Ingen VESA-mount på ny iMac

Apple

Innleggav E3LAU » tor 27.12.2012 10:28

Merkelig at det ikke kommer noe VESA på de nye iMacene.

Apple har jo sagt selv at det er mulig å få VESA Mount på den nye iMacen MEN da har man nødt til å bestille den som en CTO maskin via Apple Store og du kan ikke montere den av. Man får heller ikke støttebenet med i pakken om man bestiller CTO maskin med VESA Mount.
medlem i 135 måneder
 

Er ikke rart at folk syns du

Innleggav TorsteinO » søn 30.12.2012 22:46

Er ikke rart at folk syns du sier mye tull @hendelsesløysa.

Er det mulig med DIY-fester, så er det også mulig med 3.parts profesjonelt produserte fester, og det er absolutt ingen grunn til at det ikke skal være mulig å få det til på de nye macene, selv om man må tenke litt annerledes.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Hvis man ser på teardown'en

Innleggav TorsteinO » man 31.12.2012 0:34

Hvis man ser på teardown'en av 21,5"-modellen hos ifixit - http://www.ifixit.com/Teardown/iMac+Int ... wn/11936/4 og tar en titt på bildet i full størrelse: http://guide-images.ifixit.net/igi/MwjR ... KPMUQ.huge - så ser du at det ikke skal være noe problem å skru løs standardfoten og bytte den ut med et vesa-feste med tilpasset form. Derimot ser det ikke ut til å være noe man kan gjøre uten å bryte garantien på 21,5"-modellen, og da blir det vel sannsynligvis ikke det på 27"-modellen heller.

MEN - selv om det ikke er like pent (og ikke alltid like praktisk heller) er man jo heller ikke nødt til å fjerne foten, og da finnes det straks masse muligheter.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav hendelsesløysa » man 31.12.2012 0:43

Yo Torstein.

Upassende kommentar øverst, hva hadde den med det hele å gjøre?
Misunnelse ?

Ja, det er lov å være optimist. Nå er nok de færreste interessert i å bryte garantien for å få dette til, det er nok bare å bite i den sure bananen og la maskinen stå på fot.

Som også nevnt tidligere, Apple kommer med veggfeste som eget valg under bestillingsrutinen etterhvert. Da følger heller ikke fot med og ikke mulig å ettermontere.

Til dere andre, god helg !
medlem i 210 måneder
 

Du er håpløs.

Innleggav TorsteinO » ons 02.01.2013 3:27

Du er håpløs.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Torstein. Enig i at det er

Innleggav hendelsesløysa » fre 04.01.2013 19:20

Torstein. Enig i at det er håpløst, rimelig fortvilet selv over det hele.
God helg !
medlem i 210 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav Hopalong » fre 04.01.2013 21:24

Så nå er vi alle enige om at Apple faktisk kommer til å komme med en VESA mount?

Er vel ikke så farlig om man må velge dette ved bestilling?
medlem i 201 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav hendelsesløysa » lør 05.01.2013 0:08

Det er lov å håpe.

Spørsmålet er hvor høyt ønsket en ny iMac er: vil du vente til Apple KANSKJE kommer med veggfeste opsjon på bestillingssiden ?

Den som hopper får se ...
medlem i 210 måneder
 

Ja, jeg vil vente. Jeg har

Innleggav Hopalong » lør 05.01.2013 20:06

Ja, jeg vil vente.

Jeg har det fra sikre kilder i Apple at dette kommer i løpet av Januar ;-)
medlem i 201 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav hendelsesløysa » man 07.01.2013 18:56

Må skuffe deg her hoppablong: de er ingen prioritet hos Apple dette nå, og det er ikke satt noen dato enda på dette. Men det er bekreftet nå at det kommer. Apple internt tørr ikke spekulere, men andre sier ikke mer enn "våren".
medlem i 210 måneder
 

@evneløysa: jeg er bare

Innleggav Hopalong » ons 09.01.2013 13:23

@evneløysa: jeg er bare glad vi er enige i at dette kommer, til tross for dine ekstremt bastante uttalelser om det motsatte. Thanks for nothing, som vanlig.
medlem i 201 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav jaknudsen » tor 14.03.2013 15:44

hendelsesløysa skrev:[…] Samtidig som jeg VET (svært få vet faktisk dette) at de heller aldri vil redesigne imacen til å støtte dette.


Nåja: http://www.macrumors.com/2013/03/14/app ... 0-upgrade/

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav hendelsesløysa » tor 14.03.2013 16:52

Hørte rykter ja (som i posten før deg) at dette var på gang, så ingenting nytt.

Likevel, jeg tok sjansen på å legge inn en makk nå - og angrer på at jeg ikke bare ventet til makken kom med vesa feste.
medlem i 210 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav Burrell » tor 14.03.2013 18:53

Denne tråden kan heretter brukes som et skrekkens eksempel på hvordan noen aldri vil innrømme feil :-)

La oss gi Apple litt mer credit neste gang før man med "sikre kilder" uttaler seg.

B.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Ingen VESA-mount på ny iMac

Innleggav hendelsesløysa » tor 14.03.2013 19:42

Burrell, ja, bra at Apple innrømmer mangelen - vesa feste må på plass
medlem i 210 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere