Apple blokkerer Java igjen

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav nosey » lør 02.02.2013 15:22

oyoy skrev:@nosey
Jeg snakker om bankID på mobil. "På mobil" er et nøkkelord her.
Jeg er enig i mye av det du skriver, så jeg skal la være å å dra billige poeng på hvilket år vi skriver.. Nei, klarte visst ikke likevel :rolls eyes:


Du snakker jo bare svada. Du begynner å snakke om hvilke operatører som gir mulighet for å bruke bankid på mobil... Det har da for svarte ingenting å si hvilken operatør man har!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav petrus764 » lør 02.02.2013 15:48

Jo det har det, skal du bruke funksjonen "Bank ID på Mobil" må du ha Telenor. Hvis du ikke engang vet hva Bank ID på mobil er bør du ikke være så påståelig.

https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/

Dette gir deg muligheten til å bruke mobilen i stedet for kodebrikke, og man slipper java-innlogging på nettbanken.

Det må ikke forveksles med BankID-appen på mobil (som er totalt ubrukelig) eller bankens egen mobilbank-app (hvis banken har en slik).

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav trenino » lør 02.02.2013 17:08

Jeg brukker Apple datamaskiner i 20 år. Jeg vet hvordan jeg kan
oppdatere...

Siden de siste ukene verken Safari eller Firefox fungerer med Nordea
Netbank.
Min datamaskin er OSX 10.6.8 og det kan IKKE bli Java 7 på den.

OSX 10.6.8 brukes av 40% personer som ha Apple datamaskin.

Kanskje Nordea Bank er ikke kjent med denne opplysningen ?
medlem i 134 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav ramviking » lør 02.02.2013 20:00

Vi som bruker bankenes nettløsninger må tilpasse oss bankenes innloggingsprosedyrer. Kan ikke Apple levere det, vel så må vi bruke alternativer. Java er bransjestandarden om vi liker det eller ei.
medlem i 178 måneder
 

Har Java blitt sperret

Innleggav Macini » tir 21.05.2013 17:53

Har Java blitt sperret igjen? Har tre Macer og Java fungerer ikke på noen av dem. Det virket før pinsen. Har siste versjon av Java og alle Macer er oppdatert.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav T.B.Hansen » tir 21.05.2013 17:59

Ingen problemer her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav Macini » tir 21.05.2013 18:01

Da er det bare min vanlig flaks da, alt går til hel***e...
Merkelig at alt fungerte 16. mai og nå fungerer ikke noe med java

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav jag » tir 21.05.2013 19:40

Java fungerer som den skal her.
Har du sjekket java.com ?

/Jan
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav Macini » tir 21.05.2013 19:42

Har sjekket om det virker på denne linken: http://www.java.com/en/download/testjava.jsp
får beskjed at det virker, men når jeg prøver på Norsk-Tipping, nettbank, helsenorge.no osv virker det ikke
Reinstallerer den ene Macen nå for å se om det hjeper

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav Dorkfish » tir 21.05.2013 21:22

Kompis av meg har samme trøbbelt. Hos meg funker det fint. Håper å finne en løsning for kan her.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav Macini » tir 21.05.2013 21:23

Har testet det jeg kommer på og det eneste som hjalp, var en reinstallering. Nå virker det i alle fall...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav Dorkfish » tir 21.05.2013 21:30

Plutselig funker det ikke lenger i Safari. I Firefox fungerer det, men ikke i Safari. Irriterende. Er så lei dette Java tullet og Bank ID.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Apple blokkerer Java igjen

Innleggav nosey » ons 22.05.2013 17:25

petrus764 skrev:Jo det har det, skal du bruke funksjonen "Bank ID på Mobil" må du ha Telenor. Hvis du ikke engang vet hva Bank ID på mobil er bør du ikke være så påståelig.

https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/

Dette gir deg muligheten til å bruke mobilen i stedet for kodebrikke, og man slipper java-innlogging på nettbanken.

Det må ikke forveksles med BankID-appen på mobil (som er totalt ubrukelig) eller bankens egen mobilbank-app (hvis banken har en slik).


jeg har sparebank1, og har sparebank1 sin app der jeg kan følge på med kontobevegelser, og betale regninger. i tillegg har sparebank1 en app som heter"engangskode på mobil", og siden du sier at "bankID" på mobil, altså ikke selve bank-id-appen, men "bankID" på mobil er som å bruke mobilen i stedenfor kodebrikke, så skjønner jeg ikke helt dette. jeg bruker ikke kodebrikke, men sparebank1´s engangskodeapp...? synes dette er utrolig forvirrende.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Apple blokkerer Java igjen

Innleggav otroean » tor 23.05.2013 0:22

Det er 2 måter å logge inn i sparebank1 nettbanken på.
1: bruke engangskode fra kodebrikke eller engangskode appen. Denne metoden bruker Java.
2: bruke BankID på mobil. Dette krever at du er kunde hos Telenor eller Talkmore. Denne metoden bruker IKKE Java, men identifiserer deg via telefonen.
medlem i 178 måneder
 

Apple blokkerer Java igjen

Innleggav otroean » tor 23.05.2013 0:23

mobilbank appen til Sparebank1 kan bare brukes med engangskode.
medlem i 178 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron