Styr volumet på flere AirPlay-høytalere i iTunes 11

Lurer på når Apple skal

Innleggav Mac Lovin » ons 05.12.2012 10:29

Lurer på når Apple skal åpne for at andre kan benytte seg av denne mulighetene på OSX. Skulle gjerne hatt det samme i spotify uten at det må igjennom Airfoil.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

@admin, jo dette har vi

Innleggav m4rius » ons 05.12.2012 11:31

@admin, jo dette har vi kunnet fra en og samme meny, den var bare plasert nederst i høyre hjørne :)
medlem i 186 måneder
 

Har lenge gått og vurdert

Innleggav danibo77 » ons 05.12.2012 12:58

Har lenge gått og vurdert en AP express på badet...

Bare tenker på strømkontakt som ikke er IP44..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

@Mac Lovin, du kan jo velge

Innleggav Aphelion » ons 05.12.2012 13:53

@Mac Lovin, du kan jo velge AirPlay-høyttaler hvis du alt-klikker på volumikonet øverst til høyre. Og da er det systemvolumet som gjelder. Har du virkelig behov for å spille av på flere enheter samtidig?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

@Aphelion, selvfølgelig

Innleggav Valotunk » ons 05.12.2012 18:21

@Aphelion, selvfølgelig eksisterer behovet for å spille av på flere enheter samtidig.

Når jeg beveger meg rundt i huset og rydder, vasker, støvsuger eller hva det nå måtte være, så vil jeg gjerne ha lyd både i stua, på kjøkken, i gangen og på badet samtidig uten å måtte veksle mellom disse etter hvor jeg befinner meg.

Det samme gjelder også om jeg en gang iblant har en liten fest eller forspiel. Da er det musikk i hele huset, og gjerne forskjellig lydnivå i de forskjellige sonene.

Jeg har selv Airplay til badet, men selve Airport Expressen befinner seg i serverrommet sammen med en liten forsterker. Kun høyttalerkabel går inn til badet i rør til høyttalere i taket.
medlem i 198 måneder
 

Trøbbel med AirPlay etter oppdatering av iTunes

Innleggav arnstein156 » lør 08.12.2012 12:02

Har i lang tid kjørt AirPlay fra iMac ut på ATV2 i stuen og AirPort Express på kjøkkenet, styrt fra remote på pad og telefon. Har fungert 100% smertefritt.

Helt til siste oppdatering av iTunes...

Nå stopper musikken som regel etter en kort stund, mens den tilsynelatende fortsetter å spille jmf remote ("telleren går"). Kan starte og stoppe musikken, skifte sang etc, men ingen lyd. "Slår over" på Datamaskin (høyttalere), og tilbake på Expressen, og lyden kommer tilbake og fungerer en stund til, før det samme skjer.

Kanskje tilfeldig, men synes det er påtagelig at dette startet å skje etter oppdateringen av iTunes. Fordelen med Apple har i mitt hode vært at det stort sett alltid virker... Nå opplever jeg at det stort sett ikke virker...

Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Styr volumet på flere AirPlay-høytalere i iTunes 11

Innleggav rattata12 » man 10.12.2012 14:11

Oppdatert Remote app?
medlem i 173 måneder
 

Re: Styr volumet på flere AirPlay-høytalere i iTunes 11

Innleggav arnstein156 » tir 11.12.2012 0:14

Ja...

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]