Netflix lanseres i Norge neste uke

Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav admin » fre 12.10.2012 23:05

Netflix lanseres i Norge neste uke

Tidligere i år skrev vi om at Netflix endelig kom til Norge og Apple TV. Nå ser det ut til at Netflix blir å finne i Norge allerede neste uke og at prisen blir NOK 79,- per måned.

Det er Pressfire.no som i dag skriver at noen av deres oppmerksomme lesere har oppdaget av Netflix har blitt aktivert på Xbox 360 og Playstation 3 i går. På begge disse konsollene ligger nå nemlig Netflix klare til bruk, men foreløpig ufungerende.

Både Microsoft og Sony skal ha bekreftet overfor PressFire at Netflix vil lanseres på deres konsoller i løpet av neste uke. Prisen skal være NOK 79,- per måned for tilgang til Netflix sin katalog.

Siden Netflix lanseres på Xbox og Playstation, må vi også anta at tjensten vil komme på Apple TV og i form av applikasjoner på iPad og iPhone i løpet av nesten uke. Det avgjørende vil være hvordan innholdet på den amerikanske streamingtjenesten blir. Like bra innhold som i USA er vel lite sannsynlig.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Sweeeeet! Da får vi bare

Innleggav Suki » fre 12.10.2012 23:20

Sweeeeet! Da får vi bare håpe vi ikke blir liggende 100 år etter, og med 10% av utvalget til USA :S

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

:OOOOOOO 79,- !!!!!!! Nice!

Innleggav Tkima1 » lør 13.10.2012 2:45

:OOOOOOO 79,- !!!!!!! Nice!

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Leste et sted om at NRK og

Innleggav Alfred.Woodden » lør 13.10.2012 10:08

Leste et sted om at NRK og Netflix samarbeider. Håper dette betyr at alle NRK sine programmer blir tilgjengelig.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav Wavelength » lør 13.10.2012 10:23

Netflix høres bra ut det, men innholdet er jo ett år gammelt.

Hvordan det blir med NRK er jeg usikker på. Netflix kan jo ikke ta betalt for NRK sitt innhold som vi allerede betaler for (lisensen).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav Alfred.Woodden » lør 13.10.2012 10:37

Jo, men er ikke den lisensen kun for TV-apparatet, ikke NRK i seg selv. Er ikke 100% sikker på dette, men tar ikke Viasat, Canal Digital, RiksTV etc seg betalt for NRK?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav svano » lør 13.10.2012 11:01

Lisensen er for mottakeren (tuneren) ja. Jeg vil tro de fint kan ta betalt for distribusjon av innholdet til nrk, slik du også betaler for å motta nrk sitt innhold som en del av kabelpakker.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav Wavelength » lør 13.10.2012 11:59

Det er gratis å motta NRK. Det du trenger er en mottaker som er Riks-TV (bakkenett) godkjent. Du trenger altså en TV med Riks-TV-tuner.

Med andre ord så trenger du ikke kanalpakkene, og NRK skal være kostnadsfritt inkludert i kanalpakkene hvor NRK finnes.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Hvem ser på NRK? Gi meg

Innleggav Ttiger » lør 13.10.2012 16:47

Hvem ser på NRK?
Gi meg Netflix eller!

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Kjære Ttiger, selv om de

Innleggav hendelsesløysa » lør 13.10.2012 18:11

Kjære Ttiger,

selv om de under 20 år ikke benytter seg av NRKs tilbud betyr ikke det at alle holder seg borte fra riks kringasteren. De har dessuten en utmerket nettside hvor man kan se alle programmene også gratis (dvs inkludert i lisensen).

Netfliks vil være et unødig onde for amerikaniserte serier og useriøse problemstillinger. At noen virkelig vil betale for slik forsøpling er for meg undrende.

Hilsen
Datakonsulent siden 1975
medlem i 211 måneder
 

jeg prøvde netflix, men

Innleggav dphilipps » lør 13.10.2012 19:49

jeg prøvde netflix, men synes både bildekvaliteten og lyd var forferdelig dårlig, noen her som deler min mening?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav Maccrell » lør 13.10.2012 21:27

Hva skal vi nå med Netflix ?
Er det ikke nok med 100vis av kanaler på kabeltv og 1000vis gratis kanaler på nettet. Skal dette liksom være en kjempenyhet ? I tillegg har vi filmleie på nett.
Dersom Netflix skal sende flere US ikke morsomme komiserier pluss alt det andre søplet som alt finnes på de kanalene som er tilgjengelige, så trenger vi ikke Netflix.
medlem i 143 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav TheRealChristoffer » lør 13.10.2012 21:43

Snakk for deg selv. Liker de seriene

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav jerry.c.bush » lør 13.10.2012 21:52

Ja, jeg vil ha Netflix. Velg selv når du vil se hva og ikke når tv-selskapet velger at du kan se det. Ja, om en har en mulighet til å ta opp for å se senere det de sender på kabel eller parabol så kan man se når man har tid, men da må man også programmere til å ta opp og man må ha rett utstyr. De har ikke jeg og ikke kommer jeg til å få det med det første heller.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Netflix lanseres i Norge neste uke

Innleggav Maccrell » søn 14.10.2012 10:15

Det er ikke sikkert at programutvalget på Netflix er noe å hoppe i taket av.
Her i huset kan en ta opp tv programmer på pc eller opptaksboksen fra leverandøren.
Det er bare å trykke en tast så finner en programoversikten og så kan en bla seg frem til det programmet en ønsker å ta opp, for deretter å trykke en tast til for opptak. En kan ta opp to programmer som går samtidig og se på et tredje mens opptakene foregår. Det kan ikke bli enklere.
Du får det til å høres ut som om du må programmere i Pascal etc. for å programmere for å ta opp tv programmer jerry.
Noen programmer kan en alt se som repriser når en måtte ønske det og det helt uten Netflix.
Hvor mye tid en har til å se alt er en annen ting.
http://www.tu.no/tester/2012/08/15/netflix-til-norge

Som en ser fra linken over er konkurentene til Netflix alt i god gang.
Det er ikke sikkert at Netflix blir best på innhold kvalitet og pris. Tviler på det.
medlem i 143 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]