Apple forlenger garantiprogram for iMac

Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav admin » man 15.10.2012 15:34

Apple forlenger garantiprogram for iMacHar du en iMac kjøpt mellom oktober 2009 og juli 2011 med en 1TB harddisk fra Seagate så er kanskje din iMac omfattet av et utvidet garantiprogram fra Apple.

Apple og Seagate har nemlig funnet ut at en del av 1TB harddisken i disse iMacene har en kritisk feil og harddiskene erstattes kostnadsfritt. Tidligere gjaldt dette kun iMacer solgt melllom mai og juli 2011, men dette er nå utvidet til å gjelde iMacer helt tilbake til 2009.

Det var i 2011 at Apple for første gang introduserte et forlenget garantiprogram på denne iMac-modellen, men Apple og Seagate har åpenbart funnet ut at dette gjelder flere iMacer enn først antatt og utvidet programmet til også å gjelde iMacer helt tilbake til 2009.

Apple har satt opp en nettside hvor du kan sjekke om din iMac er rammet ved hjelp av serienummeret. Skulle din iMac være rammet tilbyr Apple kostnadsfritt bytte av harddisk.

Via Macrumors

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Jeg har denne og har aldri...

Innleggav linte » man 15.10.2012 15:56

...hatt problemer med den. Men hovedkortet på min late 2009 iMac er teit. Spesielt kontakten fra hovedkortet til lcd.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Jeg har denne og har aldri...

Innleggav linte » man 15.10.2012 15:56

...hatt problemer med den. Men hovedkortet på min late 2009 iMac er teit. Spesielt kontakten fra hovedkortet til lcd.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Fikk byttet min HDD på min

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 15.10.2012 18:31

Fikk byttet HDD på min iMac kjøpt november 2009 da den krasjet. Jeg fikk beskjed om at garantien var utgått, men fikk uansett igjen på reklamasjon.
Sist endret av Chiang Mai 1963 den man 15.10.2012 18:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Har 500gb late 2009 og i det

Innleggav KlodrikMcKr » man 15.10.2012 20:18

Har 500gb late 2009 og i det siste har den til tider putslig vært så treg at du ikke kan åpne "avslutt programmer som ikke reagerer menyen" ved å trykke alt, Cmd, esc samtidig og å trykke på epleknappen øverst til venstre på skjermen og få skrud den av tar så lang tid at jeg heller tvangsavslutter ved å holde inn av knappen i ti sekunder og restarte eller dra ut strømmen. Dette problemet løses når du får restarta og den er igjen like kjapp som vandlig men det har skjedd litt for ofte i det siste, noen som kan gjette hva det kan være? Hardwarare feil eller software feil? Sist reinstalasjon tok jeg ved Lion og problemet har kommet etter mountainlion men så ut til å fungere en stund så usikker på om det kan være det.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Hva med oss som måtte bytte

Innleggav danibo77 » tir 16.10.2012 7:52

Hva med oss som måtte bytte hdd selv da den originale tok kvelden?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav jerry.c.bush » tir 16.10.2012 8:02

Om din HD har tatt kvelden før 5 år er gått er det sannsynligvis reklamasjonssak. Da skulle du i utgangspunktet ikke skiftet denne selv. Da tror jeg du sliter. Men jeg har ikke fasitsvaret på det. Jeg ville tatt kontakt der du i utgangspunktet kjøpte maskinen eller hos en Autorisert Apple forhandler for å forhøre deg om saken.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Byttet selv

Innleggav sindre » tir 16.10.2012 11:18

Jeg hadde også trøbbel med min 27" 2009 iMac (1TB Seagate), men benyttet anledningen til å selv sette inn en SSD som hoveddisk (erstatte DVD) og oppgradere lagringsdisken til 2TB (erstattet den ødelagte 1TB disken). Opplevde trøbbel med HDD viften, selv om disktypen var identisk (bortsett fra lagringsplassen) som den som stod i fra fabrikken (fysisk sett så de helt identiske ut). Men ingenting en liten softwaresnutt ikke kunne ordne :-)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Det er da faen så typisk at

Innleggav foffster » tir 16.10.2012 16:52

Det er da faen så typisk at det kommer nå. Tidligere i år gikk harddisken og siden det kostet for mye å gå på Eplehuset å få fikset det, gjorde jeg det selv. Det var den tusenlappen og garantien...
Sist endret av foffster den tir 16.10.2012 16:53, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav Maccrell » tir 16.10.2012 19:19

Hva med en link til denne nettsiden for jeg er så lat ?
medlem i 143 måneder
 

Re: Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav jerry.c.bush » tir 16.10.2012 19:32

Håper det var ironi, for det er linket til nettsiden to steder i artikkelen... =-O

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav Maccrell » tir 16.10.2012 19:39

[quote="Maccrell"]Hva med en link til denne nettsiden for jeg er så lat ?

Beklager så ikke at det var en link der, men fant ut at min iMac ikke er berørt om en kan stole på det da ?
medlem i 143 måneder
 

Re: Apple forlenger garantiprogram for iMac

Innleggav jerry.c.bush » tir 16.10.2012 19:53

I Norge har vi uansett mulighet til å reklamere inntil 5 år, så om den feiler før den tid, så skal du uansett ikke betale noe for å få den byttet. Min i7 27" kommer inn under denne avtalen. Jeg har derimot allerede satt inn en 3TB disk. Ikke fordi disken som stod i ikke fungerte, men fordi jeg ville ha mer intern plass.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Noen som vet hvor lang tid

Innleggav barabas » ons 17.10.2012 10:30

Noen som vet hvor lang tid det bør ta å fikse dette? Jeg spurte mitt lokale serviceverksted, og fikk beskjed om at det ville ta 3-4 dager. Er det ikke bare disk ut - disk inn da?
medlem i 215 måneder
 

Ny disk.

Innleggav John Inge » lør 20.10.2012 13:31

Jeg ser jeg kommer inn under denne avtalen.
Hvis jeg får disken byttet, holder det da å ha en Time Machine-backup? Hvis jeg så installerer ny disk, bruker gjenopprettingsdisken som følger med, og så kjører back-up fra Time Machine, så skal det være fiks ferdig selv om jeg har oppgradert til Snow Leopard?
medlem i 175 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere