Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Innleggav mmMac » man 25.03.2013 9:48

Indy

Tekst : Stefan Andreas Sture Foto: SFbags/WaterField Design

For en tid tilbake, skrev jeg om SFbags/WaterFields veske Racer X for MacBook. Det er en ypperlig veske når du er på farten med MacBooken, men hva om du har lyst til å pakke lettere? WaterField har en rekke bager, vesker og annet tilbehør til våre epleprodukter. Min erfaring er at alt de lager er av topp kvalitet, så sjekk nettsiden deres dersom du er på jakt etter oppbevaring og beskyttelse.

Denne gangen har jeg testet en liten og nett veske som SFbags har døpt Indy. Den kommer i to størrelser, en for vanlig iPad og en for minien. Jeg har den største varianten. Stilen er slitt lær, og man behøver ikke være redd for å lage riper eller få vannflekker - det vil bare bidra til veskens personlighet.

Indy

Indy har en stor hovedlomme som lukkes med en solid glidelås. Innvendig har denne hovedlommen to mindre lommer og en stropp med en krok til nøkler o.l. De to mindre lommene passer godt til en liten notatblokk, lader, drops, penner og annet i den gata. Hovedrommet har god plass til en iPad, med eller uten beskyttelse. Du får også plass til en pocketbok, et blad eller noen papirer. Stoffet er, som vanlig for SFbags, gullfarget, så det er lett å finne ting.

På baksiden er det en ganske romslig lomme, også med glidelås. En iPad for ganske lett plass her også, selv om rommet nok ikke er ment for det. Her kan du putte alt som du vil passe litt ekstra på. Lommen er inn mot kroppen og lukket med glidelås - noe som gir en viss ekstra trygghet. Også her finner vi gullstoffet.

IndyPå framsiden er den en åpen lomme, som er sydd litt sammen i hver ende så ingen ting spretter lett ut. Her kan man putte alt det man vil ha raskt tak i. Denne lommen er kledd med et mykt stoff, som forhindrer riper på f.eks solbriller. I senter av denne frontlommen, finner vi en mindre lomme som passer perfekt til en iPhone. Hendig, men det gjør telefonen raskt tilgjengelig for flere enn deg. Lommen er skråsydd med en farget kant, og man kan velge mellom seks farger.

Remmen er av nylon, med en skulderpad av skinn med gummiert bakside. Denne holder vesken godt på plass, enten man har remmen på skrå eller bare på en skulder. Selve remmen sklir lett gjennom skulderpadden, som holder seg på plass selv om man beveger på veska for å komme til innholdet.

Indy

Veska ligger komfortabelt inntil kroppen når man går, den er gjennomtenkt og solid. Man får alltid lett tak i innholdet. Dessuten behøver man jo ikke alltid putte en iPad oppi. Da får man fint plass til noen bøker og annet man kan trenge. Jeg har hatt min i snart to måneder og bruker den nesten hver dag, fordi den er perfekt til alt det lille ekstra du ikke har plass til i lommene.

Indy
Sist endret av mmMac den tir 26.03.2013 15:59, endret 6 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Indy, en tøff iPad-veske ti hverdagsbruk

Innleggav Nikoraisan » man 25.03.2013 12:14

Den var kul den. Skjønner hvorfor den heter Indy. ;)

Men er ikke kjempefan av den fargestripen på ytterlomma.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

"It's not a man purse, its a

Innleggav pusle » tir 26.03.2013 12:00

"It's not a man purse, its a satchel. Indiana Jones has one." :)
medlem i 235 måneder
 

Bra kvalitet! Når man

Innleggav dphilipps » ons 27.03.2013 21:26

Bra kvalitet! Når man snakker om Waterfield/Sfbags så kjøpte jeg meg lommeboken fra Sfbags som man ser på det første bilde. Den 18 november 2010! bruker fortsatt den samme! Veldig fornøyd! Kjempe bra kvalitet, og veldig nyttig lommebok! Som et tips:)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Er det noen norske butikker

Innleggav heisveis » man 01.04.2013 17:40

Er det noen norske butikker som selger denne?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Nei, det er nok ikke det.

Innleggav mmMac » man 01.04.2013 19:18

Nei, det er nok ikke det. Men de leverer raskt og er veldig service-innstilt.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Har bestilt en slik. Så da

Innleggav butare » tir 02.04.2013 19:41

Har bestilt en slik. Så da får vi se hvordan den er i praksis. Tror jeg har hatt 7 forskjellige vesker de siste årene. Har et håp om å finne den "perfekte" vesken før eller senere..
medlem i 198 måneder
 

Hvordan er det med moms og

Innleggav heisveis » tor 04.04.2013 20:47

Hvordan er det med moms og toll når man bestiller?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Innleggav gvalstad » tor 04.04.2013 23:12

25% moms på varen + frakt. Tollbehandlingsgebyr i tillegg.

Toll vet jeg ikke om det er på slike varer.
medlem i 191 måneder
 

Har nå fått vesken.

Innleggav butare » fre 05.04.2013 20:46

Har nå fått vesken. Bestilte denne tirsdag kveld. Torsdag klokken 1300 var pakken hos meg. 40 timer! Må si meg fornøyd.

Forhåndsbetalte import tax som de kalte det. Kom da rett hjem uten stopp.
medlem i 198 måneder
 

Re: Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Innleggav nosey » fre 05.04.2013 23:52

Ser kjempefin ut den! :)



Noen som har/bruker eller har prøvd en av iPhone-etuiene deres?

Vurderer en av disse:



http://www.sfbags.com/products/iphone-c ... iphone.php



Synes denne Smart Case-en her ser veldig fin ut, men synes den ser litt tykk ut. Noen som har den eller har prøvd den som kan si litt hvordan den er? :D Kanskje ikke så mye å si om den, men noe kanskje?



Ellers må det bli denne;

http://www.sfbags.com/products/iphone-c ... iphone.php



Veldig fin, lett og tynn. Jeg er så lei av å tørke av telefonen hver gang jeg tar den opp av lomma og den er full av støv og smårusk og dritt rundt hele ramma. Begge disse etuiene holder den jo helt ren for alt av støv og dritt, og på den siste her kan man bruke utsiden til å tørke av skjermen på iPhone også hvis det skulle være nødvendig :)



Noen som har prøvd noen av disse som kan si noen ord om de? :D















EDIT: på noen av bildene er det en sånn lomme utenpå, og på Smart Case-en kan man velge å ha feste til belte på, men på begge kan man velge å ha de helt rene uten noen lommer, fester eller noe. hvis jeg skal ha en av disse så blir det uten noe lomme/feste :)
Sist endret av nosey den fre 05.04.2013 23:59, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

@Nikoraisan: hva tenker du

Innleggav nosey » man 15.04.2013 20:22

@Nikoraisan: hva tenker du på når du sier; "skjønner hvorfor den heter Indy"? hva forbinder du Indy med? er nysgjerrig bare :) litt sånn india/indianer eller? ikke direkte, men noe i den duren?

jeg synes heller ikke den fargestripa passet så godt på Indy. synes derimot den var fin på Racer X-veska! :) men det går jo an å velge brun fargestripe da, og da går den jo omtrent i ett med veska, det går jo :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Innleggav gvalstad » man 15.04.2013 21:17

Indy = Indiana Jones
medlem i 191 måneder
 

Re: Indy, en tøff iPad-veske til hverdagsbruk

Innleggav nosey » man 15.04.2013 21:48

åja, var noe i den dure jeg så for meg :) takk!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]