Firefox 18 med full retina-støtte

Firefox 18 med full retina-støtte

Innleggav admin » ons 09.01.2013 12:40

Firefox nå også med retina-støtteI desember lanserte Mozilla en betaversjon av Firefox med retina-støtte. I går kom den endelige versjonen av Firefox med retina-støtte og har du en Retina MacBook Pro er det med andre ord bare å oppgradere Firefox til versjon 18.

Apples egen Safari har hatt Retina-støtte siden dag en og Googles Chrome kom med dette i august. Versjon 18 av den populære nettleseren har også en rekke andre oppdateringer og kan lastes ned fra Mozilla.org.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Lurer på hvor mange som

Innleggav Alfred.Woodden » ons 09.01.2013 14:23

Lurer på hvor mange som fremdeles bruker Firefox?

Går det ikke mest i safari, Chrome og IE?

Selv bruker jeg Safari.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Var bruker

Innleggav Steinar Helgesen » ons 09.01.2013 15:10

Var stor bruker av Firefox helt til jeg fikk MBP Retina display.

SIden det tok ett halvt år å få det på Firefox bruker jeg nå Chrome.
medlem i 136 måneder
 

Re: Firefox 18 med full retina-støtte

Innleggav petrus764 » ons 09.01.2013 16:06

Firefox er langt langt større enn Safari i global sammenheng.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Global sammenheng ser det

Innleggav admin » ons 09.01.2013 16:29

Global sammenheng ser det ikke fryktelig bra ut for Firefox, men de henger jo fortsatt med:

Chrome 36,42%
IE 30,78%
Firefox 21,89%
Safari 7,92%
Opera 1,26%
Annet 1,72%

Dette er tall fra desember fra Statcounter. Ifølge Statcounter er skillet mellom Safari og Firefox kun på 3% i FF sin favør i Norge i samme periode.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

@Admin: De tallene

Innleggav Alfred.Woodden » ons 09.01.2013 18:24

@Admin:
De tallene representerer globalsammenheng og multiplattform mest sannsynlig, men hva med nettleser-fordelingen kun på Mac OS-plattformen?

Vet ikke hvor troverdig http://web-browsers.findthebest.com er, men dette er resultatet:

Chrome 25.69%
Firefox 25.23%
Safari 5.92%
Opera 1.82%
Camino 0.01%

Så med andre ord, selv på OS X er Firefox mye større enn Apples egen Safari, og tett på Chrome.
Imponerende, men overraskende. Trodde Safari skulle ligge mye høyere.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Jeg bruker kun Safari, men

Innleggav nosey » ons 09.01.2013 18:40

Jeg bruker kun Safari, men har lastet ned Chrome, da jeg fikk anbefalt å bruke en egen nettleser kun til nettbank, hvorfor vet jeg ikke?

Jeg ble også overrasket over denne statistikken! Synes Safari er best. Den er så enkel, kun noen få knapper, og bokmerkelinjen (som man kan ta bort). Den har så stilig design (både funksjons- og utseendemessig, akkurat som alt Apple lager!), og er så enkel og rask. Man har iCloud faner osv, og ikke minst leselisten.

Hva menes med at Safari har hatt Retina-støtte fra dag én? At den har hatt det siden Safari ble lansert, eller siden første dag etter at Retina-Mac Book Pro kom? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: @Admin:De tallene

Innleggav petrus764 » ons 09.01.2013 18:57

Alfred.Woodden skrev:De tallene representerer globalsammenheng og multiplattform mest sannsynlig, men hva med nettleser-fordelingen kun på Mac OS-plattformen?


Multiplattform ja, det var du som la opp til det ved å nevne at IE er mest populær (og forsåvidt er det mer relevant også imo, da OSX er veldig lite sett i en global sammenheng).

De tallene du fant finner jeg liten tiltro til, er nærliggende å anta at Safari er mest populær på OSX på samme nivå som IE i stor grad er størst på windows.

nosey: At Apple oppdaterte Safari med retina-støtte kort tid før retina-macs kom.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Firefox 18 med full retina-støtte

Innleggav nosey » ons 09.01.2013 19:53

takker :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Trøbbel etter oppdatering

Innleggav iEsben » man 14.01.2013 13:12

Etter at jeg oppdaterte firefox har det blitt tull med bruk på flere skjermer. Alle nedtrekksmenyer og gule info-popups kommer opp på moderskjermen.. Bluæh..

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Problem med Firefox sikkerhetsoppdatering

Innleggav Fortinbras » man 04.02.2013 20:56

Er inne på forumet for første gang og er ikke sikker på hva som hører hjemme hvor, men forsøker meg på denne tråden:

Kjører MF på MBP, får opp et vindu om sikkerhetsoppdatering (18.0.1?) hver gang jeg starter MF.

Problem: Når jeg klikker 'installer' blir den bare stående og surre/spinne. Skjer aldri noe.

Blir takknemlig hvis noen kan fortelle meg hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan få fikset det.

Takk,


Let four captains
Bear Hamlet like a soldier to the stage;...
medlem i 133 måneder
 

Re: Firefox 18 med full retina-støtte

Innleggav petrus764 » man 04.02.2013 21:04

Kan du ikke laste ned nyeste firefox manuelt fra http://www.mozilla.org/nb-NO/firefox/new/ ?

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]