WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Synkingen til Evernote er

Innleggav Holmisjunior » lør 27.04.2013 1:13

Synkingen til Evernote er ikke problemfri. Likevel - stiller man inn på korteste synk-intervall fungerer det greit nok. Uansett, jeg er veldig fornøyd med Evernote og bruker det hele tiden. Lett å legge tags (søkeord) til notatene og veldig lett å søke opp det du måtte ønske. Hvis man bruker mye notater, synes jeg notat-appen i OSX blir for puslete.
Noesy, du bør sjekke ut et Mac-kurs som du finner her: https://www.udemy.com/mac-dojo-apple-pr ... shortcuts/. Jeg kunne det meste her, men syntes likevel det var verdt pengene fordi det har forandret noe av måten jeg jobber på Mac-en. Blant annet har jeg kuttet helt ut å bruke docken - bruker så å si bare Alfred og cmd + tab når jeg navigerer. Før brukte jeg docken sammen med mission control, men nå går det mye kjappere. Har nylig lastet ned noen fine workflows til Alfred som gjør at jeg blant annet kan søke notater, mail og legge til påminnelser rett fra Alfred, uten å måtte åpne appene. Kjekke saker - og veldig gøy:-)
medlem i 139 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Arild Holtet » lør 27.04.2013 8:02

@nosey

Siden jeg ikke er i jobbmen pensjonist, så trenger jeg ikke alle funksjonene en iPhone eller smartphone har. For meg er en mobil kun en telefon. På reiser så MÅ jeg ikke ha hverken iPad eller annen datamaskin for hånden. Jobber mye med bilder og fullformat speireflekskamera. Alle bilder tas i fullformat og RAW. Artig å jobbe med bilder som har noe i "dybden". Mobiler som tar bilder, er ikke det jeg kaller bra i mine øyne. Jeg bor i Thailand, og tar masse bilder inne i templer etc. etc. Med ekstremt vanskelige lysforhold, og selvfølgelig nesten aldri blits. Med ett skikkelig kamera får man med alle detaljer, mens en iPhone eller annet ikke får noe med seg. Men vi mennesker har forskjellige behov, bruk og ønsker. Mine kameraer og objektiver, koster da og mer en mange iMacer. Mac sine datamaskiner og OS X, de setter jeg stor pris på. Så de bruker de flere timer om dagen, ikke minst bilderedigering og skriving av artikler.

Har enda ikke kikket på den nye iMac, men etter hva jeg forstår er den super og mye bedre skjerm. Skal bli artig å se hva det blir av nyheter.
medlem i 208 måneder
 

@Arild Holtet Kult å høre

Innleggav Holmisjunior » lør 27.04.2013 12:59

@Arild Holtet
Kult å høre om fotolidenskapen din! Det er klart du trenger både skikkelig kamera og Mac til dette! Når jeg jobber med bilder, jobber jeg med min 27-tommer iMac fordi det er så digg med stor og god skjerm. Den nye iMac-en har noe bedre skjerm enn den forrige, men samme oppløsning. Men begge har fantastiske skjermer. Du som jobber med så store bilder, burde kanskje også sjekke ut Macbook Pro 15 tommer med Retina-skjerm, hvis du ikke allerede har en slik. Når det gjelder iPhone, kan det hende du hadde funnet nye bruksområder og fine fordeler med å anskaffe en. Det å kunne sjekke mail, åpne artikler, notater og påminnelser som finnes både på Mac og telefon er en god ting :-)
medlem i 139 måneder
 

Jeg tipper logoen hinter til

Innleggav Richardo Reis » lør 27.04.2013 16:00

Jeg tipper logoen hinter til streaming - strømmingstjenester. Sjekk min begrunnelse her!
Sist endret av Richardo Reis den lør 27.04.2013 16:05, endret 1 gang
medlem i 206 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Misky » lør 27.04.2013 16:15

Når jeg først så logoen, så tenkte jeg umiddelbart på en eller annen "I-watch", tatt i betraktning formen og romertallene. Blir ihvertfall spennende å se :)
medlem i 131 måneder
 

Re: Synkingen til Evernote er

Innleggav nosey » lør 27.04.2013 21:42

Holmisjunior skrev:Synkingen til Evernote er ikke problemfri. Likevel - stiller man inn på korteste synk-intervall fungerer det greit nok. Uansett, jeg er veldig fornøyd med Evernote og bruker det hele tiden. Lett å legge tags (søkeord) til notatene og veldig lett å søke opp det du måtte ønske. Hvis man bruker mye notater, synes jeg notat-appen i OSX blir for puslete.
Noesy, du bør sjekke ut et Mac-kurs som du finner her: https://www.udemy.com/mac-dojo-apple-pr ... shortcuts/. Jeg kunne det meste her, men syntes likevel det var verdt pengene fordi det har forandret noe av måten jeg jobber på Mac-en. Blant annet har jeg kuttet helt ut å bruke docken - bruker så å si bare Alfred og cmd + tab når jeg navigerer. Før brukte jeg docken sammen med mission control, men nå går det mye kjappere. Har nylig lastet ned noen fine workflows til Alfred som gjør at jeg blant annet kan søke notater, mail og legge til påminnelser rett fra Alfred, uten å måtte åpne appene. Kjekke saker - og veldig gøy:-)


Hva er korteste sync-intervall?
høres veldig fint ut det med å kunne søke, det er akkurat det jeg trenger, samtidig som jeg ikke liker at det er for mange funksjoner i et sånt program, jeg liker at det er et rent design med få knapper og annet dilldall når jeg skal holde styr på sånne notater og sånt. har litt å gjøre for tiden, selv om det kanskje ikek virker sånn fordi jeg tar meg god tid til å sitte her på fourmet, (grunnen til at jeg svarer sent er fordi jeg jobber stort sett på lørdager og søndager). :) men skal prøve å få sjekket ut evernote etterhvert. takk for tipset med det kurset, det er nok helt sikkert noe for meg. jeg liker å lære om dette og har veldog lyst til å bli "proffere" med Mac! jeg bruker for det meste Docken nå, kun cmd + tab (q) når jeg skal avslutte programmer. hvis jeg er på skrivebordet, og tabulerer meg over til et annet program så kommer jeg inn i det programmet på den måten at menylinjen øverst på skjermen endres, men evt. vinduer jeg har oppe i det programmet fra før av komemr ikke opp, da må jeg trykke på det i Docken. har jeg derimot et program i fullskjermmodus funker det. hvis jeg f.eks. har Safari i fullskjermmodus og er på skrivebordet, så kan jeg tabulere meg bort til Safari (cmd + tab) og da hopper den automatisk over til Safari sånn at jeg får opp vinduet. er det sånn til deg også eller er det en innstilling man kan endre på sånn at jeg får opp vinduer selv om de ikke er i fullskjermmodus? skjønner du hva jeg mener, hvis ikke kan jeg kjapt filme skjermen mens jeg viser? :D

hva er Alfred!? :o ut ifra den lille beskrivelsen høres det ut som en utrolig kjekk liten sak...?


Arild Holtet skrev:@nosey



Siden jeg ikke er i jobbmen pensjonist, så trenger jeg ikke alle funksjonene en iPhone eller smartphone har. For meg er en mobil kun en telefon. På reiser så MÅ jeg ikke ha hverken iPad eller annen datamaskin for hånden. Jobber mye med bilder og fullformat speireflekskamera. Alle bilder tas i fullformat og RAW. Artig å jobbe med bilder som har noe i "dybden". Mobiler som tar bilder, er ikke det jeg kaller bra i mine øyne. Jeg bor i Thailand, og tar masse bilder inne i templer etc. etc. Med ekstremt vanskelige lysforhold, og selvfølgelig nesten aldri blits. Med ett skikkelig kamera får man med alle detaljer, mens en iPhone eller annet ikke får noe med seg. Men vi mennesker har forskjellige behov, bruk og ønsker. Mine kameraer og objektiver, koster da og mer en mange iMacer. Mac sine datamaskiner og OS X, de setter jeg stor pris på. Så de bruker de flere timer om dagen, ikke minst bilderedigering og skriving av artikler.



Har enda ikke kikket på den nye iMac, men etter hva jeg forstår er den super og mye bedre skjerm. Skal bli artig å se hva det blir av nyheter.


skjønner selvfølgelig situasjonen hvis du er pensjonist. dvs. det er sikkert mange pensjonister som bruker smartphone, men det ante meg nesten at du var pensjonist for du sa det, og at du ikke brukte smartphone, utifra det du uttalte om iPhone og fokuset som er tatt vekk fra Mac. alt det der med formater og alt sånt som har med bilder og oppløsning og alt sånn der har jeg forløpig null kontroll på, men ønsker å lære mer om det etter hvert :) skjønner at et mobilkamera ikke holder til det du driver med, og det er jo heller ikke vanlig å kun bruke mobilkamera hvis man driver med foto på litt høyere niva for å si det sånn. men det er alltid kjekt å ha et kamera for hånden uten å måtte ha med seg et stort separat kamera til enhver tid, og kamera på iPhone er et meget godt kamera til å være mobilkamera. i din situasjon skjønner jeg at du ikke føler du trenger noe mer enn å kunne sende sms og ringe med telefonen. vet ikke om du legger inn notater, hendelser i kalenderen og sånt, men HVIS du gjør det, så er jo det en ting som er helt fantastisk med iPhone. automatisk syncing, livet mitt har blitt et helt annet etter at iPhone kom.samme med bilder, før måtte jeg manuelt koble tlf. til datamaskinen med kabel og føre/kopiere over, og det ble jo derfor ikke gjort veldig ofte. hvis jeg da plutselig hadde mistet mobilen så hadde nok de fleste bildene vært borte. alle de gamle "vanlige" mobilene mine, altså ikke smartphones, som jeg har liggende nå, de er fulle av bilder som aldri har blitt tatt over til datan. nå har jeg igjen én telefon å overføre bilder fra, og det er nok siste gang i livet jeg ternger å tenke på det. neste gang jeg bytter/kjøper ny iPhone kan jeg bare ta ut simkortet og sette det inn i den nye telefonen, sette opp iPhone-en med noen få steg og gjennopprette fra iCloud sikkerhetskopi, trykke på én knapp i iTunes så har jeg alle programmene jeg skal ha på iPhone-en, og bilder trenger jeg ikke tenke på. bildene på den gamle iPhone-en ble automatisk lastet opp i skyen og ned på Mac-en, herlig! :D (du er sikkert oppdatert på dette fra før, men sier det likevel).
nå er det ikke sikkert du tar så mye bilder med mobilen din, da du sikkert som oftest har med deg kamera når du trenger, så da er det jo greit. som du sier så har vi forskjellige behov.
enig med deg, elsker Apple og Mac/(OS X), og alt det andre de lager! jeg har kun en MBP (da jeg er ung og ikke har penger til mer). jeg kunne veldig godt tenkt meg å hatt en iMac på pulten også, er nok mye bedre å sitte å jobbe på når jeg er hjemme. den nye iMac-en er så utrolig lekker at jeg vet ikke hva... så fort jeg får jobbet opp penger (som ikke trengs til noen andre formal) blir det kjøp av iMac. men når jeg først skal kjøpe skal jeg kjøpe en med skikkelige specs også. Fusion Drive alene gjør jo maskinen x-antall ganger bedre enn forgjengeren! 27" iMac med mye lagringsplass OG SSD + mye RAM, kraftig prosessor osv., de t skal bli herlig. spørs om det ikke er lenge til neste iMac-modell kommer innen jeg har nok penger til det,(snart står jo førerkort og bil for tur, og da går det med en del penger..... :( ). sporer litt av her, poenget var jo at du ikke har bruk for iPhone etc.. det har jeg full forståelse for, og på den måten du sier det må jeg si meg enig i at de burde ha mer fokus på Mac, (samtidig som de jobber med iPhone og det andre selvfølgelig) selv om jeg ikke har vært i Mac-verden lenge og ikke har noen erfaring.
som Homsjunior sier under her, så er iPhone , igjen, helt fantastisk! helt herlig å kunne sjekke mail og alle andre småoppgaver på farten, enten man er på bussen, på fjelltur eller hvor det skulle være... og den største fordelen er jo integrasjonen mellom iOS og OS X. du kan starte på noe på Mac-en og fortsette på iPhone-en f.eks. ;) hvis du synes det høres litt artig ut er det absolutt verdt et forsøk. trenger ikke å kjøpe iPhone 5, du får jo iPhone 4 veldig billig på apple.no nå.

@Richardo Reis, @Misky:
gode og interessante forslag! uansett, ingen andre enn Apple vet, får bare vente å se. gleder meg veldig :D håper vi som har Mac får se konferansen direkte/live på apple.no. Apple-konferanse er årets høyepunkt for min del, bedre enn jul og alle ferier og det som er!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

@Noesy Evernote: Det

Innleggav Holmisjunior » lør 27.04.2013 23:16

@Noesy

Evernote: Det korteste synk-intervallet er 5 min og man kan trykke på synk-knappen på begge enheter for å synke umiddelbart - ikke ideelt, men alle de andre fordelene med Evernote veier opp for meg. Designet er rent og enkelt, ikke noe dilldall, men rett og slett innbydende. Bare at man kan sette standardfonten større, gjør at jeg synes det er lettere å bruke enn notat-appen i OSX. http://www.youtube.com/watch?v=_9tHtxOCvy4

Alfred: Alfred er en app-launcher som har høy stjerne hos mange garva mac-brukere. Du kjenner kanskje til Spotlight-funksjonen som ligger i OSX? Alfred er Spotlight på steroider. Med et kjapt trykk på space og cmd får man opp en skriveboks midt på skjermen hvor man med tekstkommandoer kan gjøre "hva som helst" på Mac-en. I tillegg til å åpne programmer, kan man åpne dokumenter, finne kontakter, søke i nettleseren, gå rett til spesifike innstillinger og mye mer. Med pro-varianten kan man lage eller laste ned workflows som gjør at du med en kjapp kommando kan få Mac-en til å gjøre en ønsket handling eller en serie med handlinger. Og man skriver bare inn de første 2-3 bokstavene på programmet eller kommandoen du vil ha utført, og BAM - du er der.

Navigering: Hvis man jobber på en Macbook, synes jeg det er en fordel å velge "Skjul og vis Dock automatisk" slik at Docken ikke tar opp verdifull skjermplass. Etter at jeg begynte å bruke Alfred og cmd+tab, trenger jeg ikke lenger å åpne eller bytte program med Docken. Å bruke cmd+tab samtidig som jeg flytter musepekeren til ønsket program går superkjapt i forhold til å lete i Docken eller i Mission Control. Dette har sikkert også med personlige preferanser å gjøre, men det var noen av disse gode tipsene jeg plukket opp i Mac-kurset jeg nevnte. I tillegg har jeg lagt Application Exposé som hurtigtast på cmd+3 for å veksle mellom åpne vinduer i et program. Jeg bruker også cmd + ' til dette. Disse tingene beskrives veldig godt i kurset.

Hvis du ikke ser noe programvindu når du er i et program, men menylinja for programmet på toppen av skjermen, har du ingen vinduer åpne i programmet. For å åpne et nytt vindu, kan du gå i Docken, men jeg pleier å bruke hurtigtastene cmd+n. Denne kombinasjonen bruker jeg i flere programmer: For å åpne nytt dokument i Pages og Keynote, for å lage et nytt notat for å skrive ny mail osv …

Håper noe av dette kan være til hjelp!

Og et lite tips til:
Når jeg jobber på min 13-tommer, synes jeg standard fontstørrelse i Mail er altfor liten for øynene mine. Jeg har satt standardfonten til 17, og det er et minimum for at jeg skal kunne lese godt på normal avstand. Jeg fant en plug-in som gjør at mottaker likevel får mailen i standardfont (12). Veldig kjekt! Link her: http://noware-it.zxq.net
medlem i 139 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Arild Holtet » søn 28.04.2013 1:12

@nosey.

Slik er livet vet du. Hadde jeg vært i arbeide som kobber og blikkslagermester slik som før, hadde jeg kanskje hatt en iPhone. Tatt bilder av takarbeider som MÅTTE forandres, og sende de til oppdragsgiver med pris. Ting som MÅTTE gjøres om før kvelden, men ble lukket før dagen var over og ikke synes. Greit å få betalt for det man gjør. Men i dag har livet en annen karakter, og man har andre krav og ønsker.

Vil ikke kritisere iPhone eller iPad, men jeg har NULL bruk for det. Man kjøper det man trenger. Men min Mac Pro med 30" matt skjerm, den kombinasjonen elsker jeg virkelig. Maskin og skjerm er fra 2007. Men er ikke modent for utskifting riktig enda. Du verden for en behagelig skjerm Apple sin 30" er. Vidunderlig og fin for øyet og uten reflekser, kjempefin for å arbeide med bilder på. Verktøy på venstre side og bildet på høyre side. En perle er dene kombinasjonen. Ikke minst er den fin, når jeg skriver artikler. Skrivearket på den ene side, og bildene som skal legges ved på den andre siden.

Alle velger vi det vi trenger, og jeg stortrives med MacPro og en 25" MacBook Pro. Begge med matt skjerm, da øynene ikke klarer reflekser. Er spent på hva som kommer i år, og forventer en ny Mac Pro, med en god oppgradering og Thunderbolt. Mac Pro har hengt litt etter iMac, som nå har blitt en knallfin og rask maskin. Blir ett spennede Mac år.

Ps. ved siden av meg står mine gamle maskiner. iMac G3 Blue Bondi. iMac G3 Flower. iMac G4 17" lampefoten. iMac G5 den før det ble Intel Prosessor. Imac er suveren og helt uten ledninger og rot. Perfekt der plassen ikke er stor.
medlem i 208 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » man 29.04.2013 20:53

@Holmisjunior:
5 min får gå, evt. bruke knapp manuelt som du sier. så får jeg heller bruke Notater-appen til notater og sånt som må skrives ned fort/i farta. det er såpass mye som evt. må legges inn i evernote at det blir ikke sånn som jeg noterer i i farta. ellers som du beskriver det høres det veldig fint ut!

Alfred høres virkelig ut som en helt genial app! spotlight bruker jeg av og til ja, cmd + space, kjapt og greit :D kjenner at jeg bare digger Mac/OS X mer og mer, selv om jeg akkurat bare har lest det du skrev i det sisite innlegget ditt og ikke rukket å prøvd noe av det enda, og jeg har som tidligere nevnt sikkert ikke utforsket/oppdaget en promille av OS X og dets funksjoner enda... :D gleder meg til å lære mer om Mac!

fra før av så bruker jeg jo Dock til å skifte programmer, og har prøvd den funksjonen med å skjule/vise Dock automatisk,uten at det var særlig nyttig for meg da det tok mere tid. men hvis jeg lærer meg å jobbe litt proffere på Mac så er jeg helt enig med deg at det hjelper vedlig på faktisk med den skjermplassen Dock-en tar opp. skal prøve å få sett nærmere på det kurset etterhvert også.

nå nevnte jo du tilfeldigvis Alfred, finnes det/bruker du/andre flere andre programmer, ikke som er lik Alfred, men sånne type "proffe" programmer til Mac som er for litt proffere brukere? som gjør det kjappere/lettere/proffere å jobbe på Mac?

hva er Application Expose?

det med at programvinduer ikke komemr opp når jeg skifter program med cmd + tab fant jeg nå ut av; programvindu kommer ikke opp ved bytte med cmd + tab når programvinduene er minimert (til Dock-en), men når jeg kar alle programvinduer være oppe, så kommer de opp med en gang jeg bytter med cmd + tab :) ingen grunn til å skulle minimere de, så da er den grei, herlig!

tusen takk, ja, mye nyttig å ta med seg her :D bare det med cmd + n er noe jeg har tenkt på før, og jeg vet jo at det ikke er noe vanskelig å finne ut av sånne hurtigkommandoer, det står jo som regel bak navnet på "funksjonen i menylinja f.eks., men når det er så mange ulike tar det tid å lære seg de. veldig greit å ta en og én, da går det etterhvert automatisk. bare det med cmd + n er noe som gjør ting mye enklere, slipper å knote med å flytte hånda til musa for å klikke på "opprett ny mail"-knappen.

skal se på alt du har linket til av nyttige ting etterhvert, og uten å ha sett på det med fontstørrelsen i Mail synes jeg det også høre helt supert ut. har ikke tenkt noe over å ha større font i Mail før, da jeg ikke har noe problem med å lese på vanlig avstand til en laptop, og samtidig får man jo plass til mer i et skjermbilde med så liten fontstr., men skal se på den linken der. høres ikke så dumt ut det, særlig genialt hvis mottaker får mailen i liten font (str. 12) ;)

det med automatisk vis/skjul Dock; du vet kanskje om at det er en liten forsinkelse, dvs. det tar 1-2 sekunder før Dock-en spretter opp når man tar musepekeren nederst på skjermen, NÅR man har på automatisk vis/skjul Dock. for ikke altfor lenge siden så leste jeg en plass, husker ikke om det var på Mac1 eller i kommentarfeltet på ITavisen.no jeg leste det, men det var en kommando man kunne legge inn i Terminal som gjør at den forsinkelsen forsvinner, og at Dock-en spretter opp i same øyeblikk som man tar musepekeren nederst på skjermen. det kunne jeg tenkt meg å få fikset, fordi den bittelille tiden det tar før Dock-en kommer opp er faktisk ganske irriterende. med et google-søk finner jeg nok igjen den kommandoen. skal si ifra når jeg har funnet den så kan jeg spørre mer om det, fordi jeg har aldri turt å rote med Terminal. vet ikke HVOR jeg skal skrive inn kommandoen. det er sikkert ikke vanskelig og det går helt sikkert bra hvis man er forsiktig og tar det rolig når man gjør det, men må bare spørre for å være sikkert. orker ikke at det skal bli noe tull med Mac-en min. har nok problemer fra før (ikke med Mac-en altså) :D

noen av de småspm. over her kunne jeg sikkert ha googlet, men det blir noe annet å spørre når vi først er i gang her enn om jeg bare hadde startet en egen tråd for å spørre om noe småtteri. er litt stress nå for tiden, derfor innlegget kommer sent.

angående automatisk skjul/vis Dock på bærbar Mac; jobber du som regel med programmer i fullscreen da? det er vel like greit det, så får man utnyttet all plassen helt, også ser det så mye bedre ut synes jeg, når det er på en såpass liten skjerm, at det dekker helt :)

@Arild Holtet:
nok en gang, har full forståelse for din situasjon og dine behov. nevnte bare at det kunne være verdt å gi iPhone en sjangse, men hvis du føler at det er uaktuelt så skal ikke jeg tvinge deg til å kjøpe en :p
du bruker kanskje ikke den tlf. du har nå til noe annet enn å ringe og kanskje sende SMS, og da er det jo greit. men å holde på med notater, kalenderhendelser og sånt på en sånn tlf. er et herk uten like, men kan ikke tenke meg at du bruker det mye, og da er det jo knall og bare ha en tlf til å ringe med og kanskje sende SMS. så slipper man å holde styr på å oveføre bilder og alt mulig annet til til datamaskin.
såpass ja, har aldri tenkt på hvor stor Apple Thunderbolt Display er, men jeg kan tenke meg den er herlig å jobbe på ja! :D
hva skriver du artikler om forresten? kanskje litt dumt spm,. du har sikkert ikke KUN ETT tema du skriver om hele tiden. linker til noen artikler? eller ligger de ikke på nett? hadd vært artig å lest noen. elsker å lese skikkelige artikler.
enig med deg, alltis spennende hva Apple har å komme med, særlig hvis det er en helt ny produktkategori!
25" MBP? finnes det!? jeg trodde den største bærbare Mac-en var 17" som gikk ut for litt siden...? hvilken årsmodell er MB-en din? eller var det en skriveleif og at du mente å skrive 15"?
artig! funker alle sammen, og er de av og til i bruk eller står du bare til pynt? de duger vel ikke til stort i dag fordi de sikkert ikke støtter programmer som brukes i dag, men uansett bare rot å drive å lagre ting på mange forskjellige maskiner som nesten ikke brukes. enig, iMac er helt fantastisk. så herlig og ryddig med KUN ÈN ledning, og det er strømledningen. har ikke iMac selv enda, kun MBP, men det skal bli iMac etter hvert, gleder meg som bare det til å få opp en skikkelig jobbmaskin hjemme på pulten :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Arild Holtet » tir 30.04.2013 2:05

@ nosey

Vi er ikke på noen måte uenige, det er bare jeg som har andre bruksområder.

Vel MacBook Pro 15" selvfølgelig, bare en grov tastefeil.

Vel jeg skriver om kulturen i Asia, mer spesefikt om Thailand. Ett land jeg har bodd i siden 1999, og mitt dagligspråk er selvfølgelig kun thai. Jeg ser enkelt på det meste. Snakker språket til det landet jeg bor i, og bruker de Mac produkter som er i mitt bruksområde. Hadde jeg vært i en annen livsstil, så kanskje jeg hadde hatt iPhone eller iPad. Så enkelt er det bare.
medlem i 208 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav njadve » tir 30.04.2013 7:34

Apropo Alfred, Quicksilver kan være en lignende app som kan være verdt å sjekke ut. Jeg har brukt denne i mange år og er helt avhengig...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » tir 30.04.2013 8:10

@Arild Holtet:
Skjønner, det er helt i orden :)
Interessant det med at du bor i Thailand og har bodd der så lenge at du snakker språket til daglig, og kun det. Som du sa tidligere så har vi ulike behov, og er på ingen måte uenig som du sier, men jeg for eksempel kunne aldri ha tenkt meg å bodd i Thailand store deler av livet, ikke i noe annet land enn Norge i det hele tatt faktisk. Har du kontakt med kjente og familie slik at du er noen turer hjem i Norge innimellom eller er du i Thailand hele tiden?

@njadve:
Takk for tips, skal sjekke det ut senere :D

Kom gjerne med flere tips til gode programmer dere bruker mye til Mac, ikke bare med lignende funksjon som Alfred/QuickSilver, men også andre programmer dere finner nyttige.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav Arild Holtet » tir 30.04.2013 9:57

@ nosey.

Vi er nok garantert helt enige, og kjøper det vi begge har nytte av. Allt annet hadde vært unaturlig. Hvis du går inn på galleriet og kikker, så ser de hvor gale også pensjonister kan være, når det gjelder Mac og design. Selv søppelbøtta må stå i stil til min Mac Pro. Artig galskap, og jeg skjønner de som føler det samme for iPhone og iPad.

Har omtrent ikke familie i Norge. Mine foreldre døde i 1996 og 1985. Er enebarn og bortskjem. Bortskjemt med Mac også.

Men bortsett fra allt dette, så gleder jeg meg til det som kommer. Mac Pro oppdatering, den har forøvrig blitt utsatt noe.
medlem i 208 måneder
 

Enig med @Misky, jeg også

Innleggav gormnass » lør 04.05.2013 22:16

Enig med @Misky, jeg også tror logoen handler om i-Watch. Se på utformingen... :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: WWDC 2013: Apple vil vise fram ny versjon av OS X og iOS

Innleggav nosey » ons 05.06.2013 17:48

Billig og billig... Det der hadde vørt en ok pris hvis alt hadde vært i orden med den. Tror nok du med trekke ifra hvertfall en tusenlapp til. Uansett så hører vel den der hjemme i brukmarkedet, ikke i denne tråden.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]