Belkins Thunderbolt-dock er klar

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav 639me » ons 20.02.2013 12:16

hvis jeg skule jkøpt en liten TB disk ville jeg nok valgt SSD for hastighetens skyld. f.eks denne men et raid med 4 stk SSDer ville blitt veldig dyrt. raidet er også raskt nok i massevis for meg ihvertfall

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav nosey » ons 20.02.2013 15:32

Nice! Med Thunderbolt kan man jo ta førstegangskopiering av dn stor disk på sekunder. Hadde vært fett med en sånn dn ja. Får bli senere. Prioriterer andre ting som iPad etc. først :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Det står ingen steder at

Innleggav TheodorAnton » ons 20.02.2013 18:22

Det står ingen steder at det følger med en TB-kabel. Så reell minstepris her er vel $345... Ran.
medlem i 169 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav ramviking » ons 20.02.2013 19:00

Kapasitet, 2TB, 3TB osv.
medlem i 177 måneder
 

Flere som har opplevd at den

Innleggav tkse » ons 16.04.2014 12:06

Flere som har opplevd at den kun sender lyd ut gjennom venstre lydkanal? Fått erstatningsenhet allerede, men også den har problemet. Gir opp hele docken nå, tror jeg, ettersom Belkin vil sende meg ny fra England, fordi det er et "kjent" problem.
medlem i 161 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav LCD » tor 17.04.2014 15:19

Hei

"Nosey"
Nice! Med Thunderbolt kan man jo ta førstegangskopiering av dn stor disk på sekunder. Hadde vært fett med en sånn dn ja. Får bli senere. Prioriterer andre ting som iPad etc. først :)

Med forbehold om at du har disk med like raskt interface i begge ender...
Man får ikke høyere hastighet på en filoverføring enn den disken med det tregeste interfacet i kjeden
Eks....
Disk med USB2 interface til disk med Thunderbolt interface vil kun gi deg hastigheten til USB2 uansett hvor stor eller liten disken er eller hvor rask Thunderbolt er i andre enden
medlem i 147 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav nosey » tor 17.04.2014 16:31

Hehe, ja det er jo klart. Og en disk med Thunderbolt-interface er vel ikke den billigste man får kjøpt. Har en USB3-disk til min MBP nå, og det holder masse, enn så lenge.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav Valotunk » fre 18.04.2014 2:40

Thunderbolt eller ei, den faktiske begrensingen ligger i hvor raskt det er mulig å lese og skrive data til og fra disken.

For konvensjonelle snurredisker er det på dagens disker ikke engang mulig å lese data raskt nok til å oppnå hastigheten til USB 3.0.

For SSD stiller det seg noe annerledes, men "vanlige" SSD'er med S-ATA eller PCIe grensesnitt er heller ikke i nærheten av å oppnå hastighetene Thunderbolt kan levere.

For å klare dette vil det kreves flere disker som det leses/skrives til parallelt i en eller annen form for RAID løsning.
medlem i 198 måneder
 

Re: Ok, den virker jo definitivt

Innleggav ggt667 » søn 20.04.2014 5:49

TorsteinO skrev:Ok, den virker jo definitivt veldig nice, men... $299?! det var jo ikke akkurat råbillig ihvertfall
Hadde den enda hatt 30 USB 3.0 porter...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav Ove » søn 20.04.2014 17:47

http://www.belkin.com/us/F4U055/p/P-F4U055/

Prisen har gått ned fra $299.99 til $199.99 på vel ett år. Dette avspeiles ikke i prisene på f.eks. Eplehuset, som tar NOK 2.499,-:

https://eplehuset.no/webshop/belkin-thunderbolt-express-dock/

Virker ellers som mange av de mest kjente norske Apple-forhandlere og nettbutikker ikke har tatt den inn?
medlem i 230 måneder
 


Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav svar » søn 20.04.2014 21:38

Nå begynner prisen å bli akseptabel, har hatt lyst på denne lenge men ikke til 2500kr

edit: og der datt interessen:
3 USB 3.0 ports (data transfer at 2.5Gbps max)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav ggt667 » man 21.04.2014 2:31


Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav iKjetil » tir 24.03.2015 23:13

Hei,

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å få koblet 2 eksterne skjermer via denne docken?
Har skaffet meg denne lille saken på kontoret hvor jeg bruker en MacBook Pro 13-tommer (2012).
Ønsket mitt er å få jobbe med 2 indentiske skjermer - hvor jeg ikke må må å bruke Macbook skjermen som skjerm nr. 2.

Håper dere forstår tanken min, hvist ikke får jeg prøve å forklare meg igjen :)

Alle gode råd tas imot med et hjertelig takk :)
medlem i 134 måneder
 

Re: Belkins Thunderbolt-dock er klar

Innleggav Helge Hafstad » ons 25.03.2015 1:08

Du får ikke koblet opp 2 skjermer ved hjelp av denne docken, fordi du bare får én ledig TB-port. For å få dette til vil jeg heller foreslå et USB til DVI-adapter. Drivere kan du laste ned fra DisplayLink.

Der er mange slike adaptere, de jeg har best erfaring med er HIS MultiView II-adaptere. Sjekk at de støtter den oppløsningen du ønsker. Siden du skriver at du skal ha denne på «kontoret» så vil jeg si at det fungerer utmerket. OS X etter 10.7 og DisplayLink har imidlertid hatt noen problemer, men en ny beta-driver for Yosemite er klar nå. Du finner den her.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron