Ny versjon av Apple TV snart klar

Ny versjon av Apple TV snart klar

Innleggav admin » ons 30.01.2013 10:16

Ny versjon av Apple TV snart klarMandagens oppdatering av programvaren på dagens Apple TV, avslørte at Apple har en ny versjon av Apple TV underveis.

I versjon 5.2 av programvaren finner man nemlig referanser til en ny modell A5X-prosessor og Apple FCC har offentliggjort tegninger for en Apple TV som er litt mindre.


Det var Engadget som oppdaget at FCC i går publiserte tegninger av det som var en ny og ikke lansert Apple TV-modell. Med mål som er litt mindre (93.78mm sammenlignet med 98mm i dagens modell) er dette åpenbart ikke helt ny modell, men heller en modifikasjon av dagens modell.

Apple TV

Anandtech har analysert den nye firmwaren og har avdekket at den nye Apple TVen har en ny variant av Apples A5X-prosessor. Sannsynligvis er A5X nå en 32nm prosessor og den nye Apple TVen benytter også samme Wifi/Bluetooth-antenne som iPhone 5.

Om Apple har tenkt å lansere en ny Apple TV i det stille og at nye som produseres nå er av denne sorten eller om lanseringen kommer senere vites ikke. Det er relativt unormalt at Apple ikke lanserer produkter før FCC offentliggjør tegninger og sertifiseringer.

Samtidig har Apple ikke oppdatert målene på Apple TV på sin nettside til å passe med de nye målene som spesifiseres i tegningene over. Hvis du planlegger innkjøp av ny Apple TV er det med andre ord på tide å avvente litt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ny versjon av Apple TV snart klar

Innleggav rattata12 » ons 30.01.2013 10:28

Hadde Apple TV kommet med Plex app og pass-thru på lyd, så hadde den verdt gull verdt, slik som den er i dag er den for lukket for de som vil LITT mer enn å leie film etc.
medlem i 174 måneder
 

Re: Ny versjon av Apple TV snart klar

Innleggav Wavelength » ons 30.01.2013 10:30

Hvis du bruker Beamer så kan du fint spille av filmer rett fra Macen gjennom Airplay.
Fungerer veldig mye bedre enn den innebygde Airplay-speilingen i OSX.

Har fjernet mitt behov for jailbreak og Plex.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Jeg har Mac Mini nå, men

Innleggav rattata12 » ons 30.01.2013 12:12

Jeg har Mac Mini nå, men mine foreldre bruker ATV3'n, problemet er at det er for "tungvint"...
medlem i 174 måneder
 

jeg fikk apple tv til

Innleggav robin1993 » ons 30.01.2013 16:56

jeg fikk apple tv til jul
Mvh robin1993
medlem i 146 måneder
 

Fikk Apple TV inn av døren

Innleggav T.B.Hansen » ons 30.01.2013 19:02

Fikk Apple TV inn av døren idag; bestilt for en uke side. Gidder ikke returnere; treer'n funker fint til det den er ment for. Slik ener'n gjorde, og sikkert toer'n (som jeg ikke har prøvd).

Og akkurat det er vel hele poenget med Apple TV: Den fungerer fint til det den er ment for. Det «tungvinte» ligger vel eventuelt i at man forsøker å bruke den til noe den ikke er laget for.

Har man store mengder piratkopiert film, finnes det andre verktøy som er bedre.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Har du Air-Video appen på

Innleggav lepew » tor 31.01.2013 0:49

Har du Air-Video appen på iPhone eller iPad så spiller du av alt du vil av TV serier og Filmer som du har liggende på Mac, PC eller en usb HD.
medlem i 174 måneder
 

Re: Fikk Apple TV inn av døren

Innleggav rattata12 » søn 10.02.2013 22:51

T.B.Hansen skrev:Fikk Apple TV inn av døren idag; bestilt for en uke side. Gidder ikke returnere; treer'n funker fint til det den er ment for. Slik ener'n gjorde, og sikkert toer'n (som jeg ikke har prøvd).

Og akkurat det er vel hele poenget med Apple TV: Den fungerer fint til det den er ment for. Det «tungvinte» ligger vel eventuelt i at man forsøker å bruke den til noe den ikke er laget for.

Har man store mengder piratkopiert film, finnes det andre verktøy som er bedre.


Det tungvinte, eller rettere sagt IDIOTISKE er at man ikke kan innstalere apps, og derav Plex. Alt for lukket, som mye av det Apple lager, OSX er det eneste som er "brukanes" til noe annet enn det apple begrenser
medlem i 174 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]