Scott Forstall forlater Apple

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav Paperboy » tir 30.10.2012 14:09

Slapp av. Dette er begynnelsen for noe bedre for Apple.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav HenrikWL » tir 30.10.2012 14:57

argelebs skrev:Når et selskap som Apple presterer å levere en karttjeneste som de gjorde, må noen ta ansvaret og gå. At det nå ble sjefen er helt korrekt.


Det er et aldri så lite paradoks at når ledere skal "ta ansvar" så går de av. Det er jo det motsatte av å ta ansvar. Skulle likt å se min mors reaksjon dersom jeg da jeg var 15 prøvde å "ta ansvar" for rotet etter hjemme-alene festen ved å dra min vei. ;)

For øvrig er jeg ikke personlig investert i Scott Forstall så at han må gå er nok synd-trist-leit for ham, men dersom det fører til nye, spennende løsninger i iOS så ser jeg på det som positivt i sum. :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav Dr.Pepper » tir 30.10.2012 15:01

Er man søppelkjører får man sparken. Er man en såkalt leder "går man av". Forstall går definitvt ikke av frivillig, Apple vil ikke ha han lenger. Eller rettere sagt, duden fikk sparken!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav HenrikWL » tir 30.10.2012 15:15

Ja, men da er det igjen paradoksalt at man omtaler det som at han "tar ansvar". ;)

Ingen big deal, jeg bare synes det uttrykket "å ta ansvar og gå" er så innmari morsomt. :D

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

herpderp

Innleggav mækkentåsh » ons 31.10.2012 1:46

NÅ kan jeg begynne å glede meg til hvordan iOS kommer til å se ut :)
medlem i 186 måneder
 

Skeuomorphisme betyr at

Innleggav ggt667 » ons 31.10.2012 2:04

Skeuomorphisme betyr at adresseboka ser ut som ei hyttebok fra 80-tallet.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Det var synd at han skal

Innleggav Ttiger » ons 31.10.2012 10:34

Det var synd at han skal slutte, likte fyren!
Med maps greia var ikke bra, det er helt sikkert.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav svano » ons 31.10.2012 10:46

@ggt667 Som jeg skulle sagt det selv. Glem kartet, det kommer seg sikkert, iOS og Lions største problem for tiden er at det har mistet et helhetlig uttrykk og erstattet det med rotete gimmicker. Rykter som svirrer sier Jonathan Ive (http://www.fastcodesign.com/1670760/wil ... e-a-revolt) er mot denne "hyttebok-retningen" Lion/iOS har tatt så vi får se om de endelig rydder opp.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Noe av det som er viktig for

Innleggav TorsteinO » ons 31.10.2012 12:22

Noe av det som er viktig for innovasjon, er å være villig til å gå bort fra sine egne gamle løsninger, rett og slett å gjenoppfinne seg selv. Det virker det som Scott Forstall ikke har vært villig til, og derfor tror jeg det vil være bra for Apple å bli kvitt han.

Noen ganger må man også være villig til å lansere et produkt som vil stjele deler av markedet for andre av dine egne produkter. Dette var Steve Jobs beinhard på, og det har vært veldig viktig for Apples suksess - for hva skjer ellers? Jo, da kommer før eller siden en konkurrent og gjør det, blir den som setter trenden og har initiativet.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav anserigs » ons 31.10.2012 13:51

Eg trur dette var en tabbe, Maps funker bedre en Google men dårligere en Garmin :)

Forstall var dyktig til å finne seg sjølv og gjere om på iOS, eg trur heller problemet i Apple heter Tim Cook. Jobs jobba med dette teamet lenge, mens Cook har brukt kort tid på å ødelegge det. Bare vent om et par år er Ive og Schiller også borte.
medlem i 199 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav jaknudsen » ons 31.10.2012 13:52

HenrikWL skrev:Det er et aldri så lite paradoks at når ledere skal "ta ansvar" så går de av. Det er jo det motsatte av å ta ansvar. Skulle likt å se min mors reaksjon dersom jeg da jeg var 15 prøvde å "ta ansvar" for rotet etter hjemme-alene festen ved å dra min vei. ;)

Hvis man som leder ikke klarer å levere det man skal, mister man tillit. Da tar man ansvar for selskapets suksess ved å gå av. Det er ingen som har utnevnt deg til å rydde på rommet ditt fordi de tror du er den absolutt beste til å gjøre det.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Kanskje er det «back to

Innleggav nosey » tor 01.11.2012 15:09

Kanskje er det «back to basics» og minimalistisk funksjonelt Dieter Rams-inspirert design som nå står på trappene for iOS og OSX?
Hva vil dette si/hva betyr det?


"Så nå under Ive's ledelse så kommer vi helt sikkert til å få et mer strømlinjet grensesnitt!"

Hva mener du med det, Jedi Tooka Jarf?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav TorsteinO » fre 02.11.2012 11:16

Tror egentlig dette kan være en god tid for å kjøpe apple-aksjer for de som har litt penger til sånt. Nå kommer julehandelen og med masse helt nye modeller vil apple garantert selge som hakka møkk, samtidig som aksjen har sunket endel pga usikkerhet etter at Forstall ble sparka ut, og pga de vanlige overdrevne forventningene til hva apple skulle lansere. Tror nok AAPL vil gå ganske krafig opp nå framover :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav Dr.Pepper » fre 02.11.2012 11:17

Uten tvil! Selv kjøpte jeg dessverre på 670$, men jeg svetter ikke.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Scott Forstall forlater Apple

Innleggav TorsteinO » fre 02.11.2012 17:26

yep, tror nok ikke det er et dumt kjøp samme hva :) Hadde jeg hatt en litt solid slump til overs skulle jeg ha kjøpt selv!

Ah, og å tenke på at på begynnelsen av 2000-tallet så hadde jeg faktisk mulighet til å kjøpe for endel, men da tenkte jeg jo ikke på sånt, og kunne jo heller ikke vite hvordan det ville gå :) Alt er så lett å se i etterkant!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]