Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Innleggav admin » tor 24.01.2013 22:22

Apple har nå 250 millioner iCloud-brukereI fjor på samme tid kunngjorde Apple at de hadde 85 milloner iCloud-brukere og i går kunne Apple fortelle oss at dette hadde vokst til hele 250 millioner iCloud-brukere. Til sammenligning har Googles Gmail fått rundt 450 millioner brukere på 8 år.

På et år har Apple fått 165 millioner flere brukere av iCloud . Dette er både iOS og OS X-brukere av iCloud. I samme periode har Apple også integrert iCloud tettere i både OS X 10.8 og iOS.

Det er flere av Apples tall som er imponerende store. Selskapet har nemlig 500 millioner aktive iTunes-kontoer med kredittkort og over 450 milliarder iMessages har blitt sendt fra over 500 millioner enheter (iOS-enheter og Macer med OS X 10.8). Det sendes faktisk 2 milliarder iMessages hver eneste dag gjennom Apples meldingstjeneste og bruksmessig er dette en av Apples største suksesser. Selv Game Center som de fleste vel ikke ønsker å skryte spesielt av, har mer enn 200 millioner aktiver kontoer.

I 2012 har iCloud vokst til å bli en vel fungerende tjeneste, selv om vi også i år har hatt noe nedetid på tjensten. iCloud har kommet en lang vei fra iTools til .Mac og videre til MobileMe. Tjenesten har utviklet seg drastisk og i dag er den sentral for alle iOS-brukere - spesielt med tanke på backup og synkronisering.

Samtidig har Apple ikke greid å få iCloud til å bli en Dropbox-erstatter og et sentralt sted for fillagring. iOS lever fint uten et filsystem, men på OS X har Apple utvilsomt ikke greid å få oss inn i samme tankegang. Filsystemet sitter i ryggmargen, selv om mannen i gata kanskje ikke forstår seg helt på det.

En iCloud som en Dropbox-erstatter hvor filene var enkelt tilgjengelig OS X og ble gjort synlig i rikig app under iOS ville nok vært en løsning mange OS X-brukere kunne likt, men så var det delingen da? Noe av det vi alle liker best med Dropbox er jo muligheten for å dele våre filer utenfor Apples univers og der har ikke Apple tradisjon for å levere.

Hva skal til for at iCloud erstatter Dropbox?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Eh, hvorfor stille

Innleggav gulla » tor 24.01.2013 22:29

Eh, hvorfor stille spørsmålet når svaret står i setningen over....
medlem i 225 måneder
 

Vet ikke om jeg vil kalle

Innleggav petrus764 » tor 24.01.2013 22:49

Vet ikke om jeg vil kalle dette "imponerende tall", er vel mer en selvfølge utifra støttede enheter. Selv har jeg både gamecenter og icloud, men kunne klart meg fint uten begge og utover det at icloud er aktivert er det ikke noe jeg uten videre har bruk for eller aktivt bruker.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Innleggav jerry.c.bush » tor 24.01.2013 23:19

Jeg er en meget aktiv bruker av iCloud synkroniseringen. Det samme med hele familien. Etter en litt merkelig start så har den blitt meget stabil og fungerer meget godt. Det er derimot et par ting jeg savner fra .mac og MobileMe perioden. Det er synk av nøkkelringen, fotogalleri og websider via iWeb.
Har klart og finne noenlunde erstatninger, men savner absolutt den enkle måten det ble gjort via Apples tjeneste. Alt på en plass, en ID, ett passord til alt.
Hadde sett blidt fram mot at Apple hadde tatt opp igjen disse tjenestene i iCloud. Men jeg tror ikke det vil skje dessverre. IDisk klarer jeg meg uten forsåvidt, selv om det også var en grei erstatter for Dropbox. Igjen alt på en plass, en ID og et passord.

Jeg må si jeg er bruker av mange forskjellige tjenester på nett, men savner at alt kan skje av en leverandør. Jeg har både Gmail (med YouTube konto og selvsagt Picasa), Microsoft Live konto, Vimeo, Flickr, Jotta, Dropbox iCloud og Cloud.
Hadde alle tjenester disse kan gi totalt kommet fra en leverandør hadde det vært nærmest perfekt. Men jeg drømmer nok litt der tenker jeg.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Er ikke spesiellt imponert

Innleggav Onkel Sid » tor 24.01.2013 23:39

Er ikke spesiellt imponert over iCloud. Jeg kan ikke engang bruke kalendersyncen da den ikke støtter f.eks delte Googgle-kalendere. Hvis den gjør det, fungerer det i alle fall ikke særlig bra. Eneste jeg bruker den til er sync av adresseboken, og det går ikke alltid knirkefritt det heller. Apples eller kanske Steves overbevisning om alt skal være minmalistisk og enkelt går desverre utover brukervennligheten med iCloud. Er flittigere bruker av Dropbox som også kan benyttes med tredjepartsprogrammer som Transmit og 1password.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

utover det at icloud er

Innleggav TorsteinO » tor 24.01.2013 23:49

utover det at icloud er aktivert er det ikke noe jeg uten videre har bruk for eller aktivt bruker.


Tja, noe av det som er digg er jo at man *ikke* trenger å bruke det "aktivt", men at f.ex. kontakter synces til alle enheter (jada, det er andre løsninger på dette også, men icloud var eksepsjonelt enkelt å sette opp) uten at vi *trenger* å tenke noe mer over det, osv. Får de til enda mer av den slags, som funker like bra uten at man trenger å tenke på det, og gjerne også noen fine dele-med-andre-løsninger, så er det virkelig gull.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Innleggav petrus764 » fre 25.01.2013 10:27

Noe som forutsetter kun bruk av nyere Apple-enheter, siden jeg er avhengig av å synke kontakter andre steder også er det google som brukes for min del, ikke icloud.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Innleggav jerry.c.bush » fre 25.01.2013 22:53

iCloud får en på Windows også. Fungerer gjør det også.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Apple har nå 250 millioner iCloud-brukere

Innleggav TorsteinO » lør 26.01.2013 0:41

petrus764 skrev:Noe som forutsetter kun bruk av nyere Apple-enheter, siden jeg er avhengig av å synke kontakter andre steder også er det google som brukes for min del, ikke icloud.


"Nyere" er jo relativt. Offisielt støtter det vel iPhone tilbake til 3GS, noe som ikke akkurat er så galt, men googler du litt finner du at det visstnok er mulig å få det til på 3G også. Men ja, jeg har også brukt google-løsningen fram til icloud kom, funker fint den og, og ingenting er vel bedre enn å ha flere muligheter.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Elsker iCloud for syncing

Innleggav budbringeren » fre 01.02.2013 3:46

Elsker iCloud for syncing mellom enheter, men erstatte dropbox kan det ikke og ser det ikke som et tema engang. Om sugarsync kan bli erstattet av dropbox etterhvert kunne vært et slags tema, men dropbox og iCloud er ganske så forskjellig. Apple liker å forenkle og begrense for mye etter min smak, så lagring av dokumenter skjer også i Dropbox hvor man kan ha undermapper.

At iCloud har mange brukere er ikke overanskende da det er mange applebrukere.

Håper Apple aldri får kjøpt opp dropbox. Sammen utfyller de hverandre slik jeg opplever det.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]