Apple oppdaterer Apple TV til 5.1

Apple oppdaterer Apple TV til 5.1

Innleggav admin » man 24.09.2012 21:24

Apple oppdaterer Apple TV til 5.1

Apple oppdaterte i kveld programvaren på andre og tredje generasjon av Apple TV. Oppdateringen gir blant annet Apple TVen tilgang til «Shared Photo Streams» som ble introdusert med iOS 6 i forrige uke.

Apple har jevnt og trutt oppdatert programvaren på den lille svarte Apple TVen og i kveld kom nok en oppdateringen. Denne gangen av den mindre sorten. Apple TV 5.1 inneholder en rekke mindre funksjoner og den største av de mindre endringer er støtte for «Shared Photo Streams». Du kan nå se bildene som blir delt med deg rett på TVen og du får også påminnelser om nytt innhold og kan se gjennom både bilder og medfølgende kommentarer.

I tillegg til dette har Apple også nå gjort det mulig å enkelt bytte iTunes-konto på Apple TVen i tilfelle du bruker den med flere forskjellige kontoer. Perfekt for de av oss som bruker Apple TVen med både norsk og amerikansk iTunes-konton, men hva med å også gi oss muligheten til å slå sammen disse Apple/iTunes/iCloud-kontoene snart Apple?

Apple har også gitt oss tre nye skjermsparere og muligheten til å flytte på ikonene på appsene på Apple TV ved å holde nede hjemknappen til de begynner å ryste - akkurat som på iOS. Støtten for undertekster og nettverks konfigurering skal også være forbedret.

Oppdateringen finner du i Apple TVens innstillinger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple oppdaterer Apple TV til 5.1

Innleggav TheRealChristoffer » man 24.09.2012 21:37

Venter med å oppdatere til folk bekrefter us konto enda fungerer

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Fikk et par feilmeldinger

Innleggav rstormo » man 24.09.2012 21:45

Fikk et par feilmeldinger ved oppstart. Restartet gikk til innstillinger og hørte ikke mer til dem. :) netflix er operativ. Ikke tittet på iTunes, men får opp filmer og programmer som kan leies, kjøpes.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Smart, NinjaChriis, jeg var

Innleggav tc47 » man 24.09.2012 22:26

Smart, NinjaChriis, jeg var ikke like smart og har trykket på update... skal si ifra.
medlem i 189 måneder
 

For meg funket alle previews

Innleggav tc47 » man 24.09.2012 22:41

For meg funket alle previews av alt og har logget inn på US konto og er bare inne på US Store og alt er som før. Men har ikke trykket på rent på noe da, siden jeg ikke skal leie en film nå. Men alt er perfekt ellers.
medlem i 189 måneder
 

Jeg får bare melding om at

Innleggav Paperboy » tir 25.09.2012 23:04

Jeg får bare melding om at AppleTVen ikke klarer å logge seg på bildestrøm. Dere? Samme problem?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Jeg får bare melding om at

Innleggav anderskk » ons 26.09.2012 6:28

Paperboy skrev:Jeg får bare melding om at AppleTVen ikke klarer å logge seg på bildestrøm. Dere? Samme problem?


Jeg får det samme. Har forsøkt å nullstille alle innstillingene, men det hjalp ikke.
medlem i 148 måneder
 

Jeg har problemer med å ha

Innleggav bhegna » ons 26.09.2012 9:29

Jeg har problemer med å ha to kontoer. Når jeg legger inn nr 2 så droppes den amerikanske kontoen.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Streame fra 1.gen AppleTV?

Innleggav lm.flage » ons 26.09.2012 10:17

Jeg har en 1.gen AppleTV (den med160GB disk) med musikken min på. Vurderer å kjøpe den nye utgaven, og lurer på følgende: I 5.1-versjonen av OS-et, kan jeg streame fra AppleTV 1 til AppleTV 3? I så fall kan jeg "gjemme" den gamle, og bare ha den nye fremme?
medlem i 187 måneder
 

Airplay fra mac til appletv

Innleggav Djick » ons 26.09.2012 18:20

Airplay fra mac til appletv virker mer ustabilt etter oppdatering, men alt relatert til bruk av amerikansk itunes-konto fungerer utmerket! Nå er det veldig lett å bytte mellom norsk og amerikansk konto.
medlem i 174 måneder
 

Re: Apple oppdaterer Apple TV til 5.1

Innleggav Paperboy » tor 27.09.2012 9:53

Kommer fortsatt ikke inn på Bildestrøm. Noen fiks?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Det virker ikke å legge inn

Innleggav Shaman1981 » tor 27.09.2012 12:24

Det virker ikke å legge inn to kontoer så lenge disse kontoene ikke er for det samme landet. Ergo du kan ikke legge inn en norsk pg en amerikansk konto... Burde gjerne oppdatere artikkelen?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Favoritter..

Innleggav Javel75 » tor 27.09.2012 20:45

Jeg sliter med favoritter funksjonaliteten under tv show ikke viser uspilte episoder lenger. Hvis jeg går inn på en tv-serie og den har uspilte episoder, så dukker det opp et varsel i favorittlista. Men det er borte neste gang jeg går inn. Dessuten så virker selve favoritt siden å ha blitt mye treigere med de to siste oppdateringene.
medlem i 162 måneder
 

Shaman: bare å bytte land

Innleggav KBiPhone » fre 28.09.2012 0:44

Shaman: bare å bytte land under innstillingene det. Funker med begge deler her.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Tror ikke noe har nevnt

Innleggav TheEdge24 » søn 30.09.2012 13:40

Tror ikke noe har nevnt muligheten for og bruke AirPlay FRA apple tv til andre høytalere?

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]