Hev iMacen med HiRise

Hev iMacen med HiRise

Innleggav admin » ons 26.09.2012 18:11

Hev iMacen med HiRise

Twelvesouth er et av de selskapene vi liker best når det kommer til ekstrautstyr til Macen. De produserer en rekke smarte saker i god kvalitet og materialer som passer godt til Apple sine produkter. Nå har de lansert et produkt som lover å gjøre det enkelt å holde pulten ryddig samtidig som du får hevet din iMac eller Cinema/Thunderbolt Display.

HiRise er enkelt forklart en boks i aluminium som har samme størrelse som foten på en iMac eller Cinema/Thunderbolt Display. Denne boksen er ment å løse to problemer. Først og fremst hjelper HiRise deg med å sette skjermen din i nøyaktig den høyden du ønsker ved å gjøre det mulig å heve skjermen. HiRise har nemlig seks forskjellige spor som iMacen kan stå i og dermed heves opp fra pulten i seks forskjellige høyder.

Hirise

Med foten til iMacen eller skjermen på plass inne i HiRise-boksen fungerer HiRise også som en lagringsplass for eksterne harddisker, lommebøker, telefoner og alt mulig annet av løse objekter du måtte ha på skrivebordet. Fronten på HiRise er nemlig festet med magneter, noe som gjør det lett å ta av og på.

Prisen på HiRise er noe høy med hele $79, men kjenner vi Twelvesouth rett er dette et kvalitetsprodukt. Foreløpig kun tilgjengelig fra Twelvesouth sin nettside, men både Eplehuset og Humac pleier å føre produktene til Twelvesouth og denne kommer nok også inn ditt.

Videoen under viser hvordan HiRise settes opp.



Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Time Capsule

Innleggav Gunsmoke » ons 26.09.2012 18:30

Spørsmålet er om jeg får min Time Capsule inn der.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Heve Mac'en

Innleggav StormyViking » ons 26.09.2012 18:32

Ergonomisk HELT FEIL!
Skjermen burde i stedet SENKES!!
medlem i 152 måneder
 

Helt feil

Innleggav iolsen » ons 26.09.2012 21:03

En 27" iMac er ergonomisk meget tvilsom for nakken. Å heve den ytterligere er helt feil ! Når kan vi heller få et senkesett?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hev iMacen med HiRise

Innleggav Traktor » ons 26.09.2012 21:29

For min del virker dette helt ubrukelig, som det sies er iMacen heller for høy enn for lav. Og om jeg hadde ønsket den høyere hadde jeg bare lagt en bok under den. Jeg synnes erlig talt ikke den "grillen" ser noe serlig fin ut heller.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Hei Blir jo helt

Innleggav LCD » ons 26.09.2012 22:46

Hei


Blir jo helt feil...
Skjermen er jo allerede for høy som den er
Etter 2 år med en iMac er det jo bare å hive seg på stjernetitting på fulltid.

Apple burde heller i utgangspunktet levere med en baufil så man kunne kappe foten for å få skjermen lavere.

http://www.jula.no/baufil-228-150-mm-065048
medlem i 148 måneder
 

Heve iMac ytteliger ???

Innleggav uffe0204 » ons 26.09.2012 22:48

He rmå artikkeforfatter ha røyka noe som ikke for bra, er jo for høy fra før ?
medlem i 212 måneder
 

Hva med å bare bruke en bok

Innleggav Goberg » tor 27.09.2012 4:49

Hva med å bare bruke en bok hvis den er for høy? Problemer er vel som mange andre også sier at iMac allerede er alt for høy i utgangspunktet
medlem i 138 måneder
 

Senkesett

Innleggav Ovit82 » tor 27.09.2012 10:21

Jeg ser at det er mye spørsmål etter senkesett, og da kan jo denne vurderes, da kan du få nøyaktig den høyden du selv vil !
http://store.apple.com/no/product/MD179 ... y?fnode=53

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Det ville uten tvil være

Innleggav lepew » tor 27.09.2012 16:55

Det ville uten tvil være mye mer logisk og tilby noe som vil senke skjermen lenger ned. Ergonomisk er det helt feil og heve iMac skjermen. Enhver som har brukt data en stund vet det.
medlem i 173 måneder
 

Vet ikke hvordan folk

Innleggav Stham » tor 27.09.2012 17:27

Vet ikke hvordan folk sitter, men det ideelle, ergonomisk sett, og logisk sett, og erfarinigsmessig sett, så er iMac-skjermen altfor lav. Selvsagt. Det er enkelt å få den høyere, men ikke mulig å få den lavere, så det er jo en tanke bak det. Med riktig sittestilling i forhold til høyden på skrivebordet skal en da helst ikke bøye nakken, men se mest mulig rett fram. Det er jo også temmelig logisk at man belaster nakke, dermed også skuldre og armer/albuer minst om en ikke sitter i 8-10-12 timer og bøyer nakken unødvendig mye, hver dag.
PS. Jeg har sitter på Mac 8-10 timer hver dag i 20 år.
Sist endret av Stham den tor 27.09.2012 17:28, endret 1 gang
medlem i 192 måneder
 

Over 65.000 timer foran

Innleggav hendelsesløysa » tor 27.09.2012 21:49

Over 65.000 timer foran mac-en, inkl søndager? Jøssess bevares jerusalem!

Jaja, sant skal sies, St. Ham, at de fleste foretrekker å se nedover istedenfor oppover. En 27" skjerm på centimeters avstand blir fort litt nakkevrikking både oppover og nedover. Står skjermen i den posisjonen som den gjør nå, leverte fra Apple, så blir det stort sett feil posisjon og nakke skader, mulig invaliditet etter 65.000 timer.

Senkes skjermen unngår man dette.

Løsning? Jo visst, foten kan demonteres og custom made føtter kan monteres på med annen funksjonalitet. Eller man kan bruke vegg festet og en custom made fot mot dette. Flust av varianter å velge mellom!
medlem i 211 måneder
 

Sitter selv med en 27 tommer

Innleggav Freimen » ons 17.10.2012 8:51

Sitter selv med en 27 tommer opp 2 250 arks A4 papirpakker (10 cm hevning) og ser Rett frem Øya er midt i skjermen... faktisk ørliegrann over midten... jeg har en litt tilbakelen stil... så hvis jeg hadde satt meg opp slik ergonomene vil ha det til hadde øya mine tangert isight kameaet... senket skjerm? snakker om hengeskader hvor kraniet møter nakkemusklene... men vi er visst alle forskjellige... men jeg lurer litt på hvilken sittestilling og bordhøyde en person som må se opp på en 27" imac har... maskina er 50 cm fra topp til bunn... jeg er 50 cm fra øya til solar plexus... og SÅ høyt kan ikke jeg ha pulten min... for da får jeg skulderproblemer... for ikke å snakke om at det ville sett ut som jeg hang på en klippekant... Likte denne greia men kommer nok aldri til å kjøpe'n... Det jeg liker med den er at ting som lages til mac somregel får et design som gjør at det glir inn med harwaren...

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron