Endelig en ny og tynnere iMac

Re: Endelig en ny og tynnere iMac

Innleggav svar » tir 23.10.2012 21:41

@Maccrell Kansje like greit at de ikke har SSD som standar, mange som setter pris på å ha størelse, og i dette skallet tviler jeg på at det hadde vært plass til begge deler.
Men, nå kan du jo velge mellom HDD, SSD eller hybrid da.

@jerry.c.bush: Løser TB til FW overgang noe for deg?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

@jerry.c.bush USB 3 er

Innleggav KlodrikMcKr » tir 23.10.2012 21:55

@jerry.c.bush

USB 3 er bevist raskere enn FireWare 800 så jeg vil ikke kalle det ubruklig... http://terrywhite.com/techblog/firewire ... is-faster/

Skal du ha ekstreme hastigheter er nok SSD over Thunderbolt tingen :D
Bare synd det koster flesk :/

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Endelig en ny og tynnere iMac

Innleggav Alfred.Woodden » tir 23.10.2012 22:14

Marco arnents tanker om iMac

iMac

The high-end iMacs continue to race past the neglected Mac Pro, now with USB 3, Thunderbolt, less-reflective screens, and extremely competitive CPUs and GPUs.

Fusion Drive might be the most interesting announcement today for our day-to-day computing. Similar SSD-as-cache arrangements have been kicking around in the Windows PC market for a while, and the Seagate Momentus XT brought a large cache to laptop drives a few years ago, but these have only brought mixed success and mediocre improvements so far.

With tight OS integration, larger performance gains are possible. I can’t wait to see how these perform in general use, and which Macs will be able to use this technology. For instance, it’d be great for Disk Utility to be able to logically combine any installed SSD and hard disk in all Mac models, especially for the Mac Pro and the previous-generation iMacs that were sold with separate SSDs and hard disks. It would be a shame for Fusion Drive to be limited only to the new iMac.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Pris?

Innleggav Prentom » tir 23.10.2012 22:30

Jeg skal kjøpe den billigste 27".
$1799 er etter dagens kurs (5.73kr) 10 308kr. Pluss moms er det 12 885kr. Den gamle prisen var 13 499kr, noe som ville vært en grei pris med den amerikanske prisen.
Men så økes prisen med 1500kr til 14 999kr?!

Da jeg så at prisene i USA var like som før for iPhone, men 300kr dyrere enn tidligere i Norge, håpet jeg det ikke ville skje noe lignende for iMacen, men så har dem gjort saken enda verre!

En glimrende lansering er litt ødelagt av for høye priser.

Da var jeg sikker på at dem skulle gjøre det med iPad 9.7 og mini, men de ligger rett over den amerikanske prisen pluss moms.

Noen som kan si noe om dette?
medlem i 186 måneder
 

Lurer også på dette med

Innleggav gutisuperman » tir 23.10.2012 23:24

Lurer også på dette med pris. Jævlig fristende å spandere en 27 tommers julegave på seg selv.
medlem i 154 måneder
 

Lurer også på dette med

Innleggav gutisuperman » tir 23.10.2012 23:24

Lurer også på dette med pris. Jævlig fristende å spandere en 27 tommers julegave på seg selv.
medlem i 154 måneder
 

Morsomme nå er at

Innleggav devo » tir 23.10.2012 23:44

Morsomme nå er at Thunderbolt Display er tykkere langs kanten enn iMac-en... :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Endelig en ny og tynnere iMac

Innleggav Alfred.Woodden » tir 23.10.2012 23:48

Nå må det jo også sies at iMacen er ikke så tynn som Phil Schiller skal ha det til. Den er faktisk ganske så tykk.

Det er kun kanten rundt som er tynn, akkurat som MacBook Air går fra tynn til tykk, så gjør den nye iMacen det samme. Så ikke stress med bekymringer som ekstrem varmeutvikling eller noe.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Endelig en ny og tynnere iMac

Innleggav Traktor » ons 24.10.2012 0:01

Tror dere det kommer en oppdatering av cinema display snart? Hadde gjort seg med USB 3 på den også.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Endelig en ny og tynnere iMac

Innleggav jerry.c.bush » ons 24.10.2012 0:22

Siden jeg har horder med FW disker til min filmbehandling så er USB ubrukelig. Men som svar sier så kan den adapteren hjelpe på. Men inntil jeg ser at jeg kommer til å bytte ut min 2009 iMac 27" i7 (uten Thunderbolt) så har nok Thunderbolt kommet for fullt og mine disker blitt så gamle at jeg nok kommer til å bytte de ut med nyere disker med Thunderbolt. Jeg har heller ikke USB 3 såklart....
Joda USB 3 er en gigantoppgradering fra USB 2, men fortsatt er FW å foretrekke for min del og sannsynligvis for mange andre som driver mye med filmredigering, altså mer enn på hobbybasis.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

går jo ikke bestille ifra

Innleggav Dani46 » ons 24.10.2012 2:22

går jo ikke bestille ifra apple store
medlem i 176 måneder
 

Høydejustering?

Innleggav Rico » ons 24.10.2012 7:31

Er det noen som vet om den nye iMac kan justeresi høyden? Dette er et stort savn på min iMac i dag.
medlem i 164 måneder
 

du kan ikke justere høyden.

Innleggav Mac Lovin » ons 24.10.2012 7:45

du kan ikke justere høyden. Samme som før. men det finnes jo ting du kan bruke, som nylig kom ut faktisk.

Veldig nysgjerrig på om Fusion Drive eller 768SSD er den beste investeringen. Regner med Fusion drive og 3tb er like greit, vil nok sjelden merke at ting ikke går raskt.

Veldig kult at apple endelig lanserte ny iMac, og det var virkelig en ny-lansering. Mye nytt og imponerende.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

http://mac1.no/artikkel/10656/endelig-en-ny-og-tynnere-imac

Innleggav Arild Holtet » ons 24.10.2012 10:02

Dette var jo en uventet nyhet. Virker som alle ting, skal være tynnere enn tynnest. Kommer ikke før i desember, og skal bli spennende å se hvilken valg man får. Er vel muligens bare med glossy skjerm, og da er den for meg 100% uaktuell.
medlem i 209 måneder
 

Ja kun glossy, men 75%

Innleggav Larsaronen » ons 24.10.2012 10:37

Ja kun glossy, men 75% mindre refleksjon en forrige modell..
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]