Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Dette var jo ingenting å

Innleggav macmorten » ons 17.10.2012 18:45

Dette var jo ingenting å juble over, bare gamle filmer og serier jeg har sett for evigheter siden! Da bruker jeg de andre "kanalene"!
Sist endret av macmorten den ons 17.10.2012 18:45, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav JD » ons 17.10.2012 18:59

Jonas.J skrev:Er gjerne litt dumt spurt. Har Mac Mini koplet direkte til tv. Fungerer Netfix også på denne eller må en kjøpe Apple TV?
medlem i 166 måneder
 

Amerikans netflix konto

Innleggav tomlil » ons 17.10.2012 19:38

Etter å brukt Amerikansk netflix i et så har jeg vært svært fornøyd

Fri bruk av Netflx i Norge frem til Nyttår frister veldig, men som mange andre har merket får du fint tilgang til den norske siden av Netflix når du ikke bruker DNS-tjeneren eller lignende.

For øyeblikket kan jeg svitsje mellom den Norske og Amerikanske siden, hvor jeg betaler 8$ for abbonnemet (tilsvarer 45kr) som er vesentlig mindre enn 79kr for norsk abbonement

Da jeg logget inn på Netflix på iPhonen fikk jeg melding som nevnte noe om å reise mellom forskjellige land, og at tilbudet varierer fra land til land. Virker for meg at Netflix tilbyr innholdet sitt i hvilket land du er i, uahavhengig av hvor kontoen din er laget. Betale 45kr til Amerika er selvsagt da en fordel framfor å betale 79kr til den "norske versjonen" Vil tippe dere kan bruke deres norsk registrerte Netflix konto på den Amerikanse Netflix siden ved hjelp a DNS også.
medlem i 177 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.10.2012 19:46

bra dette her !:) greit nokk ikke bra med nye titler men det er mange kvalitetsfilmer og serier her:**) til å koste kun 79 kr i mnd er jeg fornøyd:)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Jeg registrerte brukeren min

Innleggav fredrikht » ons 17.10.2012 20:09

Jeg registrerte brukeren min i dag tidlig og fikk netflix med en måned gratis prøveperiode, men fikk da ikke noe mulighet for å registrere at jeg bruker spotify premium. Er det noen som vet hvordan jeg nå kan ordne slik at jeg får gratis ut året?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.10.2012 20:16

du må ringe de;)

jeg fikk gratis til 17.januar:D

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Norsk på amerikansk og amerikansk på norsk

Innleggav steff_96 » ons 17.10.2012 20:20

Noen andre også som kan bruke amerikansk konto på norske og omvendt? dette ser jeg på som bra for betaler jo bare 40-50 kr for den amerikanske så null stress da med begge på den :)
medlem i 180 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav stito » ons 17.10.2012 21:10

Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn på min netflix konto via apple tv? når jeg skriver inn brukerkonto og passord står det " kunne ikke logge på" "kontroller kontonavn og pass...."
jeg har apple tv 2 men kjøpte meg apple tv 3 idag (har kjørt oppdatering), det er samme greine på begge to.
Netflix kontoen funker helt fint på mac og ipad.
medlem i 138 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav pushit » tor 18.10.2012 12:29

ameja skrev:Du har selvsagt restartet ATV'en.. Hvis fortsatt ikke Netflix-app, kanskje du har for gammel iOS og må jailbreake med siste versjon..


Takk for det! Tipper det er der det ligger :)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav themathia » tor 18.10.2012 15:11

Er det bare jeg som opplever å ha tilgang til både den amerikanske Netflixen som før via ATV2'en, men samtidig også ha tilgang til den norske Netflix på macen? Jeg har ikke betalt noe ekstra eller signed-up for den norske...

Klager ikke altså


Dette er fordi kontoen er uavhengig av biblioteket.
Altså, man får tilgang til det biblioteket som er gjeldende for landet man er i, uavhengig av hvilken konto man bruker.
Siden du fra før har satt opp amerikansk Apple-ID/Netflix på ATV'en din har du nødvendigvis også stilt inn DNS'en slik at boksen tror den befinner seg i USA.
Når du logger på (med hvilken som helst Netflix-konto) på ATV'en får du derfor tilgang til det amerikanske biblioteket. Mens det på Macen din er det the other way around, der får du kun tilgang til det norske biblioteket, uansett konto, frem til du stiller inn DNS'en til USA.

For enkelhetsskyld kan man naturligvis stille inn DNS i selve ruteren slik at samlige enheter (iPhone, Pad, Pod, Mac) koblet til denne kommer rett inn i det amerikanske biblioteket (og amerikansk iTunes/App Store) Ulempen er da at du ikke kan laste ned norske apps fordi enhetene dine tror de er i USA. Min løsning ble derfor å manuelt stille inn de forskjellige enhetene etter hva jeg bruker dem til. Mac og ATV har amerikansk DNS, mens iPhone og iPad har norsk.
medlem i 138 måneder
 

Prøvde nå å fjerne DNS

Innleggav foffster » tor 18.10.2012 15:56

Prøvde nå å fjerne DNS fra maskinene og ATV-en min og jommen forsvant ikke all historikken min og Instant Que gjennom ett år også. Og på prøvekontoen jeg laget finnes ikke Instant Que. Det er for meg mildt sagt irriterende. Hvorfor får man ikke Instant Que her og kan "arve" historikken - med samme konto?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

http://support.netflix.com/en

Innleggav foffster » tor 18.10.2012 15:57

http://support.netflix.com/en/node/52#gsc.tab=0

"NOTE: The Instant Queue is a feature only available in the US."

FOR NOE TULL!!!!!!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Re: http://support.netflix.com/en

Innleggav TheRealChristoffer » tor 18.10.2012 18:58

foffster skrev:http://support.netflix.com/en/node/52#gsc.tab=0

"NOTE: The Instant Queue is a feature only available in the US."

FOR NOE TULL!!!!!!

hva er det for noe da?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Teksting

Innleggav argelebs » tor 18.10.2012 21:42

Hvordan kan jeg få netflix på atv2 til å huske mitt valg om norsk tekst? Har satt det på profilen. Slik det er nå må jeg velge norsk for hver episode, for så å starte avspillingen på nytt. Hva har jeg ikke forstått her :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]