iWatch lanseres i år?

Skal

Innleggav chello » ons 06.03.2013 21:23

Skal ikke ha den i hvert fall. Mac og iPhone/iPad er bra......klokker får vi fra Rolex....he he
medlem i 217 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » ons 06.03.2013 23:00

Jeg SKAL nok ha den, kanskje ikke med en gang. må jo vente å se OM den kommer, og NÅR den kommer. men mest sannsynlig får jeg veldig lyst på den!

@chello: joda, sant det, men jeg vil gjerne ha begge deler :) det er tross alt to helt forskjellige klokker/to helt forskjellige konsepter! iWatch er ikke kun for å vise hva klokken er, noe alle andre klokker er... men det er opptil hver enkelt det...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

iWatch lanseres i år?

Innleggav Arild Holtet » tor 07.03.2013 1:12

Hva jeg mente burde vel være klart nok. Satsingen på Mac datamaskiner, er det jeg synes var mye bedre før. Selvfølgelig er maskinene bedre. Dataverden går ikke bakover. Men det satses mindre på datamaskinene, det er en trist utvikling. Imac har hatt samme fot som i 2004, og burde nok vært bedret. MacPro er ikke oppgradert på lenge. Men iPhone, iPad og kanskje nå en klokke? Kan ikke si jeg kjenner Apple igjen. Har det noe med at Sreve Jobs å gjøre, han brant for iMac før han ble syk og døde? Ikke vet jeg. Men Apple får ikke beste pris for design for sine datamaskiner, og OS slik som var en selvfølge før. Spill bare fnyste gamle Macere av før, Mac var en datamaskin for kreative mennesker ikke fjortiser. Men fjortiser kjøper mest, og det er vel det viktigste.
medlem i 209 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » tor 07.03.2013 1:40

Må bare beklage bryet altså, jeg har noen ganger (når det gjelder det som har med IT og data her inne å gjøre er jeg veldig fersk, så her misforstår jeg veldig ofte) litt vanskelig for å fatte og forstå ting riktig.
Nå ble alt mye klarere, takk! :) Skjønenr hva du mener, og selv om jeg er helt ny på Mac, og ikke har opplevd Apple tidligere, så har jeg full forståelse for det du sier, og kan si meg litt enig i det. Apple er (eller var, nå er vel et oljeselskap eller noe størst) jo verdens største selskap, og for min del så spiller det ingen rolle om Samsung eller noen er større. jeg tenker som så at om Samsung selger flere telefoner, noe de gjør, blant annet fordi de lager og selger et stort antall ulike billige drittmobiler, og har noen få toppmodeller bare. uansett, jeg er enig i at det er litt synd. iPhone og iPad er jo knallbra, og det er alltid kult med nye dingser/iDevices. de jobber vel fortsatt hardt med å klare å finne nye løsninger på design av iMac f.eks., men det er vel vanskelig. men at det satses mindre nå som du sier er nok helt klart. når du sier at Apple ikke lenger får priser for beste design og OS etc., så skjønner jeg ikke det helt. hvem i alle dager har bedre design enn Apple, såvidt jeg vet er det INGEN! og selv om Apple er gode, så ka ikke jeg skjønne hvordan de skal klare å gjøre en skikkelig designendring, særlig med tanke på materialvalg.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

@Arild Holtet Det å si at

Innleggav sifa » tor 07.03.2013 8:59

@Arild Holtet
Det å si at det er synd at apple satser hardt på iOS enheter (ved siden av) satsningen på datamaskiner er litt hull i hodet. Skulle man kun ha holdt seg til datamaskiner ville dette bremset den teknologiske utviklingen veldig! Det at apple nå holder på med mye annet enn datamaskiner har hjulpet selskapet fra å være et nisjeselskap til å bli et selskap som når alle, fra mannen i gata til de som jobber i kreative yrker.

Synes dog at iWatch tar kaka, men som med mye annet som har blitt lansert de siste årene så vet jeg av erfaring at det er mye jeg ikke vite at jeg trengte før jeg prøvde det!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav Wavelength » tor 07.03.2013 9:07

nosey skrev:det er tross alt to helt forskjellige klokker/to helt forskjellige konsepter! iWatch er ikke kun for å vise hva klokken er, noe alle andre klokker er...


Min klokke viser min posisjon (GPS), retning (kompass), temperatur, værfornandringer (barometer), høydemeter (altimeter), farten min og kan navigere for meg.

Det kan den i tillegg til å vise tiden, være tidtaker og alarm.
Så alle andre klokker viser ikke bare tiden.

Problemet jeg ser med iWatch er todelt:
1. Hva er behovet? Hva kan den gi oss i tillegg til hva en iPhone gir?
2. Blir den solid nok? En klokke bør være solid, da den sitter på armen dagen lang og opplever en helt annen behandling enn en telefon.

Spennede prosjekt, men kommer ikke til å kjøpe for å kjøpe.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Vil vel heller tro at dette

Innleggav TorsteinO » søn 10.03.2013 14:40

Vil vel heller tro at dette gjelder en eller annen form for accessory til ipod nano, eller noe sånt, ikke en helt egen gadget.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » søn 10.03.2013 15:01

Wavelength skrev:
nosey skrev:det er tross alt to helt forskjellige klokker/to helt forskjellige konsepter! iWatch er ikke kun for å vise hva klokken er, noe alle andre klokker er...


Min klokke viser min posisjon (GPS), retning (kompass), temperatur, værfornandringer (barometer), høydemeter (altimeter), farten min og kan navigere for meg.

Det kan den i tillegg til å vise tiden, være tidtaker og alarm.
Så alle andre klokker viser ikke bare tiden.

Problemet jeg ser med iWatch er todelt:
1. Hva er behovet? Hva kan den gi oss i tillegg til hva en iPhone gir?
2. Blir den solid nok? En klokke bør være solid, da den sitter på armen dagen lang og opplever en helt annen behandling enn en telefon.

Spennede prosjekt, men kommer ikke til å kjøpe for å kjøpe.


Jeg var nok litt kjapp der med å påstå at andre klokker kun viser tiden. Likevel blir det sikkert noe litt annet med en iWatch. En iPod touch i klokkeformat.

Jeg er enig med deg i at det er et veldig spennende prosjekt. Kjenner jeg Apple rett så lager ikke de iWatch/et helt nytt produkt, uten at det er skikkelig bra. Det må være et behov som du sier. Og ikke minst solid. Den må gjerne ha veldig nyttige funksjoner som vi ikke visste vi trengte, noe som sikkert er vanskelig. Hvilke funksjoner kan den ha som vi ikke iPhone og de andre produktene har, det vil vise seg :) gleder meg til Apple lanserer nye produkter! :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron