Apple oppdaterer iWork

Apple oppdaterer iWork

Innleggav panther » ons 05.12.2012 14:43

Apple oppdaterer iWorkI går kveld oppdaterte Apple iWork til Mac og iOS. iOS-versjonene av iWork fikk en rekke forbedringer hva gjelder støtten til Microsoft Office-dokumenter og flere mindre endringer, mens Mac-versjonene i all hovedsak ble oppdatert for å støtte nye endringer i iOS.

Oppdateringen er tilgjengelig i Mac App Store hvis du har OS X 10.8 eller har kjøpt iWork-programmene gjennom Mac App Store. Hvis du har OS X 10.7 eller eldre finner du oppdateringene i programvareoppdateringsfunksjonen. Les mer hos Apple.
medlem i 248 måneder
 

Re: Apple oppdaterer iWork

Innleggav nosey » ons 05.12.2012 15:54

kan naturligvis sjekke når jeg kommer hjem fra skolen, men jeg har kjøpt og oppgradert til OS X Mountain Lion 10.8.2, og fikk med iWork på Macen da jeg kjøpte den i sommer. må man betale for ny versjon, eller er det gratis oppdatering? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple oppdaterer iWork

Innleggav Boston Celtics » ons 05.12.2012 15:55

På tide at iWork '12 eller iWork '13 kommer nå.

Enkelte grafer i Numbers '09 endrer størrelse (høyde) av seg selv. Men merkelig nok bare på enkelte grafer. Har erfart denne bugen siden iWork '06.

Brukerens avatar
medlem i 135 måneder
 

Re: Apple oppdaterer iWork

Innleggav nosey » ons 05.12.2012 16:10

altås gratis oppdatering ja,t akk :) beklager, sa feil nå ser jeg. fikk jo ikke med iWork, men iLife. har tenkt å kjøpe iWork, men tror jeg venter til iWork ´12 eller ´13 kommer :)
når det gjelder iWork på iPhone/iOS, skiller de på utgaver med årstall der, eller kjøper man iWork én gang, også oppdaterer man gratis hele tiden, eller er det som på Mac, at det kommer årsutgaver hvis dere skjønner? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Sist iWork hadde en

Innleggav KlodrikMcKr » ons 05.12.2012 20:14

Sist iWork hadde en storoppdatering for Mac (2009) fantes ikke App store og du hadde gjerne en lokal kopi av dokumentene dine som var adskilt fra programmet og det mest naturlige måten og skaffe seg en ny stor oppdatering på var å kjøpe den nye programvare for så å avinstallere den gamle. Det påvirket ikke filene.

Nå som Work og iLife har kommet til Mac, iPhone og iPad gjennom App Store med tett integrasjon av iCloud hvor filene synkroniseres og skaffes gjennom en skytjeneste som er bakt inn i Programmet (en løsning du er tvunget til å bruke på iPhone og iPad) vil det være unaturlig om det kommer en ny versjon som du må laste ned ved siden av den gamle for så å slette den gamle kopien og synkronisere alle filene på nytt fordi filene dine lagres som en del av programmet istedenfor å være adskilt.

Siden man tidligere ikke hadde iWork og iLife på iOS enheter og i App store er det vanskelig å si om Apple noen gang kommer til å ta betalt for en ny versjon på iOS, men om de gjør det vil det antagelig foregå som et i app kjøp, eller så vil Apple legge til en betalingsmetode på iOS som gjør at du kan kjøpe en ny versjon av et program som erstatter det gamle en metode som har blitt brukt i iLife for Mac og ved lansering av store OS oppdateringer til Mac.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Apple oppdaterer iWork

Innleggav nosey » ons 05.12.2012 20:30

okei. da har jeg forstått det slik at man ikke (med mindre det kommer en måte hvor man kjøper ny versjon I APPEN som skrives over den gamle versjonen som du sier) må betale for oppdatering/ny versjon, slik at hvis man først har kjøpt iLife/iWork på Mac/iOS, så kommer ny versjon som oppdatering? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

På Mac finnes den metoden,

Innleggav KlodrikMcKr » ons 05.12.2012 21:10

På Mac finnes den metoden, som jeg skriver så der må man nok betale (det måtte man fra iLife 2009 til iLife 2012), men den metoden finnes ikke på iOS foreløpig. In app purchase er også en mulighet, men det brukers i hovedsak for å aktivere tilleggsfunksjoner, ikke store endringer så jeg stiller meg skeptisk til det. Så ja, hvis Apple ikke kommer med in app purchase oppdatering og ikke kommer med en måte og ta penger for oppdateringer gjennom App Store så kan en fremtidig storoppdatering bli gratis. Det sies at Office 2013 vil komme på iPad til våren, og som den giganten Microsoft er innen kontorpakker vil Apple antagelig møte stor konkurranse om det er tilfellet og jeg vil tro det kan ha stor betydning for Apples valg angående satsning og pris på iWork og eventuelle betalingsoppdateringer når det gjelder fremtiden til iWork.
Forhåpentligvis får vi to gode kontorpakker som kan konkurrere med lave priser ;)

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Apple oppdaterer iWork

Innleggav nosey » ons 05.12.2012 21:34

takk skal du ha, ja vi får håpe det! :) jeg kommer uansett til å kjøpe iWork både på Mac og iPhone, men mulig jeg venter til neste storoppgradering, får se :) liker at jeg kan ha full sync på alle dokumenter og presentasjoner osv :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 



Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]