Apple utvider Apple TV

Apple utvider Apple TV

Innleggav admin » man 14.01.2013 17:45

Apple utvider Apple TVApple har i mange år omtalt Apple TV som en hobby, men samtidig har Apple sakte men sikkert utvidet produktet.

I 2012 fikk vi ny Apple TV som støttet 1080p, vi nordmenn fikk Netflix, amerikanere fikk Hulu Plus og produktet har rett og slett blitt mer alsidig. Nå har enda en utvidelse kommet - kan dette signalisere et strategiskifte?

Apple TV er et litt underlig Apple-produkt. Apple satser åpenbart ikke 100% på produktet, men samtidig er det ganske sentralt i mange av Apples produkter via AirPlay og det er en perfekt utvidelse av iOS-verden. Med en Apple TV og AirPlay er det lekende lett å få alt mulig innhold over på TV helt trådløst. Ingen av Apples-konkurrenter kan skryte av å ha noe lignende like lett tilgjengelig.

Samtidig ser vi som bruker Apple TV aktivt at boksen kunne blitt vesentlig mer nyttig med noen få endringer. En egen App Store for Apple TV. Se for deg Apple TV-tilpassede apps av NRK, TV2 Sumo og TV3 sine iPhone- og iPad-applikasjoner eller filmtjenester som Canal Digital Go, Film2Home eller Voddler. Apple TV er den perfekte underholdningssentral og med en App Store vil det for mange ikke lengre være noen vits å betale for parabol eller kabel.

Dessverre er det bare de spesielt utvalgte som Hulu og Netflix som i dag slipper inn i Apple TVs indre. Det er derfor særdeles interessant at Apple nå har utvidet denne listen og gjort dette med en ikke-amerikansk tjeneste i Tyskland.

Apple TV

I januar har nemlig den tyske streamingtjenesten Watchever.de fått en avtale med Apple som gjør at de er tilstedet hos alle tyskere med Apple TV. Watchever er en streamingtjeneste på lik linje med Netflix og Hulu. Tyskland har ikke tilgang til Netflix slik vi nordmenn har, men dette er allikevel første gang Apple har introdusert en tredjepartstjeneste i Apple TV som ikke er amerikansk. Det er ytterst interessant.

Man kan kanskje anta at dette er en ny endring i strategi og at Apple vil inngå avtaler med lokale aktører i land hvor dette er fornuftig. Kanskje kan dette før eller senere åpne for NRK sitt innhold på vår Apple TV?

Via The Next Web

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Ved første mulighet til å

Innleggav yochi » man 14.01.2013 19:11

Ved første mulighet til å installere Plex på Apple TV kjøper jeg en! Håper virkelig de lanserer App Store snart.
medlem i 173 måneder
 

Spotify er et must. Apps

Innleggav Nikoraisan » man 14.01.2013 20:08

Spotify er et must. Apps generelt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

yochi, du kan jo bare

Innleggav lamoy » man 14.01.2013 20:11

yochi, du kan jo bare installere aTV Flash:
http://firecore.com/atvflash-black

Fungerer på Apple TV 1 og 2. Støtte for 3ern er snart på plass, i følge Firecore.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Hørt at det funker på 1 og

Innleggav yochi » man 14.01.2013 23:32

Hørt at det funker på 1 og 2 ja, men tenker jeg venter til det er tilgjengelig på 3ern. De må da klare det snart.
medlem i 173 måneder
 

Jeg har aTV Flash på min

Innleggav T.B.Hansen » tir 15.01.2013 12:12

Jeg har aTV Flash på min ATV 1. Har ikke ikke brukt noen av funksjonene etter en kort periode med utprøvning, og gidder ikke kjøpe det til min ATV 3. Apple TV er rett og slett best til det den er laget for.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

lamy: hva skjer når det

Innleggav Ttiger » tir 15.01.2013 13:59

lamy: hva skjer når det kommer nye apps fra apple inn, må man jailen den på nytt da?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: yochi, du kan jo bare

Innleggav csharp » tir 15.01.2013 15:10

lamoy skrev:yochi, du kan jo bare installere aTV Flash:
http://firecore.com/atvflash-black

Fungerer på Apple TV 1 og 2. Støtte for 3ern er snart på plass, i følge Firecore.


Uheldigvis har de sagt dette om at den "snart er på plass" for 3ern veeeeldig lenge nå, og det er litt surt at jeg har "lurt" et par kompiser til å kjøpe denne på dette grunnlaget.
medlem i 212 måneder
 

Syntes vel dere burde

Innleggav Wilford » ons 16.01.2013 12:27

Syntes vel dere burde konsentrere dere om nyheter til Apple TV relatert til brukere i Norge. F. eks. når HBO kommer med App til Apple TV?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Syntes vel dere burde

Innleggav Nikoraisan » ons 16.01.2013 14:22

Wilford skrev:Syntes vel dere burde konsentrere dere om nyheter til Apple TV relatert til brukere i Norge. F. eks. når HBO kommer med App til Apple TV?
Dette er relatert til brukere i Norge da det gir signaler om at det kan komme særnorske tjenester i fremtiden.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Apple utvider Apple TV

Innleggav HenrikWL » ons 16.01.2013 14:51

Viaplay på AppleTV hadde ikke vært feil. Ei heller ting som Sumo, NRK Nett-tv, osv...

For øvrig venter jeg hardt på HBO appen. Håper den kommer før prøvetiden går ut i januar, men jeg har ikke store troen på det. :(

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

HBO appen kommer nok ikke

Innleggav Mika71 » ons 23.01.2013 16:59

HBO appen kommer nok ikke med da første, når man ser hvor treigt HBO er.. Men har du mac med airplay kan du helt fint overføre det til tv ;)

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Neineinei, der siste jeg vil

Innleggav garfjell » ons 23.01.2013 19:11

Neineinei, det siste jeg vil ha inn er NOE SOM HELST som har med NRK å gjøre!! Da er det "good bye" frihet her også - og NRK får et nytt marked der de kan fråtse i jakt etter lisenspenger. Nei hold NRK-iglene laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt vekk fra meg og min Apple TV :)

ATV + Projektor = Frihet (2500,- spart, som igjen kan brukes på Netflix-abb, Spotify, HBO etc.)
Sist endret av garfjell den ons 23.01.2013 19:11, endret 1 gang
medlem i 222 måneder
 

Re: Neineinei, der siste jeg vil

Innleggav Nikoraisan » tor 24.01.2013 1:21

garfjell skrev:(...)og NRK får et nytt marked der de kan fråtse i jakt etter lisenspenger.(...)
Dette er allerede i gang så lenge du har en PC og/eller nettbrett. Sverige innfører det fra februar, og regjeringen har gått langt i å antyde at vi følger like etter. Det er full snuoperasjon fra sist gang det var snakk om det, da Giske sa at det var uaktuelt (han presiserte også at det KAN BLI aktuelt den gangen). Så det er bare å stålsette seg. Du skal slite mye for å kunne dokumentere at du ikke kan (for det er det å KUNNE motta som er lisensbelagt) se NRK når det blir relativt snart blir innført.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Ja, Nikoraisan - du har helt

Innleggav garfjell » tor 24.01.2013 8:47

Ja, Nikoraisan - du har helt rett... Men når NRK-lisens i Norge byttes ut med Medie-lisens (som kommer til å skje) er det smutthull. Jeg leste en plass at bedrifter som er NØDT til å bruke maskin (som f.eks. designyrket) kan man ikke påtvinge bedriften å betale lisens bare fordi man bruker Mac/PC. Så da passer det jo fint at jeg har egen bedrift ;) Jeg skal ihvertfall slåss med nebb og klør for å slippe unna. Det skal liksom være for å slippe reklame, men NRK e FULL av reklame. Luringer... Nei, NRK er en døende rase media når det kommer til innhenting av kontanter - kan ikke de som alle andre la folk abonnere?
medlem i 222 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]