Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav admin » ons 27.02.2013 18:14

Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Den lange nedetiden på Apple Store tidligere i dag hadde kanskje noe for seg allikevel. Apple lanserte nemlig nettopp «iTunes in the Cloud for Movies» i Norge og 10 andre europeiske land.

Filmkjøp og leie har vi hatt i iTunes en stund, men Apple har på grunn av rettigheter ikke gitt oss muligheten til å la filmene forbli lagret i Apples sky. Apple har nemlig tilbudt filmkjøpere i mange andre land muligheten for å laste ned filmene de har kjøpt i Tunes flere ganger.

Med «iTunes in the Cloud for Movies» ligger filmene nemlig trygt lagret hos Apple i deres sky og kan lastes ned så mange ganger du vil. Dette gjelder filmer du har kjøpt gjennom iTunes Store. I tillegg til Norge har også Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Kypros Luxembourg, Malta, Nederland og Sverige.

Kanskje er dette begynnelsen på lansering av iTunes Match også i Norge?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav nosey » ons 27.02.2013 19:16

Men disse filmene bruker vel ikke av plassen vi har til rådighet til sikkerhetskopiering i iCloud? for det er vel 5 GB vi har gratis, også kan man kjøpe til mer, men bruker filmene av den plassen?

forresten, når det gjelder iCloud sikkerhetskopi; hvis/når jeg kjøper meg iPad, får jeg da nye 5 GB til rådighet, eller har jeg kun 5 tilsammen? jeg bruker jo samme iTunes-konto/ID..

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav gvalstad » ons 27.02.2013 19:37

Kun 5gb pr konto. Jeg har 4 iOS enheter på samme konto og har kjøpt 20gb ekstra lagring.
medlem i 191 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav nosey » ons 27.02.2013 19:42

Okei, daså. Takk! Inntil videre klarer jeg meg nok med 5 GB, sikkerhetskopien til iPhone 5-en min nå tar 0,5 GB. Men bruker disse filmene i skyen, av de 5 GB jeg har? eller blir de lagret på en annen måte? de blir vel bare lagret slik at vi kan laste dem ned, og da tar de vel ikke plass i det hele tatt?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav yage » ons 27.02.2013 20:00

De ligger lagret hos iTunes men er registrert på din konto. Dermed kan du laste de ned så mange ganger du vil, eller se de på ATV så mange ganger du vil... testet netopp og dette gjør interessen for å kjøpe filmer gjennom iTunes større, kontra BR eller DVD. ;)
medlem i 165 måneder
 

Får håpe at det blir sånn

Innleggav anserigs » ons 27.02.2013 20:35

Får håpe at det blir sånn med filmer som de har med musikk at de registrerer alle filmene du har og får en bedre kopi ned igjen hvis de har en. Det kan eg like nå som eg ripper inn litt i overkant av 300 DVD filmer :)
medlem i 199 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav Wavelength » ons 27.02.2013 21:30

Det hadde vært en drøm det anserigs. Tviler derimot veldig på at det skjer, da filmbransjen aldri vil godta det.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Men fremdeles ikke noe

Innleggav simen » tor 28.02.2013 1:09

Men fremdeles ikke noe støtte for å laste ned allerede kjøpt musikk... Rett og slett latterlig! Jeg vet det ikke er Apple det står på. Jeg nekter å bruke hundrekroner i mnd. på DRMify og annet møkk. Da blir det med å kjøpe CD'ene fysisk fra utlandet, så har jeg de om noe skulle gå galt med iTunes biblioteket.
Sist endret av simen den tor 28.02.2013 1:14, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Men fremdeles ikke noe

Innleggav danibo77 » tor 28.02.2013 11:52

simen skrev:Da blir det med å kjøpe CD'ene fysisk fra utlandet, så har jeg de om noe skulle gå galt med iTunes biblioteket.


Enig med deg at plateindustriene (og film) er bakstreverske og burde lært av sine feil etter kassettens inntog en gang på 60-tallet... men de har bare sloss motstrøms.

Uansett; backup av iTunes-biblioteket hindrer jo tap av innholdet ?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav nosey » tor 28.02.2013 15:19

Vet at Time Machine tar backup av hele disken, men spør likevel; inkluderer det også hele iTunes-biblioteket? Tenkte at det kanskje var noe eget...??

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav Wavelength » tor 28.02.2013 15:22

Det tar alt. Inkludert iTunes-biblioteket.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Time Machine tar backup av

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 28.02.2013 16:04

Time Machine tar backup av absolutt alt første gang den settes i gang. Siden tar den bare backup av endringer. Altså har du backup av alt om du bruker TM.
Sist endret av Chiang Mai 1963 den tor 28.02.2013 16:04, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav nosey » tor 28.02.2013 16:38

herlig! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

er det bare meg som er blind

Innleggav Fjalis » tor 28.02.2013 18:12

er det bare meg som er blind eller ??
finner ikke noen "kjøpt" knapp på ipaden
medlem i 139 måneder
 

Re: Apple lanserer iTunes-filmer i skyen i Norge

Innleggav rattata12 » tor 28.02.2013 21:16

Gjesp....

Hva med å lansere en ny Mac Pro? Filmer fra iTunes er jo helt idiotisk. 169 kroner for en "HD" film på 4GB med AC-3 lyd....
medlem i 174 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]