Har du noe lagret i iCloud?

Har du noe lagret i iCloud?

Innleggav admin » man 14.01.2013 18:01

Har du noe lagret i iCloud?Apples iCloud er ikke alltid like lett å bli klok på. Det er lekende lett å få satt opp synkronisering av kontakter, e-post og alt mulig annet, men å få en oversikt over nøyaktig hvilke filer du har lagret i Apples sky er derimot ikke like lett.

Programmet Plain Cloud (gratis) prøver å gi deg denne oversikten.

Apples iCloud gjør alt veldig lett, men også litt for lett for de av oss som liker filsystemer og ha oversikt over hva som er lagret hvor. Med iCloud er det rett og slett ikke mulig og heller ikke meningen. Programmet Plain Cloud fra Cookingrobot viser deg det du manlger.

Når du starter programmet får du en enkel oversikt over alt som er lagret i iClouds «filsystem». Programmet viser alle programmer som har lagret noe i iCloud og trykker du på den åpner mappen i Finder med filene i. Praktisk.

Har du noe lagret i iCloud?

Plain Cloud kan lastes ned gratis fra cookingrobot.de.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Tvertimot, det er veldig

Innleggav Jedi Tooka Barf » man 14.01.2013 19:12

Tvertimot, det er veldig lett å få tilgang til dem i Finder. Der er plassert i folderen
~/Library/Mobile Documents/

Bare å gå til Finder menyen og velg "Gå til Folder" og skriv så inn det ovenforstående.

Eller man kan gjøre Library folderen synlig i Finder, men det er nå et tema for en annen dag...

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Med tanke på at /Library

Innleggav admin » man 14.01.2013 20:03

Med tanke på at /Library ikke er synlig i OS X 10.7 og oppover som standard er dette ikke «lett synlig» for mannen i gata, men ja man kan lage en fin snarvei til en slik mappe om man ønsker.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Eller bare bruke dropbox med

Innleggav rattata12 » man 14.01.2013 20:38

Eller bare bruke dropbox med SpaceRace (HiB gav meg 25GB gratis i 2 år)
medlem i 174 måneder
 

Re: Har du noe lagret i iCloud?

Innleggav svar » man 14.01.2013 21:37

Man skal heller ikke røre ~/Library/Mobile Documents/, det kan føre til at iCloud sync ikke fungerer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Jeg får feilmelding "error,

Innleggav vernon » man 14.01.2013 23:04

Jeg får feilmelding når jeg prøver å instalere "error, cant find iCloud folder"??, ikke finner jeg den mappen dere nevner heller :/
Sist endret av vernon den tir 15.01.2013 0:36, endret 1 gang
medlem i 196 måneder
 

Jeg lar icloud styre på

Innleggav Mac Lovin » tir 15.01.2013 8:35

Jeg lar icloud styre på selv - syncer kontakter og app saves. alt annet har jeg dropbox til. Jeg ser ikke på icloud som en nedbasert plass å lagre filer, det er den altfor lite brukervennlig til. Funker bra for å synce telefoner og ipader så du slipper å bruke itunes, that´s it.
Sist endret av Mac Lovin den tir 15.01.2013 8:35, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du noe lagret i iCloud?

Innleggav jerry.c.bush » tir 15.01.2013 10:15

Samme med oss som med Mac Lovin. ICloud brukes til sync av kontakter, kalendere, bokmerker, dokumenter og bilder.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Tips for å finne /Libary er

Innleggav Joker » tir 15.01.2013 14:43

Tips for å finne /Libary er å trykke "Gå" og holde inn alt-tasten når du er i Finder. Ikke lett om man ikke vet det, men nå vet dere det ;)

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

hvordan får jeg musikk inn

Innleggav nikkor » tor 17.01.2013 18:28

hvordan får jeg musikk inn i icloud som synkroniseres med iphone 5 ? Musikkmappa vises ikke som ikon i icloud.
medlem i 199 måneder
 

Mac Lovin skrev hva jeg selv

Innleggav budbringeren » man 21.01.2013 4:01

Mac Lovin skrev hva jeg selv tenkte. Helt enig.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron