WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Re: Synes ikke det er svakt at

Innleggav njadve » tor 25.04.2013 9:50

Holmisjunior skrev:Ser at en del personer er bekymret for at iOS-enhetene dominerer Apples fokus. Jeg lurer på hva du, Arild Holtet, føler at dette går på bekostning av? Interessert i å vite :-)


Det som har skjedd er jo at Macene og OSX er blitt nedprioritert. Hva har skjedd i OSX de siste utgavene som har blitt lansert? Fint lite annet enn stadig tettere integrasjon mot iOS i form av iCloud og grensesnitt som blir stadig mer strippet og gjort likt iOS. Det faktum at MacPro nå faktisk ikke er å få kjøpt viser jo også at de ikke prioriterer å bruke ressurser på Macene.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Hei, njadve! Du sier at det

Innleggav Holmisjunior » tor 25.04.2013 10:11

Hei, njadve!

Du sier at det har skjedd fint lite i de siste utgavene i OSX. Det jeg er interessert i å vite, er hva dere konkret savner i OSX som dere tror hadde vært annerledes hvis Apple hadde satset større på Mac. Og jeg som bare har fulgt OSX fra Lion til ML, lurer på om utviklingsstegene har vært større mellom utgavene tidligere - før Apple gjorde suksess med iPhone og iPad? Og - hva er galt med et mer nedstrippet og iOS-likt OS? Mener du at man mister verdifull funksjonalitet, eller er det mer snakk om en smakssak? Er egentlig denne tilpasningen mellom iOS og OSX et argument for at Apple ikke satser på Mac?
medlem i 140 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav njadve » tor 25.04.2013 10:41

Hva som hadde vært annerledes aner jeg ikke, men jeg husker fra tidligere da Tiger ble lansert og når Leopard ble lansert, så var det faktisk en del nytt som var nyttig selv om man bare hadde en Mac. Nå føler jeg at det ikke er vits i å oppgradere med mindre man har en iPhone eller iPad.

Når det gjelder nedstrippet så synes jeg det er synd ja, man har mistet en del funksjonalitet. Nå har ikke jeg fått brukt ML så fryktelig mye enda, men det lille jeg har brukt den til og allerede savner er RSS i Safari, advarselen når man lukker flere faner er borte, og man kan heller ikke gå tilbake en side med backspace som man har kunnet i alle år. Hvorfor fjerner man sånne ting? Og dette er bare i Safari. En annen ting som virker veldig ulikt Apple; hvorfor har de sendt med en egen Notater-app når de allerede har Huskelapper? Hvorfor kunne de ikke bare integrert denne med iOS slik de sikkert har gjort med Notater. En annen ting er at man har fjernet muligheten for å se gjenstående batteritid i ikonet i menylinja.

Det er sikkert masse annet også, men poenget er at de har gjort OSX enklere, ikke nødvendigvis bare bedre. Jeg har faktisk vurdert å klone tilbake SnowLeopard-disken min og kutte ut MountainLion...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

kremtbrukerfeilkremt

Innleggav sifa » tor 25.04.2013 11:03

kremtbrukerfeilkremt

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Jeg er ny her. Hva er

Innleggav Holmisjunior » tor 25.04.2013 11:17

Jeg er ny her. Hva er brukerfeilen?
medlem i 140 måneder
 

"Brukerfeil" er et begrep

Innleggav Lokehue » tor 25.04.2013 14:33

"Brukerfeil" er et begrep utviklere bruker for å skyve ansvaret over på brukeren, i stedenfor å utvikle et bedre grensesnitt/brukeropplevelse hvor sjansen for å gjøre feil utelukkes/minimeres.

Det er egentlig ikke utviklers feil heller, men skjer som oftest pga at interaksjons/UX-designdelen har blitt nedpriortert, eller at ux-designer ikke har gjort bra jobb/blitt hentet for sent inn i prosjektet/ikke har blitt gitt mandat.

I forhold til OSX er det klart at masse kan forbedres, det er jo levende materie som er i konstant utvikling, ettersom tiden går framover. Man lærer også mer om bruksmønstre, og nye behov melder seg. Mindre optimale løsninger kan henge igjen pga historikk, eller fordi det var nyttig tidligere (see skeuomorphism) etc. etc.
Sist endret av Lokehue den tor 25.04.2013 14:33, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav EmmernMe » tor 25.04.2013 19:56

njadve skrev:[...] savner er RSS i Safari, advarselen når man lukker flere faner er borte, og man kan heller ikke gå tilbake en side med backspace som man har kunnet i alle år. [...] fjernet muligheten for å se gjenstående batteritid i ikonet i menylinja.


RSS var en teknologi som sjeldent ble brukt. Med det sagt, finnes det andre gode RSS-lesere, og plugins som gir deg en RSS-knapp i Safari igjen.

For å få tilbake "backspace"-funksjonaliteten i Safari, åpne Terminal og kopier inn følgende:
Kode: Merk alt
defaults write com.apple.Safari com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2BackspaceKeyNavigationEnabled -bool YES
Bruk tilsvarende kommando, men med "NO" i stedet for "YES" for å deaktivere dette.

For å få tilbake batteritid i menylinja, bruk denne appen .
medlem i 185 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav njadve » fre 26.04.2013 8:06

RSS-pluginen har jeg, men jeg synes det var enklere når det var integrert i Safari. Jeg har vært gjennom en del RSS-lesere også, men har enda ikke funnet en som jeg faktisk liker.

Det at det blir utviklet apper og funnet terminalkommandoer for å få tilbake ting som er fjernet viser vel at det ikke bare er meg som er grinete...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Takk, Lokehue, for

Innleggav Holmisjunior » fre 26.04.2013 9:58

Takk, Lokehue, for innspill.
Njadve: Jeg er helt på nett når det gjelder irritasjon over at man fjerner funksjoner som er gode og som brukere har vendt seg til. Spørsmålet er hva begrunnelsene er for å fjerne dem. Noe har vel å gjøre med at man søker et OS som skal "virke sømløst" med iOS, men det er vel også en del andre grunner til at tidligere funksjoner har forsvunnet. Men det kan hende du har rett i at Apple hadde gitt disse tingene mer omtanke hvis det var Mac som var i hovedfokus.

Hvis man jobber på én Mac, ser jeg at Lion og ML kanskje ikke hadde de feteste nyhetene. For de av oss som veksler mellom flere Mac-er, har Lion og ML imdlertid gjort en stor forskjell. At data synkes mellom Air-en og iMac-en min, gjør arbeidsoppgaver mye enklere. At jeg kan sende meldinger til venner som har iPhone og iPad fra Mac-en eller at jeg kan bruke Airplay på jobb og hjemme, er noe jeg digger. Imidlertid er jeg litt skuffet over at noen av barnesykdommene ikke er fikset ennå. iMessage oppdaterer seg ikke fort nok, og jeg har, som en del andre, noe tull med Airplay. Ellers er jeg veldig fornøyd med ML. Blir veldig spennende å se hva som dukker opp på OS-fronten 10.juni!!
medlem i 140 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » fre 26.04.2013 18:24

Enig med anserigs. Svakt at det ikke har kommet noen nye produkter. Men etter hva det skrives om i Amerika, så forventer de nå en ny Mac Pro.



Litt skuffende for oss som valgte Mac datamaskiner for over 10 år siden. Da var Mac synonymt med datamaskiner. I dag ser jeg mer på Apple som en produsent av mobiltekefoner. Iphone kommer først, og Apple kaller det selv flaggskipet i produksjonen. De eneste av Apple sine produkter jeg har, er da også MacBook Pro og stasjonær datamaskin. iPad, iPhone og iPad, er ikke noe jeg vil kjøpe. Men det selger som bare det, så vi mennesker har forskjellige ønsker og krav. Vel tidene forandrer seg, og annet er vel ikke å vente.



Men uansett. Det blir spennende å se hva som kommer.




@anserigs, @Arild Holtet:

her må jeg si meg 100% enig med "Holmisjunior"! Det er da mye bedre at vi får noen skikkelige oppgraderinger litt sjeldnere. De lanserte jo iPhone 5 ikke lenge før jul i fjor, og rMBP bare rett før jul...! hva er det dere syter for. Apple kan ikke trylle, selv om man kanskje skulle tro det... Apple er ikke like lavmål som mange andre, som bare spyr ut nye produkter og modeller i hytt og pine... Det værste som er etter min mening er oppgraderinger av et produkt der man ikke kan se/merke forskjell (bortsett fra oppdateringer og rettinger av feil i OS etc., men det blir noe annet).



Ellers er jeg enig med det flere andre her skriver om at fokuset har blitt tatt veldig mye bort fra Mac og gått over på iPhone og iOS. selv om jeg egentlig ikke har mye jeg skulle sagt her, (kjøpte min første Mac, en MBP, sommeren 2012). ut ifra deres beskrivelser ser jeg også at det hadde vært mye bedre med et enda friere OS der man har mye flere muligheter/funksjoner og frihet enn i iOS. jeg synes det er fint at iOS er såpass sømløst, digger at det er rent og ryddig på iPhone-en min, harfull kontroll. suverent med full sync med iCloud og alt det der, men rart at de har tatt bort en del småfunksjoner fra OS X som noen nevnet her. sånne småfunksjoner utgjør faktisk veldig mye for mange. det kan da ikke skade å ha funksjonene i tillegg til at de lager OS X litt mer sømløst og likt iOS, selv om eg har forståelse for at "skikkelige" Mac-brukere ikke liker utviklingen.

da jeg kjøpte Mac-en min, så kom den med Lion, og ikke mange uker etterpå kom ML, som jeg oppgraderte til. jeg har altså ikke prøvd noe annet enn ML, og Lion som jeg rakk å bruke bittelitt før jeg oppgraderte.

husker jeg hadde en sånn RSS-leser/-newsfeed innebyg i "Mail" i Lion. med en gang jeg oppgraderte til ML så var nok det første jeg merket at den RSS-leseren var borte. den var så grei å ha, fikk oppdateringer og nyheter fra Apple rett i "Mail".



@njadve: jeg vet ikke om den innebyge RRS-leseren i Safari som du nevner her da jeg er rimelig fersk på Mac, men den var sikkert kjekk å ha. det du nevner med den advarselen man fikk når man lukket et vindu med flere faner oppe, den vet jeg heller ikke om. nå vet jeg ikke hvordan det var tidligere eller om dette er en relativt ny funksjon, men så lenge jeg har hatt Mac (siden juni/juli 2012) så har det vært en funksjon i Safari under "logg" der man kan velge å: "åpne sist lukkede vindu på nytt" og/eller "åpne alle vinduer fra forrige økt på nytt". GENIALT! like etter jeg hadde fått Mac-en klarte jeg å gjøre det jeg frykter mest; nemlig å komme bort og krysse ut et vindu med et svært høyt, ukjent antall, faner oppe, som jeg trengte. bruker TM så jeg hadde jo backup, men det er jo tungvint, selv om det er fint å ha hvis annen løsning ikke finnes. da spurte jeg her på forumet og ble fortalt om gjenopprettingsfunksjonen som er innebygd i Safari. likevel hadde det vel ikke skadet med den advarselen du snakker om, i tillegg til disse gjenoprettingsfunksjonene...

angående det med notater og huskelapper; selv synes jeg notater er veldig grei å ha i tillegg. jeg har enorme mengder notater, som er veldig greit å ha sortert i flere lister som man kan lage på venstresiden. jeg har vel omtrent 50 sånne ark/blokker eller hva jeg skal kalle det, hvor jeg kan sitte å bla nedover gankse lenge. i tillegg har jeg en del notater i huskelapper som ligger på skrivebordet som er veldig greit å ha for ting som skal gjøres mer eller mindre NÅ og ting jeg må huske der og da liksom. skjønenr hva du mener, mulig det hadde gått an å kombinert de to, men jeg synes akkurat det er greit. jeg begynte jo med Mac når Lion var den nyeste versjonen av OS X, og ML kom like etterpå så jeg oppgraderte, da jeg fikk med gratis lisens ved kjøpet av Mac-en. da fikk jeg Notater med en gang, ig jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. da hadde jeg hadd en helsikkes arbeid nå for å si det mildt. kunne skrevet i word, men hadde ikke hadd samme orden og kontroll med sortering i ulike emner og sånt. så jeg er veldig happy med notater! :)

det du sier med at man kunne gå tilbake en side i Safari med bakspace-tasten; jeg brukte ikke Mac for så lenge siden, men husker at det gikk an i windows, vet ikke om det går an fortsatt der. nå bruker jeg bare 2 fingre og swiper fram og tilbake i Safari mellom sider, og synes det er helt fantastisk enkelt og praktisk, men skjønenr at det er litt kjedelig for deg som er vandt til det gjennom mange år sikkert..

det med batteritid som gjenstår i menylinja; jeg skulle til å skrive/fortelel deg at den mulighten/funksjonen er der fortsatt, men når jeg sjekka så var den jo ikek det. det var nok jeg som husket feil og blandet med analog/digital visning av klokke, og man kan jo velge å ha prosentvisning av klokke. eller husker jeg riktig, at denne funksjonen forsvant veldig nylig? enten at den var her tidligere i OS X 10.8 eller 10.7? mener faktisk at jeg husker den, men er ikk sikkert. noen som vet/husker? det er jo også en veldig nyttig funksjon, så hva i alle dager skulle være hensikten med å fjerne den?! helt enig med deg der! det verste som er er å måtte laste ned alle mulig småprogrammer og løsninger som kunne vært innebygd i OS-et.



det er sikkert mange flere funksjoner enn de du nevner som er fjernet. selv er jeg jo som nevnt flere ganger, relavtivt fersk på Mac fortsatt, men er VELDIG interessert i å lære mye! hver gang jeg blir fortalt om en liten funksjon synes jeg det er så utrolig kult, for det er så mange små funksjoner som er så geniale som jeg ikke viste fantes, og foreløpig vet jeg sikkert bare om 0,05% av funksjonene som finnes. funksjoner som gjør alt så mye lettere. Mac/OS X er etter hva jeg har forstått (og opplevd, selv om jeg ikke har fått innsyn i alt enda), et ufattelig avansert OS, men så har Apple så mangegeniale løsninger og funksjoner og ikke minst design, som gjør avanserte ting enkle og morsomme å gjøre.



og igjen, angående det med at hovedfokuset er tatt bort fra Mac; det er vel penger som er skurken her. penger er vel vitkgist, og det har jeg jo forståelse for. men Apple hadde vel heller ikke vært fattige om de hadde satset mer på Mac. samtidig så har de jo et begrenset antall ansatte når vi snakker om de ALLER BESTE, de som er helt i toppen altså. Jony Ive og co. men samtidig så kan jo umulig de få som er helt i toppen gjøre all jobben med både iOS/OS X og iOS-enhetene/Mac, det har de vel verken tid eller kapasitet til. (skjønner at det er flere ansatte enn de i toppen, men dere skjønner kanskje hva jeg mener..?).



selv er jeg også veldig spent på hva Apple viser fram i juni nå! det er jo iOS som blir mest spennende. selv om jeg ikke har brukt iOS lenger enn et lite halvår (iPhone 5 er min første iPhone. ikke grunnet at jeg ikke likte iPhone før, men er ung og hadde ikke penger før... også er jeg ikke av de bortskjemte ungene som får alt...), så jeg er jo ikke direkte lei av det, men hadde likevel vært artig med noe nytt. samtidig er jeg litt redd for at det blir endret for mye, håper bare ikke at iOS blir ødelagt med at det blir mindre ryddig, enkelt og oversiktlig. DIGGER iOS sånn som det er nå, og for min del er det ikke nødvendig med noe drastisk endring i design og funksjon på den fronten. det med at mange ikke liker skeuomorphismen synes jeg er litt rart. dvs, jeg skal ikke bestemme at folk ikke skal være imot det. egentlig er jeg litt nøytral der, jeg synes det er litt stilig og kreativt at symbolene på appene er såpass bra at man trenger ikke å ha tekst under appene for å skjønne hvilket program det er, samtidig så ser noen av appene litt gammeldagse ut, men stort sett synes jeg det er ganske stilig. samtidig synes jeg også det hadde vært kult med litt mer moderne design på alt, mange av appenes design er jo allerde moderne, men på alt liksom. vet ikke helt hva jeg mener, og er veldig dårlig på å ta slike beslutninger, men da er det jo veldig fint at det ikke er jeg, men Apple, som skal ta den/de beslutningen(e). og det de velger å gjøre kan jeg uansett ikke gjøre noe med :D nå gjelder jo dette med skeuomorphismen forsåvidt OS X også, så da vil det jo være naturlig at både OS X OG iOS vil bli endret, hvis det blir større endringer i design da. ta et eksempel da; det er ikke mange måter å designe en kalenderapp. tenker da på app-ikonet. og det samme med bilder, kamera, notater, klokke osv. osv.. det villa jo vært synd hvis alle ikonene skulle sett like ut bare med ulik skrift under. da ville det tatt tid å venne seg til hvor de forskjellige appene var. nrå man må lese skrifta under hver gang. så på mange måter skjønenr jeg ikke helt hvordan app-ikonene vil bli seende ut uten skeuomorphismen...?? noen som har en enkel forklaring på det eller en illustrasjon/bilde? evt. link til bilde eller forklaring?



det er et stykke igjen enda da, men HVIS OS X blir veldig mye mer likt iOS, hvis jeg overdriver litt, så vil det jo nesten bli det samme som å kjøpe et ekstern bluetooth-tastatur til iPad og sette iPad-en i det, som å bruke en Mac... får bare håpe det ikke blir så ille, men det er forhåpentligvis ikke realistisk i det hele tatt, men det blir jo bare mer og mer likt, som både har mange fordeler med integrasjon og automatisk sync mellom enheter, men så forsvinner det som nevnt en del nyttige funksjoner fra OS X.



@Arild Holtet: hvilken telefon bruker du? mener ikke at du MÅ bruke iPhone, men ettersom at du har Mac, hvorfor ikke bruke iPhone? da blir jo alt så mye bedre og enklere. alt synces automatisk. åpnede, slettede og sendte mail synces mellom alle enhetene dine, kontaker, kalender, notater, påminnelser, bilder, osv. så og si alt. det er helt fantastisk. du sier du synes det er synd med nedprioriteringen av Mac, men det er jo ingen grunn til å skulle velge en annen smartphone enn iPhone...!? den skjønner jeg ikke helt. er ikke sint eller noe på deg på noen som helst måte, men det hadde vært interessant hva som er grunnen til at du ikke har iPhone. lærerikt :D ikke at du ikke kan mislike iPhone og iOS, men jeg skjønner meg ikke på de som elsker/bruker Mac men ikke iPhone... telefonene er noe man har med seg på farten, skal man multitaske "skikkelig" og utføre større oppgaver som krever tastatur og større skjerm osv., så er ikke en iPad eller MBA/MBP all verden å ha med seg heller.... du sitter ikek på bussen og redigerer større filmer etc. liksom...



kunne sikkert ha skrevet side opp og side ned om hva jeg synes om alt, men det er håpløst å holde styr på det når teksten blir for lang... :) kommer ikke på mer å si akkurat nå heller. beklager at teksten ble så lang, men liker å spørre og å dele mine egne meninger og sånt.... (som om dere ikke visste det fra før... :p )




























Sist endret av nosey den fre 26.04.2013 18:29, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Noesy: Anbefaler deg å

Innleggav Holmisjunior » fre 26.04.2013 21:57

Noesy: Anbefaler deg å sjekke ut Evernote, hvis du ikke har gjort det alt. Et vell av muligheter for organisering og søk i notater. Pent grensesnitt også. Jeg har "hele livet mitt" der, og det synkes mellom iPhone og iPad også. Noe helt annet enn notater-appen i OSX :-) Høres ut som du er en bra tent nykommer i Mac-universet, slik jeg selv er :-D
medlem i 140 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » fre 26.04.2013 22:05

Hjertelig takk for tipset Holmisjunior! :) har lastet ned Evernote, men aldri prøvd det. Skal prøve å forske det ut. Har lenge tenkt på at det burde vært en søkefunksjon i notater, slik at jeg slipper å bla gjennom et helt særemne av notater for å finne det jeg leter etter. hvis det finnes en slik søkefunksjon i evernote som du sier, så er jo det helt supert, akkurat det jeg maglet :D

og ja, jeg er som du sier ganske interessert ;)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav njadve » fre 26.04.2013 22:15

Når man bruker hurtigtaster så vet man at cmd+w betyr lukk fane/vindu og cmd+q betyr lukk applikasjon. W og Q ligger nær hverandre, og det hender man trykker feil. Jeg er klar over at det finnes en gjenopprett faner fra forrige økt, men denne er ikke alltid ideell. Jeg har ofte oppe mange faner med dokumenter fra its learning som er påloggingstjeneste. Velger jeg gjenopprett faner får jeg bare "access denied", selv om jeg er pålogget. Derfor ville jeg mye heller hatt advarselen.

Jeg er, selv om det ikke virker sånn, helt for at man skal intergrere iOS og OSX. For meg virker det imidlertid rart at Apple velger å la iOS påvirke OSX og ikke omvendt. Jeg har hatt iPhone og jeg har en iPad i skrivende stund. Jeg har brukt iOS ganske mye, og det er et helt greit operativsystem for mobile enheter. Det er ikke fantastisk, og jeg ender faktisk opp med å surfe på min syv år gamle Powerbook fremfor iPaden fordi jeg synes det er enklere; jeg kan ha flere vinduer med mange faner åpne på samme tid, den kan spille FLAC som ligger på Mac Minien min osv.

Poenget mitt er at man vil ikke forbedre Macene ved å gjøre dem mer like iPad/iPhone, men man kan derimot gjøre iPad/iPhone mye bedre ved å gjøre dem mer like OSX. Som sagt har jeg hatt iPhone selv, og det som irriterte meg mest av alt var at jeg ikke hadde på langt nær samme fleksibilitet som i OSX. Jeg savnet det å ha valg, selv på helt enkle banale ting som å kunne bestemme hvordan lister skulle sorteres.

Når det gjelder skeuformisme så handler det ikke om at alle applikasjoner skal ha likt ikon, men at man skal kutte ut tåpelige etterligninger av virkelige gjenstander. Kalender/Kontakter i ML er f.eks. i mine øyne ganske tåpelig. Hvorfor må de absolutt la det se ut som en skinnmappe? Det er for meg helt pussig, og jeg ville mye heller hatt noe som lignet på resten av operativsystemet...

Til dere som skryter av Evernote. Det er en OK løsning, men det faktum at du må vente på at ting oppdateres på telefonen gjør det lite attraktivt for meg. Jeg testet ut Evernote for ikke så lenge siden, og de notatene jeg la inn på Macen var aldri klare på mobilen når jeg trengte dem. Jeg måtte alltid vente på at Evernote synkroniserte (typisk rundt en times tid senere) før jeg kunne se hva jeg hadde skrevet på Macen på mobilen.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Uansett om det blir nå

Innleggav iBoy » fre 26.04.2013 22:33

Uansett om det blir nå eller senere, så gleder jeg meg veldig til å se hva Jonathan Ive får til av endringer i grensesnittet. De siste årene har det bare blitt mer og mer rotete synes jeg.
medlem i 245 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » fre 26.04.2013 23:30

@njadve: det samme er med notater, bare at der er det snakk om 5-10-15 sekunder før syncingen er ferdig. jeg skulle ønske at syncingen foregikk uten at man trenger å gå inn i programmet. hvis jeg skriver noe i notater på Mac-en, så må jeg gå inn i notater på iPhone for at syncingen skal starte. det tar riktignok ikke mange sekunder, men hadde vært greit at det var klart med en gang. det hender at jeg glemmer å vente og la den synce ferdig, og når jeg begynner å skrive i et notat som er der fra før da, så blir det notatet kopiert/doblet/duplisert eller hva det heter, og da blir det bare rot... :( men ikke noe problem egentlig.

enig med deg i at den advarselen i Safari godt kunne vært i tillegg til gjenopprettingsfunksjonene!

og angående det med at det tar såpass alng tid med å få syncet og oppdatert evernote på alle enheter gjør at jeg må vurdere om det er verdt det eller ikke. det alle beste ville vært om Apple la inn en enkel søkefunksjon i Notater, som sikkert ikke er den vanskelgiste oppgaven for de. jeg vil helst ha så få programmer som mulig utenom de som er integrert i OS-et :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]