 

Som tidligere Mobile

Innleggav nils.j » søn 07.10.2012 19:45

Som tidligere Mobile Me-kunde fikk jeg først se at jeg hadde fått 50 GB til september 2050. Nå er dette rettet til at jeg har fått "full pakke" frem til september 2013. De gir meg tydeligvis for ett år av gangen, og det er godt nok for meg!

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav TheRealChristoffer » søn 07.10.2012 21:25

Meg og. Har det tatt betalt uten min tillatelse?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Jeg betalte en gang under

Innleggav nils.j » søn 07.10.2012 22:03

Jeg betalte en gang under Mobile Me-perioden, og de pengene holder tydeligvis fortsatt - og for ett år av gangen. Tusen takk, Apple!

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Snart slutt for ekstra iCloud-plass

Innleggav LCD » søn 07.10.2012 22:33

Hei

Samme her
Familiemedlemskap fra mobilmee..siden starten
iCloud abonemanget ble nå automatisk forlenget til Oktober 2013 og med 25GB uten å koste en rød øre.
Tusen takk Apple
medlem i 148 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron