iWatch lanseres i år?

iWatch lanseres i år?

Innleggav admin » man 04.03.2013 18:32

iWatch lanseres i år?

Ryktet om at Apple jobber med å utvikle en form for «klokke» har vært mye omtalt uten at det foreligger noen særlig håndfaste tegn på at selskapet har slike planer. I slutten av februar ble det dog kjent at Apple har søkt om et patentpå noe som unektelig ligner på et armbånd eller en klokke.

Etter dette patentet ble kjent har ryktebørsen tatt helt av og nå hevdes det at Apples klokke vil kjøre iOS og lanseres allerede i år.

iPod nano klokkeAt Apple planlegger å utvikle en klokke er et rykte som for første gang fikk luft under vingene etter lanseringen av den forrige iPod nano-modellen. Det dukket nemlig opp en del produkter som kunne gjøre iPod nanoen om til en klokke og Apple la selv til rette for klokkebruken ved å gi brukere muligheten til å endre klokken. Særlig praktisk var iPod nano ikke som en klokke, men dette satte uansett fart på ryktene om at Apple ville lage en klokke.

Ryktene om en iWatch har så smått begynt å røre på seg igjen, men denne gangen er de litt mer interessante enn tidligere. Kilder som både New York Times og Bloomberg har vært i kontakt med har uttalt at Apple jobber på en klokke. I tillegg har Apple de siste årene søkt om hele 79 patenter som kan kobles til en klokke eller armbånd. Det er nok ikke en tradisjonell klokke Apple ønsker å utvikle, men heller et produkt som er noe helt annet og som vi ikke viste vi trengte.

Bloomberg har vært svært aktive hva gjelder «iWatch»-rykter og nettstedet hevder nå at Apples klokke vil lanseres allerede i år. Apple skal ha over 100 mann som jobber med produktet og mange av funksjonene som i dag gjør via vår iPhone skal vi ifølge Bloomberg sine kilder kunne gjøre med en slik klokke eller armbånd.

Bloombergs kilde hevder også at et slikt produkt vil inneholde en rekke sensorer for å telle steg, måle hjerterytme og annet som som kan knyttes opp mot helse og aktivitet. En blanding av Nike sin Fuelband, en iPod og en iPhone er kanskje en måte å beskrive et slikt produkt på. Det er vel heller ikke helt tilfeldig at Apples sjef Tim Cook sitter i styret til Nike og at de to selskapene har et tett samarbeid rundt Nike+ tjenesten. En integrasjon mot Nike+ vil være en åpenbar funksjon.

The Verge sine kilder hevder at det nye Apple-produktet vil kjøre en lett variant av iOS og at det er selveste Jonathan Ive som leder prosjektet hos Apple. Valget av iOS skal ha blitt en utfordring hva gjelder batterilevetid og for et slikt produkt er det svært viktig.

Hva tror du - vil Apple kunne overbevise oss med en klokke eller armbånd?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Elsker nye produkter, veldig

Innleggav nosey » man 04.03.2013 19:41

Elsker nye produkter, veldig spennende dette her! Hvis den kommer, må jeg si at jeg gleder meg utrolig til hvordan den kommer til å se ut. Design, materialvalg, str./utseende/form, funksjoner, OS etc. :)

EDIT: kanskje et dumt spm., men jeg synes det er så merkelig hvordan media får info om dette, utenom at man får greie på patentsøk f.eks. da. men det er da ingen som komme inn der Apple jobber? og ingen av de ansatte åpner vel kjeften vil jeg tro...?? forventer ikek at noen her vet det, men hva tror dere? bilder av iPhone 5 lekket jo ut på nettet lenge før den kom. er underleverandører og produsentene deres såpass tett på arbeidet med produktene at de får tak i bilder av sånt da, og hvorfor i alle dager legger de det ut på nettet. de er vel ikke ute etter å svekke Apple på noe vis eller æ gjøre noe mot dem, de er jo på lag med Apple...?
Sist endret av nosey den man 04.03.2013 19:46, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Kan jo være at det er Apple

Innleggav SRD » man 04.03.2013 19:57

Kan jo være at det er Apple selv som kommer med denne informasjonen gjennom en uoffisiell kanal/kilde, for å få oppmerksomhet og gratis reklame...
medlem i 203 måneder
 

Ja det er jo ikke så

Innleggav nosey » man 04.03.2013 20:00

Ja det er jo ikke så usikkert. Men rart at de skulle gjøre det selv også. før har de jo aldri avslørt noe som helst, og skulle tro de fortsatt ville holde alt hemmelig fram til lansering. hvis ikke er det jo nesten ikke vits med Keynote-lansering, når alle specs og design/utseende etc. er avslørt lenge før! jaja, får håpe vi får en skikkelig overraskelse med iWatch, hvis den kommer, og hva den nå kommer til å hete hvis den kommer. at den ikke ser ut som noen hadde forestilt seg, kule funksjoner ingen hadde tenkt på etc. :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Apple er eksperter på

Innleggav Jaroma » man 04.03.2013 21:08

Apple er eksperter på "styrte lekkasjer".
Jeg for min del håper på noen innovative PC-produkter snart, og ikke bare iGadgets. Synes Apple og OSX har blitt mindre interessant de siste årene; trolig fordi alle kluter settes inn på å selge alt mulig annet. Sånn blir det når inntjening overstyrer kreativitet.
Sist endret av Jaroma den man 04.03.2013 21:10, endret 2 ganger.
medlem i 221 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » man 04.03.2013 22:36

Du har nok helt rett i det Jaroma. De har nok full kontroll! :)

Jeg for min del elsker iDevices, og har synes MBP og rMPB, MBA, MP, Mm og iMac er helt topp, men alltid kult med noe helt nytt. Spennende hvor tynne og raske de kan lage de. Om en god del år kanskje vi får en enda mye tynnere MBA, med Retina-skjerm, like kraftig som en Mac Pro. Det er vel kanskje å ta litt i da, isåfall skal vi vente noen år, men det blir artig å se hva Apple får til framover.

Det har jo egentlig lite å se for om jeg skaffer meg produktet eller ikke, men jeg er veldig nysgjerrig på om Steve Jobs var for disse prosjektene/produktene. Fordi han gjorde vel så og si alt riktig. Han var god på avgjørelser om at det skal være sånn og sånn, og NEI, sånn kan ikke den være, når det gjaldt produkter :) men sensitiv informasjon om hvorvidt Steve var for f.eks. iWatch, hvis den kommer, eller iPad mini f.eks., det får vi vel aldri vite om. Og hvor mye han evt. rakk å uttale seg om det til sine nærmeste medarbeidere er jo heller ikke sikkert. Eneste mulighet er vel hvis jeg (eller noen andre for den saks skyld), kommer opp i en av de høyeste stillingene i Apple, men det er vel en drøm som er LANGT unna. De som jobber i toppen i Apple er nok ikke vanlige mennesker som jobbet hardt på skolen for å oppnå det de ville, de har noe helt spesielt. :D men nok om det, vi får bare vente å se hva som skjer. Jeg skal etterhvert, når jeg får tid, lese Walter Isaachsons biografi av Steve Jobs, kanskje får jeg svar på noe jeg lurer på, der? (ps. ikke røp for mye :p)

Sist endret av nosey den ons 06.03.2013 19:06, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Er så enig med Jaroma!

Innleggav budbringeren » tir 05.03.2013 3:10

Er så enig med Jaroma!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

iWatch lanseres i år?

Innleggav TopCop » tir 05.03.2013 9:59

Jeg vil gjerne ha en iWatch! Spent på prisen og konseptet ..

TC

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Etter at jeg begynte å ha

Innleggav iBoy » tir 05.03.2013 23:21

Etter at jeg begynte å ha med mobil overalt, sluttet jeg å bruke klokke på armen. Men hvem vet? Kanskje jeg snart begynner å bruke iWatch istedet for iPhone? Spesielt om sommeren når jeg ikke bruker jakke, er det jo ikke alltid så mange steder å gjøre av en telefon. Da hadde det vært kjekt med noe rundt armen.
medlem i 245 måneder
 

http://mac1.no/artikkel/10814/iwatch-lanseres-i-ar

Innleggav Arild Holtet » ons 06.03.2013 9:56

Som budbringeren så også jeg. Trist men er enig med Jaroma. Husker når Apple var synonymt med kun en ting. Gode datamaskiner, flott OS og nydelig design. Vant prisene for beste datamaskin, beste operativsystem og beste design. Vel. Det var en gang..........
medlem i 209 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav rattata12 » ons 06.03.2013 11:08

Enig Jaroma :/
medlem i 174 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » ons 06.03.2013 15:16

Macene i dag er vel bedre enn før med tanke på specs og design OG OS. OS X kan vel ikke ha blitt dårligere. Nå har jeg aldri brukt en eldre Mac, kun min MBP Mid 2012, så det blir vanskelig for meg å skjønne hva dere mener. På hvilken måte var maskinene bedre før, altså Macene? Grunnen til at de ikke vinner priser nå er vel fordi OS X liksom sikkert er så "gammelt" og lite innovativt. Det er så latterlig med alle uttalelsene rundt Apple og lite innovasjon. Det er jo Apple som er innovative, ingen andre har kommet med noe nytt eller revolusjerende. Det er bare ren misunnelse og noen dårlige "tapere" som ikke klarere å innrømme at OS X vil være det beste OS-et uansett. "iPhone 5 er jo prikk lik 4 og4S" og "iOS har jo vært helt likt siden 2007". Sånne hodeløse utsagn er det dummeste som er. Hva er nytt med android og Windows. Windows er noe dritt og Windows 8 er ubrukelig, også på nettbrett for min del. Skal du finne ut hva som er nytt med android må du kjøpe deg ny tlf....

Sporer litt av her, men lurer hovedsakelig på på hvilken måte Mac-ene var bedre før :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav Wavelength » ons 06.03.2013 16:26

Det var ikke bedre før, og det er det ingen som har sagt...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iWatch lanseres i år?

Innleggav nosey » ons 06.03.2013 16:44

Beklager, da misforstod jeg det Arild Holtet skrev...? Hadde satt pris på en mer forståelig forklaring for min del, av det Arild Holtet skrev :)

Når vi snakker om iWatch, hvis det blir navnet, HVIS den skulle komme: det er sjeldent vits i å spekulere så mye i alt mulig før et produkt har komme,t og før man faktisk vet OM det kommer heller. men hvis vi ser på iPad 1. generasjon (nei, som en tidligere på forumet nevnte, jeg tror ikke den er fra 1989 og er helt ubrukelig, men etter hva jeg har forstått så er det en enorm forskjell på 1. generasjon iPad og iPad 2. like stor forskjell er det antageligvis ikke mellom iPad 3 og 4), så er det stor forskjell mellom den og iPad 2, og spm. da blir jo om man skal kjøpe iWatch med en gang den kommer (nok en gang, HVIS den skulle komme, noe jeg håper, fordi det er alltids spennende med nye produkter fra Apple!), eller om man skal vente til 2. generasjon av iWatch kommer. det trenger jge kanskje ikke å bli et like stort sprang mellom 1. generasjon iWatch og iWatch 2, ettersom at teknologien nå har kommet ganske langt, og Apple har kanskje enda mer erfaring nå, når det gjelder f.eks. 1. og 2. generasjon iPad, men nå er det vel slik at de (eller noen andre), kjører på med alt de har på den 1. generasjonen, for da vli de jo slite med å selge senere generasjoner. sånn som med iPad mini nå, som de ikke lanserte med Retina-skjerm første gang. mange venter på en med Retina-skjerm nå, sånn som meg selv, men de fleste bare MÅ ha den med en gang, og sånn er det jo bare. som det blir sagt gang på gang, hvis man skal vente til neste generasjon av et produkt fordi da har den sånn og sånn av spec etc., da kan man jo aldri kjøpe. og det kommer alltid nye funksjoner til. håper bare ikke iPad mini med Retina-skjerm (hvis det kommer, noe som virker svært sannsynlig) komemr samtidig med iWatch, fordi jeg er ikke tjukk av penger akkurat, (er fortsatt 17 år... :p). uansett vil jeg nok da prioritere iPad mini Retina framfor iWatch, fordi den har vært prøvd i et år, og iPad generelt har vært på markedet lenge nå, så den vet jeg mer om. da passer det jo egentlig bra hvis de kommer samtidig, så får jeg tid til å lese meg opp litt på iWatch og se hvordan den funker før jeg kjøper, kanskje en iWatch 2 :)

uanett, hva tror dere? tror dere det vil bli like stor forskjell mellom iWatch 1 og 2, eller ikke? skjønner at ingen sitter med svaret her da vi nok en gang heller ikke vet om det blir noe iWatch, men mye tyder på det :) håper den vil hete "iWatch" også, hvis ikke så har vel Appple et enda bedre navn på lager, men det tviler jeg på. iTV er det vel værre med, hvis det skulle være aktuelt, det var vel snakk om at noen andre eide det navnet? og Apple kan ikke lansere en TV uten "i" foran navnet, og da TV helst, altså iTV, fordi det er jo en TV :) men hva tenker dere om det med forskjell mellom iWatch 1 og 2, da med tanke på det med at teknologien har kommet enda litt lengre nå, og at Apple har litt mere erfaring. men det kommer vel også an på det med at de ikke vil slenge ut allt de har på lager på 1. generasjonen.

@TopCop: enig med deg. jeg er også veldig spent på konseptet, og særlig prisen. det er/vil jo ikke bli en klokke som er makan til det vi har fra før, og vil man ha den så kjøper man den, såfremt prisen ikke overskrider en viss grense da. men man kjøper ikke iWatch hvis man kun trenger å ha en ny klokke uten noe andre krav enn at den viser tiden (riktig). men blir uansett spennende. tipper den vil bli noe dyrere enn iPod touch 5. generasjon, men ikke fullt så dyr som iPhone. den kan jo selvfølgelig bli det, men vi får bare vente å se :)
Sist endret av nosey den ons 06.03.2013 19:26, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron