Clear kommer til OS X

Clear kommer til OS X

Innleggav admin » ons 31.10.2012 22:00

ClearClear, den enkle men genial huskelisten som tok iOS med storm tidligere i år, kommer til OS X neste uke. Huskelisten følger samme oppskrift som på iOS og har full iCloud-synkronisering mellom iOS og OS X. Dette er utvilsomt juleaften for Clear-fans.

Clear tok iOS med storm tidligere i år basert på et veldig enkelt og brukervennlig grensesnitt. Med fargekoder og svært gode multitouch muligheter var Clear den enkleste og mest oversiktlige huskelisten på iOS. Nå har RealMac Software tatt Clear hakket videre og lanserer 8. november Clear for OS X.

Clear for OS X blir å finne i Mac App Store til $14.99 og programmet vil ha de samme funksjoner som iOS-varianten. I tillegg blir det full iCloud-synkronisering mellom iOS og OS X - et behov mange har hatt. Clear vil kreve Mountain Lion 10.8.2 eller nyere (10-8-3 er vist rett rundt hjørnet) og vil utelukkende bli solgt gjennom Mac App Store.



Du kan lese mer om Clear hos RealMacSoftware.com

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Dette blir bra! men får det

Innleggav eplefrik » ons 31.10.2012 22:27

Dette blir bra! men får det støtte for push?
medlem i 145 måneder
 

Poeng?

Innleggav emphezis » ons 31.10.2012 22:29

Hva skal man med den når man uansett har tilsvarende integrert i iOS?

Synes ikke den forholder seg til brukergrensesnittet i iOS heller. Fin å se på - for all del, men passer ikke inn blant de andre appene.. ;)
medlem i 163 måneder
 

Clear kommer til OS X

Innleggav Gullfrode » tor 01.11.2012 1:06

Synes den er mye kjappere å notere på enn andre todo-apps.
At det kommer en OSX-versjon er topp, men synking på tvers av enheter er det viktigste for min del.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Det blir litt det samme som

Innleggav Jon » tor 01.11.2012 1:33

Det blir litt det samme som med Things. De har ikke støtte for Android, og ei heller et webinterface. iCloud er vel og bra, men jeg vil gjerne ha tilgang til todo listene mine fra hva som helst.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Clear kommer til OS X

Innleggav HEFJELLS » tor 01.11.2012 1:44

Påminnelser funker utmerket for meg og er gratis :)
medlem i 164 måneder
 

Re: Clear kommer til OS X

Innleggav svano » tor 01.11.2012 11:08

Reminders og Clear er i mine øyne to veldig ulike programmer med ulik bruk. Reminders minner meg på at jeg skal gjøre ting, Clear er mer en samling ulike lister over ting som skal gjøres: handlelister, ting som skal fikses på hytta før vinteren etc, men den minner deg ikke på ting. Slik jeg bruker Clear i dag må jeg innrømme at jeg ikke ser poenget med å ha det på Macen også forresten, men kanskje de utvider bruksområdet i en Mac-versjon?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Hvis denne app'en har

Innleggav tendilenz » tor 01.11.2012 14:25

Hvis denne app'en har støtte for Siri ser den bra ut. Hvis ikke, holder jeg meg til gode gamle Notes som jo også har full iCloud-synk, webinterface og jeg kan bruke Siri til å legge inn ting i farta.
Sist endret av tendilenz den tor 01.11.2012 14:27, endret 2 ganger.
medlem i 171 måneder
 

Re: Clear kommer til OS X

Innleggav HEFJELLS » tor 01.11.2012 15:18

Ser eg skrev feil. Det skulle stå Notater.
medlem i 164 måneder
 

Når det gjelder

Innleggav Lillianw83 » fre 02.11.2012 4:35

Når det gjelder påminnelser så har jeg forelsket meg i Due (http://www.dueapp.com), som hjelper meg med å huske pappdagen som er hver 2. onsdag i måneden. Eller som sier fra når vaskemaskinen er ferdig.
Og så er det kjapt og enkelt.
Hvis det ellers skulle være noe jeg skulle huske så bruker jeg Reminders eller aNote. Men jeg liker Clear sin klassifisering av "viktigheten" for påminnelsene - med rød til grønn.
Tja.. Kanskje jeg burde vurdere det?
Hadde sikkert vært kjekk til planlegging av gjøremål..
medlem i 171 måneder
 

@svano: hvorfor ikke bruke

Innleggav nosey » lør 03.11.2012 17:21

@svano: hvorfor ikke bruke Notater til ting du ikke trenger å minnes på? den funker jo knallbra synes nå jeg, og er jo innebyd, så hvorfor ikke bruke den??
Påminnelser funker jo også optimalt, og selv liker jeg å bruke så mange av de innebygde appene/programmene som mulig! :) da Apple har laget disse, de funker alle supert med iCloud og de er rett og slett bare knallgode!

har forresten et spm. ang. Notater: jeg har iPhone og Mac, og bruker iCloud. og den/de siste notatlistene jeg har skrevet i/endret på, de kopierer seg selv slik at jeg plutselig har 2 eller 2 av samme liste. er det e "bug"/feil eller? plagsomt at jeg må gå gjennom alle for å sjekke hvilken jeg oppdaterte sist fpr å slette de andre kopiene, slik at jeg ikke risikerer å slette noen av notatene...
noen som vet noe om dette, opplever dette selv?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Clear kommer til OS X

Innleggav svano » lør 03.11.2012 20:32

@Nosey Notater og Clear er to forskjellige typer programmer spør du meg. Notes er en generell app for notater (og du kan lage lister om du vil), mens Clear er spesialisert for å håndtere lister. Det betyr at Clear lar deg lett omorganisere rekkefølgen på listen med "dra og slipp", du kan med en enkel gesture stryke ting fra listen når de er gjort og du kan like enkelt legge de tilbake til listen (f.eks. slipper du å skrive "Melk" hver gang du skal legge til dette i handlelisten din). Du kan lage lister i Notes også, men de blir ikke like elegante å "jobbe" med.

Det fins sikkert andre programmer enn Clear som gjør det samme (muligens gratis også), men jeg liker Clear sitt grensesnitt og interaksjonen. Dette siste punktet er for meg også et pluss ovenfor Notater generelt. Jeg er ikke stor fan av en app som prøver å se ut som en notatbok og som bruker en helt forferdelig font (men dette punktet er det nok veldig delte meninger om ;)).

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Dyrt

Innleggav nesevis » lør 03.11.2012 22:14

Clear er altfor dyrt i forhold til kompleksiteten kodemessig og hva iPhone/iPad-versjoner koster.
medlem i 183 måneder
 

50% på Clear i dag

Innleggav Gullfrode » tor 08.11.2012 9:47

Intropris, kun i dag, lastet ned og er fornøyd

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Clear kommer til OS X

Innleggav nosey » tor 08.11.2012 16:23

er 49,- intropris?? det var dyrt!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]