WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav admin » ons 24.04.2013 15:11

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny OS X og iOS

Apple sendte nettopp ut en e-post til registrerte utviklere hvor selskapet inviterer til WWDC (Worldwide Developer Conferance) 2013. Billettene legges ut for salg i morgen (25. april) og WWDC går av stabelen 10-14 juni i San Francisco. I en pressemelding bekrefter Apple at utviklere får se en ny versjon av både OS X og iOS på årets WWDC.

WWDC er årets største «happening» i Apple-verden og dette er den eneste store konferansen Apple arrangerer hvor utviklere er invitert. Apple pleier å benytte WWDC til å vise fram nye versjoner av OS X eller iOS og i år bekrefter Phil Schiller at begge deler vil bli vist fram på WWDC.


Vi kan ikke vente på å få våre nye versjoner av iOS og OS X i hendene på utviklere under WWDC


uttalte Apples Phil Schiller i en pressemelding.

Lite vites om OS X 10.9 eller iOS 7, men til forskjell fra i fjor så er det Jonathan Ive som har overtatt det overordnede ansvaret for grafiske grensesnitt. I tillegg til å være Senior Vice President of Industrial Design så har han nå også ansvaret for «Human Interface» på både iOS og OS X.

Denne stillingsendringer er relativt ny så det vites fortsatt ikke om iOS 7 og OS X 10.9 vil være en lansering som Jonathan Ive har vært bak, eller om vi må vente til iOS 8 og OS X 10.10/11 før vi ser hva Ive er god for. En rekke rykter har hevdet at Jonathan Ive ønsker et mer «flatt» design i iOS og OS X og vil i større grad få OSet til å matche maskinvarens design.

WWDC starter 10 juni og registrerte utviklere kan kjøpe billetter fra og med i morgen hos Apple.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Jeg tror denne WWDC-logoen

Innleggav Nikoraisan » ons 24.04.2013 15:33

Jeg tror denne WWDC-logoen sier noe om utseende på OS X/iOS eller begge deler. Endringer fra skeumorfismen osv.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav njadve » ons 24.04.2013 15:41

Det er lov å håpe. Jeg har aldri vært noen stor fan av denne skeumorfismen...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Enig. Symbolikken i

Innleggav ch_knapp » ons 24.04.2013 16:07

Enig. Symbolikken i Apple-invitasjonene er aldri tilfeldig. Det gleder meg å se, og så absolutt på tide.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Ser de brukte romertall i

Innleggav Oppentrapp » ons 24.04.2013 16:23

Ser de brukte romertall i WWDC logoen! :P
MMXIII = 2013
medlem i 144 måneder
 

Ifølge Apple vil også

Innleggav spiffers » ons 24.04.2013 16:33

Ifølge Apple vil også videoer fra foredragene bli lagt ut fortløpende.
medlem i 183 måneder
 

Mac OS XI!

Innleggav WZot » ons 24.04.2013 17:02

Mac OS XI!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Synes det er rimeligt svakt

Innleggav anserigs » ons 24.04.2013 19:05

Synes det er rimeligt svakt at Apple ikkje ennå har lansert et produkt i 2013. Men håper WWDC 2013 vil by på mange gledelige overraskelser.
medlem i 199 måneder
 

Hva er sannsynlighet for

Innleggav Anders0077 » ons 24.04.2013 20:44

Hva er sannsynlighet for oppdatering av Macbook pro denne kvelden?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Minimal, Iphone, Ipad og evt

Innleggav texans » ons 24.04.2013 22:01

Minimal, Iphone, Ipad og evt mac oppdateringer blir ikke før til høsten..
medlem i 172 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav TopCop » ons 24.04.2013 23:02

Synes formen på WWDC logoen kan ligne litt på en Mac Mini, Apple TV, osv ... Fargerikt også ... Kanskje iPhone i flere farger?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Arild Holtet » tor 25.04.2013 4:58

Enig med anserigs. Svakt at det ikke har kommet noen nye produkter. Men etter hva det skrives om i Amerika, så forventer de nå en ny Mac Pro.

Litt skuffende for oss som valgte Mac datamaskiner for over 10 år siden. Da var Mac synonymt med datamaskiner. I dag ser jeg mer på Apple som en produsent av mobiltekefoner. Iphone kommer først, og Apple kaller det selv flaggskipet i produksjonen. De eneste av Apple sine produkter jeg har, er da også MacBook Pro og stasjonær datamaskin. iPad, iPhone og iPad, er ikke noe jeg vil kjøpe. Men det selger som bare det, så vi mennesker har forskjellige ønsker og krav. Vel tidene forandrer seg, og annet er vel ikke å vente.

Men uansett. Det blir spennende å se hva som kommer.
medlem i 209 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Joker » tor 25.04.2013 9:19

Det står på spansk, men dere skjønner poenget. Litt interessant
http://i.imgur.com/01HLbZ0.jpg

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Synes ikke det er svakt at

Innleggav Holmisjunior » tor 25.04.2013 9:25

Synes ikke det er svakt at det ikke har kommet nye produkter på en stund. Bortsett fra fravær av en ny Mac Pro, har det det jo skjedd veldig spennende ting på Mac-fronten det siste året. Retina-Mac-ene og de nye iMac-ene er jo lekkerbiskner. Og at prisene på Mac Book-ene ble redusert, gjorde vel heller ikke noe. Jeg synes det er bedre å vente på noe ordentlig godt fra Apple, enn at de pøser ut nye halvgode produkter ofte. Ser at en del personer er bekymret for at iOS-enhetene dominerer Apples fokus. Jeg lurer på hva du, Arild Holtet, føler at dette går på bekostning av? Interessert i å vite :-)
medlem i 140 måneder
 

produkter

Innleggav kometen » tor 25.04.2013 9:39

Når man ser at 3/4 af apple's omsætning stammer fra ios-enheder, så har de naturligvis valgt den rette strategi.

Og jeg er ikke bekymret, når apple ikke kan komme med revolutionerende produkter hvert andet år. Da PC'en kom, var den en revolution, men herefter var det stort set hurtigere og kraftigere cpu, mere ram, mere disk-i/o, større disk. Så kom de bærbare, som blev lettere, bedre skærm, trådløs osv. Men i løbet af de 10-15 år de har været let tilgængelige, har de jo ikke forandret sig synderligt.

Samme med smartphones, første gang den kommer på markedet, er den nyskabende, herefter bliver det samme smøre, bedre skærm, bedre cpu, flere funktioner.

Hilsen
Claus
medlem i 195 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]