Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav admin » ons 17.10.2012 13:57

Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Som forventet lanserte Netflix i dag seg offisielt i Norge. For deg med Apple TV betyr det nå at du kan få tilgang til tusenvis av filmer for en fast månedlig avgift gjennom Netflix-applikasjonen på Apple TV.

Netflix er den amerikanske streamingtjenesten som har hatt stor suksess i USA, Canada og andre land den har blitt lansert i. Enkelt forklart fungerer Netflix på samme måte som den svenske musikktjenesten Spotify. Du betaler en fast månedlig sum og kan deretter streame så mye du orker av TV-serier og filmer fra tjenesten.

Prisen er NOK 79,- per måned og Netflix-applikasjonen er inkludert med i alle utgaver av den lille svarte Apple TV-boksen. For å kunne benytte Netflix må du registrere en konto på Netflix.no og deretter oppgi detaljene i Netflix-applikasjonen på Apple TV. Netflix fungerer deretter på samme måte som resten av din Apple TV og styres med fjernkontrollen. Hvis du er betalende Spotify-bruker får du gratis tilgang til Netflix ut året ved å melde deg opp via denne siden. Alle andre får en gratis måned prøve.

Også på iPad og iPhone


Også på iPad og iPhone

Hvis du ikke har en Apple TV er ikke alt håp ute. Netflix har nemlig en glimrende gratis applikasjon til iPad og iPhone som gir deg samme mulighet som Apple TV. Du får tilgang til det samme innholdet og kan streame TV-serier og filmer rett til iPhone eller iPad.

Behovet for en amerikansk Netflix-konto har dermed blitt litt mindre, men helt borte er det ikke. Det er nemlig en ganske stor forskjell i innhold mellom amerikansk og norsk Netflix. Mye av innholdet som finnes i USA er ikke tilgjengelig her i Norge. I tillegg er det også verdt å nevne at innholdet heller ikke nødvendigvis er alt for oppdatert - spesielt ikke hva gjelder TV-serier. Den gode nyheten er at du i hvert fall kan bruke samme konto i den amerikanske og norske Netflix.

Hva synes du om Netflix?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Stort gjesp i mine øyne,

Innleggav rattata12 » ons 17.10.2012 14:03

Stort gjesp i mine øyne, pirat-markedet er forsatt MYE bedre, ergo jeg forblir der :)
medlem i 173 måneder
 

vis alle norske ting kommer

Innleggav K.D.G » ons 17.10.2012 14:19

vis alle norske ting kommer kansje jeg blir mer intresert

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Ventehjulet står bare og

Innleggav ErikB » ons 17.10.2012 14:30

Ventehjulet står bare og snurrer og sier at den kontakter Netflix hos meg. Kommer ikke igjennom via Apple TV, bare MacBook og iPad. Skal det være sånn?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Samme her. Jeg har registret

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 17.10.2012 14:54

Samme her. Jeg har registret meg via Spotify-linken, men når jeg klikker på ikonet for Netflix på Apple TV står det bare "Kontakter Netflix" mens ventehjulet går og går. Ganske irriterende!

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Fungerte for meg med en

Innleggav Jan Fredrik » ons 17.10.2012 15:08

Fungerte for meg med en gang. Men jeg var logget inn med amerikansk iTunes-konto og gikk inn på norsk Netflix-konto.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Finner ingen Netflix på min

Innleggav pushit » ons 17.10.2012 15:35

Finner ingen Netflix på min ATV2, men det beror kanskje på at den er jailbreaked med aTV Flash?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav ErikB » ons 17.10.2012 15:46

Tok en omstart på min AppleTV 2, og vips var den oppe :)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav ameja » ons 17.10.2012 15:47

@pushit: Fungerer perfekt hos meg med jailbreaket ATV2 (iOS 5.1.1) og aTV Flash.

Du har selvsagt restartet ATV'en.. Hvis fortsatt ikke Netflix-app, kanskje du har for gammel iOS og må jailbreake med siste versjon..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Synes dette virker lovende!

Innleggav Tkima1 » ons 17.10.2012 16:32

Synes dette virker lovende! Det kan sies at de filmene og seriene som ligger ute her i Norge nå er ikke alt som Netflix tilbyr! De har sagt at de vil nå fremover fortsette å bygge biblioteket deres, i første omgang, med alt det andre de skal overføre fra US serverene.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Et spørsmål dog; er det

Innleggav Tkima1 » ons 17.10.2012 16:35

Et spørsmål dog; er det verdt å kjøpe en Apple TV? Jeg har lenge tenkt på en Apple TV. Har iPad og Mac og iPhone og iPod. Tror hovedbruken min vil bli å streame musikk og AirPlay Mirroring med iPad. Hvordan fungerer dette?

Jeg har også en Xbox 360, er det vits å kjøpe en Apple TV kun for å bytte ut Xboxen når det gjelder å spille av film? (Vet at du ikke kan sette inn CD i Apple TV).

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav nevskire » ons 17.10.2012 17:12

Til 790.- så skjønner jeg ikke hva problemet er. Jeg bruker den mye og spesielt mye til Airplay med feks Spotify. Jeg viser bildene mine fra iphone/pad, ser youtube, Netflix, snart HBO, snart app`er..? etc.
Har vel aldri vært så fornøyd med en dings og da spesielt prisen tatt i betraktning. Brukte Squeezebox tidligere(kostet 2500.- og da bare lyd..), men har nå plassert den i en eske.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Var en omstart som skulle

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 17.10.2012 17:30

Var en omstart som skulle til, ja. Så enkelt kan det gjøres! :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Netflix er lansert på Apple TV i Norge

Innleggav Jonas.J » ons 17.10.2012 18:04

Er gjerne litt dumt spurt. Har Mac Mini koplet direkte til tv. Fungerer Netfix også på denne eller må en kjøpe Apple TV?
medlem i 151 måneder
 

US og NO

Innleggav mekum » ons 17.10.2012 18:40

Er det bare jeg som opplever å ha tilgang til både den amerikanske Netflixen som før via ATV2'en, men samtidig også ha tilgang til den norske Netflix på macen? Jeg har ikke betalt noe ekstra eller signed-up for den norske...

Klager ikke altså :)
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]