Oracle oppdaterer Java

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav Maccrell » tir 15.01.2013 23:43

Hvorfor tror du T.B.Hansen at 10-12% av Windowsbrukerne har problemer med Maleware ?
Hvorfor er det så mange Mac brukere som har problemer med helt enkle ting ?
Alle er ikke eksperter.
Jeg har aldri problemer med virus, trojanere, spam, maleware etc. for jeg vet hva jeg holder på med. En sjelden gang finner antivirusprogrammet ett eller annet, men det tar programmet seg av. Har en kunnskap om Windows får en ingen problemer enkelt og greit. Det samme gjelder OSX, selv om virus ikke er et tema der.
Noen trenger Java, andre ikke.
Java er bare en av mange trusler, e-post er en annen og det finnes flere.
medlem i 143 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav Kristin1814 » ons 16.01.2013 11:52

Maccrell skrev:En sjelden gang finner antivirusprogrammet ett eller annet, men det tar programmet seg av.


Hvilke antivirusprogram bruker du? hvilke er anbefalt?
medlem i 218 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav Maccrell » ons 16.01.2013 12:14

Jeg bruker Norton. Norton beskytter ikke bare mot virus men mot mange andre farer som f.eks. torjanere. Norton er en hel sikkerhetspakke.
Har brukt Norton en stund på pc, men selv om det ikke er så viktig å bruke på Mac ville jeg gått for Norton på Mac også om du vil ha det beste programmet.
Du kan prøve Norton gratis i 30 dager
http://www.norton.com
medlem i 143 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav nosey » ons 16.01.2013 18:11

Har en gammel windows-pc stående hjemme, som foreldrene mine bruker, den er omtrent 10 år gammel, så den går som sirup... har installert nyeste java nå (java 7.11 eller hva den heter). nettbank funker da i Safari, men ikke i Google Chrome. Hver gang jeg prøver å gå innpå nettbank i Chrome popper det opp øverst på skjermen at jeg må installerere Java (TM) eller noe. har jo installert nyesete java, hva betyr TM? er det noe annet jeg må installere også? hva kan evt være galt? Kan hardware eller andre tekniske spesifikasjoner være for gamle?

Håper noen har tips :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav petrus764 » ons 16.01.2013 19:02

Tm betyr trademark, sjekk at java er listet opp i chrome:plugins (skriv det i adressefeltet).

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav nosey » ons 16.01.2013 19:32

java var listet opp der, men det var en eldre versjon som lå der fra før fant jeg ut, så jeg avinstallerte den og reinstallerte update 11, så nå funker det :) takk!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav Kristin1814 » tor 17.01.2013 20:19

Maccrell skrev:Jeg bruker Norton.


Er det Norton Antivirus, eller Norton Internet Security

Har Telenor, og da får jeg Norton gratis. Får denne meldingen.

Sikkerhet for deg med Mac
Norton Internet Security fungerer kun for Windows. Her kan du som Mac-bruker laste ned Norton Antivirus i stedet.
medlem i 218 måneder
 

Re: Oracle oppdaterer Java

Innleggav Maccrell » tor 17.01.2013 23:15

Nå har du jo selv svart på dette. Altså Norton Antivirus.
Du må jo laste ned Norton for Mac om det er på Mac du skal bruke den.
Så hyggelig at du får Norton gratis og da er det jo bare kjøre på.
medlem i 143 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]