Apple utsetter iTunes til november

trydl: husk også at alle

Innleggav mac_31 » ons 31.10.2012 16:21

trydl: husk også at alle bildefilene ligger også i database på hden, og de tar etterhvert tilsammen flere GB når man får store samlinger som du har. Jeg har nesten 3gb i bildefiler.
Sist endret av mac_31 den ons 31.10.2012 16:22, endret 1 gang
medlem i 167 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav trydl » ons 31.10.2012 16:24

Joda, men hvorfor kan ikke iTunes ha databasen i RAM når det er plass? Det er mye som skal inn i RAM, og selvfølgelig må man ha noe på disk til enhver tid (og swappe inn og ut ved behov), men når det likevel er plass i RAM burde det være mulig.
medlem i 249 måneder
 

Apple utsetter iTunes til november

Innleggav HenrikWL » ons 31.10.2012 18:41

En annen ting er jo også at det slettes ikke er sikkert at iTunes er designet for å kunne håndtere flere TB med data eller album med flere hundre spor. Dette er rimelig ekstremtilfeller - en slik samling koster jo flere hundretusenvis av kroner og Apple tenker gjerne at ikke veldig mange bruker så ekstreme mengder med penger på musikk i løpet av noen få år. Album med flere 100 spor er jo heller ikke noe som Apple selger i sin butikk, så hvorfor skulle de ha optimalisert for det?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Jeg har 136 000 filer i mitt

Innleggav Internaut » tor 01.11.2012 16:45

Jeg har 136 000 filer i mitt iTunes bibliotek. Er ikke plaget av forsinkelser i nevenverdig grad ved søk etc. Har en iMac27, 4 GB minne, 2TB harddisk/SSD. Går så det kviner!(

(Min iTunes Library.xml fil er på 314 MB forresten)

Her er et tips dersom dere sliter med tregt bibliotek:
http://www.computeraudiophile.com/f7-di ... os-x-4793/
Sist endret av Internaut den tor 01.11.2012 16:53, endret 2 ganger.
medlem i 183 måneder
 

Hva i alle dager skal dere

Innleggav nosey » lør 03.11.2012 17:12

Hva i alle dager skal dere med over 100.000 filer/sanger!??? dere kan da umulig ha hørt på alle??

noen her nevner mer lik straming som spotify. når man kjøper en sang u iTunes så legger den seg jo automatisk over på iPhonen min. og når man kjøper en sang i iTunes så er det jo mp3... skjønner ikke hva dere babler om (dvs. jeg skjønner ikke hva som mangler i iTunes når det gjelder streaming som dere snakker om). vi har da sømløs trådløs automatisk synking med iTunes og iCloud mellom enhetene!

kan noen forklare, det er noe jeg ikke skjønner med dette :/

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav budbringeren » lør 03.11.2012 23:41

nosey: Noen elsker musikk og eier mange album. Andre har middels interesse og er fornøyd med å høre hits på radio. Alle er forskjellige. Har selv over hundre tusen låter og i lossless og hvorfor ikke. Med iPhonen jeg lett henter frem hva jeg vil spille og i hvilket rom jeg vil sende det ut. Har utvalg fordi jeg elsker musikk og liker mye forskjellig.

Man kjøper ikke mp3 forresten, men aac.

Streaming er jo ikke dumt. Hva jeg ser svært nyttig er muligheten til ikke å oppta plass i iPhonen, men ha det i skyen. Jeg bruker ikke en mb i iPhonen på bilder, men har masse gb med bilder endog, det fordi alt ligger i Dropbox. Likeledes er det greit å ha stort utvalg av musikk uten at det tar sin plass i iPhonen. Ja du får albumet du kjøper i iPhonen og den tok ca 100 mb plass. Hadde selv likt streamingtjeneste hvor man ikke bruker noe særlig hardiskplass, men har stort utvalg tilgjengelig. Streaming er ingen dum ting.

Som alltid, håper jeg iTunes begynner med salg i forskjellige filformater så kjøperen selv kan bestemme. Å ha et album tilgjengelig som streamingtjeneste, men at man fikk lastet det ned i Apple Lossless hadde gjort meg til storkunde.

Håper også det blir bedre valg for sortering av klassisk musikk. På det feltet er det ganske håpløst. Var det U2 og albumet er WAR er det ganske enkelt samt oversiktelig på alle devicer. Er komponisten Penderecki, Dirigenten: Wit, artisten: Warsaw National Philharmonic Orchestra, Albumet er: Polish Requiem, begynner det å bli vanskelig. Jeg har måttet bruke feltet artist til å skrive f,eks: Mozart complete philips box set, og i album nevnes det hvilken boks, hvilken cd i tillegg til all annen info. iTunes kunne, dyktige som Apple er, hatt en bedre logistikk for klassisk musikk. Har man f,eks en samling klassisk musikk med alt skrevet inn blir det slik en annen her nevnte, uoversiktelig på iphone. Klassisk er vanskelig når man kommer til itunes og ser mange er frustrerte verden over hva gjelder dette. Helt sikker på at Apple kunne lagt inn en flott innsats og gjort iTunes enda bedre i denne retning.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav nosey » søn 04.11.2012 0:45

åja, skjønner. for meg som ikke har mer enn 150-200 sanger så er det jo ikke noe problem at de tar plass på iPhonen. du mener at de thadde vært fint hvis alle sangene kunne ligget i iCloud, og at du kunne hørt på dem direkte derifra?

isåfall blir det jo veldig dyrt, det koster jo masse for ekstra lagrinsplass i iCloud. mulig jeg ikke helt skjønner dette med streamingen dere snakker om, skjønner nok ikke hvordan det funker.
og forresten, hvordan får dere plass til all musikken dere har NÅ da!? har dere mange store eksterne harddisker? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav budbringeren » søn 04.11.2012 2:46

Nei da går det jo fint:)

Ja, har noen terrabyte hardisker.

Ja nettopp, at man har kjøpt albumene, de er nedlastet, men at man også har tilgang på de som streamingtjeneste. Det hadde vært gull. Og spesielt at den nedlastede versjonen også kunne være lossless om man ønsket det. Og at det var inkludert i iCloud.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav ddybing » søn 04.11.2012 18:24

nosey skrev:åja, skjønner. for meg som ikke har mer enn 150-200 sanger så er det jo ikke noe problem at de tar plass på iPhonen. du mener at de thadde vært fint hvis alle sangene kunne ligget i iCloud, og at du kunne hørt på dem direkte derifra?

isåfall blir det jo veldig dyrt, det koster jo masse for ekstra lagrinsplass i iCloud. mulig jeg ikke helt skjønner dette med streamingen dere snakker om, skjønner nok ikke hvordan det funker.
og forresten, hvordan får dere plass til all musikken dere har NÅ da!? har dere mange store eksterne harddisker? :)


Du får fint mye musikk inn på selv en liten harddisk :) Jeg har nesten 500 sanger. Det tar rundt 2,5GB. Bare å kjøpe seg en stor nok intern, eller ekstern harddisk ;)

Ang. streaming av musikk med iCloud, som kalles iTunes Match, så lastes ingenting opp, og du bruker heller ikke noe lagringsplass. Det iTunes gjør, er at den søker gjennom hele iTunes-biblioteket etter sangene du har og sender informasjonen til Apple. Når du åpner Musikk-appen på f.eks en iPhone så vil du da få tilgang til de sangene du hadde i biblioteket.

Litt vanskelig å forklare, men du laster ingenting opp. Du bare viser Apple hvilke sanger du har, og så lar Apple deg få tilgang til disse gjennom iTunes Match.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Apple utsetter iTunes til november

Innleggav nosey » søn 04.11.2012 19:44

okei, skjønner litt mer nå. men dette er uansett noe jeg ikke trenger å skjønne, da jeg ikke har bruk for det/er avhengig av det :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]