Send artikler til Kindle enkelt

Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav exenpipp » man 27.05.2013 10:15

Instapaper + Kindle

Har du gått til anskaffelse av en Kindle og ønsker å bruke den mer enn du allerede gjør? Hva med å lese internettartikler på den? Ett triks er å kopiere teksten over i et skriveprogram og sende hele fila enten på mail eller med USB-kabel, men i mine øyne er det tungvint. Med Instapaper og en Amazon-konto kan du få internettartikler over på en Kindle på bare ett tastetrykk — helt gratis!

Ved bruk av Instapaper, finnes det en lettere og helt gratis metode for å få artikler du kanskje ikke orker å lese på LCD-skjerm, over på lesebrettet:

  1. Opprett en gratis Instapaper-bruker
  2. Når du har logget deg inn, gå inn på «extras»-fanen øverst til høyre, og gjør som det første avsnittet ber deg om.
  3. Velg deretter «Account»-fanen, og trykk «Manage my Kindle settings»
  4. Følg Instapapers relativt enkle prosedyre på tre steg.
  5. Ved punkt tre får du to valg: du kan velge @kindle.com eller en @free.kindle.com-adresse. Jeg valgte @kindle.com-adressen og har ikke mottatt en eneste regning. Men for å være på den sikre siden kan du godt velge @free.kindle.com. Den fungerer den også.

Neste gang du nå kommer over en litt lang artikkel på nett du tenker kan være bedre å lese på en Kindle, så trykk på Read it Later-bokmerket ditt og plukk opp lesebrettet ditt. Alt ettersom hvordan du har definert innstillingene, vil artikkelen ligge klar for lesing der når du er klar.

Selv om Instapaper er gratis, er det en formidabel tjeneste som bare blir bedre dersom du betaler for tjenesten. Jeg anbefaler å oppgradere til betalende kunde på en dollar i måneden. Instapaper er forøvrig tilgjengelig som applikasjon på iOS
medlem i 202 måneder
 

tidlig med agurknytt?

Innleggav Ttiger » man 27.05.2013 12:19

tidlig med agurknytt?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Har dette virkelig noe her

Innleggav getmannen » ons 29.05.2013 10:55

Har dette virkelig noe her å gjøre? Er jo ikke Apple eller Mac.
medlem i 153 måneder
 

Hei Kan hende Mac1 ønsker

Innleggav LCD » ons 29.05.2013 12:35

Hei

Kan hende Mac1 ønsker å ta opp konkuransen med iTavisen ved å utvide horrisonten litt utenfor Mac verden
Uansett litt artig...sikkert ikke hver dag vi kommer til å se et bilde av en "Kindle" på forsiden av Mac1
De som ønsker seg en Kindle isteden for en iPad får nyte det i fulle drag
medlem i 148 måneder
 

Fant denne reklamen fra

Innleggav Mika71 » ons 29.05.2013 15:19

Fant denne reklamen fra Kindle, der iPad Retina blir brukt i den reklamen. Artig å ser at Kindle prøver med all makt å for kunder. http://www.youtube.com/watch?v=8p4njwdvpt0

Brukerens avatar
medlem i 159 måneder
 

Re: Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav nosey » tor 30.05.2013 0:03

Etter hva jeg har forstått så er Kindle KUN til lesing. Stemmer det? Isåfall; iPad har jo en større skjerm, samt. at du kan bruke den til MYE mer enn bare lesing. Så hvorfor kjøpe Kindle da? Klager ikke på at det legges ut info om/guider til det her inne, men bare lurer. Er det noe som gjør at Kindle egner seg veldig mye bedre til lesing av e-bøker og andre ting, eller er greia rett og slett att det er et lesebrett, for folk som KUN øsnker ett brett til å LESE digitalt på og ikke noe annet, og at de dermed heller ikke trenger å kjøpe noe fullt så dyrt som iPad?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav petrus764 » tor 30.05.2013 1:41

Kindle har e-ink-skjerm og er derfor ekstremt mye bedre å lese på enn det lcd/amoled er.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Electronic_paper

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav nosey » tor 30.05.2013 12:27

Daså. Er vel for skikkelige lesehester det da. For min del trenger jeg ikke et eget leserbrett. iPad :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Jeg har en Kindle

Innleggav Jon » tor 30.05.2013 12:30

Jeg har en Kindle Paperwhite, og er veldig fornøyd. Mye mer behagelig å lese på enn en iPad, samt at batteritiden er ukesvis – ikke timer/dager.

Den er ikke plaget av refleksjoner, så du kan fint bruke den i sollys (f.eks stranda). Det er subtilt backlight, som ikke plager en evnt. partner hvis du leser i senga. Det er også en eksperimentel nettleser, men opplevelsen av surfing er ikke helt topp (pga. e-ink), men til lesing er den konge – mye bedre enn en ipad.

Mao. et dedikert lesebrett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav nosey » tor 30.05.2013 15:22

Høres veldig fint ut det, og skjønner nå at den egner seg bedre lesing enn iPad f.eks., men som sagt kommer det an på hvor mye man leser om man har behov for et ekstra brett kun for lesing... :p

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Ikke glem at batteritiden

Innleggav danibo77 » tor 30.05.2013 22:17

Ikke glem at batteritiden på en Kindle er opp til 8 uker med lesing hver dag!!

Hadde en ("Kindle keyboard") med meg på en jobbreise som varte 4 mnd. Leste totalt 15 bøker på turen (alle på over 300 sider) UTEN å lade en eneste gang!!!

Den slår ipaden på lesing og er mye lettere å holde i hånden.

Er nok mange Apple-brukere som har en kindle. Derfor grei artikkel.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Send artikler til Kindle enkelt

Innleggav nosey » fre 31.05.2013 9:44

;)

Blir jo litt på samme måte som de litt eldre mobiltelefonene med fysisk tastatur, som stort sett ikke kan brukes til noe annet enn å ringe og sende SMS, og dermed også dn utrolig lang batterilevetid!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Veldig kul artikkel. Jeg har

Innleggav AreKrishna » lør 01.06.2013 19:38

Veldig kul artikkel. Jeg har både Mac og Kindle. Som andre her har påpekt har Kindle en mye bedre skjerm å lese mye på (f.eks. bøker). e-Ink lyser ikke, det er en passiv skjerm som trenger eksternt lys. Dermed kan du også lese den i fullt sollys på stranda, noe som er vanskelig med iPad og andre nettbrett med LCD-teknologi (på de nyeste Kindle-modellene kan man også skru på bakgrunnslys på mørke steder).

Men e-Ink er treigt. Det blinker kort når man blar til neste side. Så det er umulig å se en filmsnutt på nett, f.eks. Nett-tilgangen egner seg mest til å kjøpe bøker fra Amazon og til oppslag på Wikipedia. Og Amazon betaler for 3G-tilgangen, jeg får ingen regninger. Er du et sted med WiFi kan du bruke det også

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

@nosey: størrelsen på

Innleggav dundee » tir 11.06.2013 11:28

@nosey: størrelsen på skjermen er avhengig av modellen.
Kindle DX har en 9,7" skjerm, så den er like stor som en iPad. De mindre Kindlene er mer pocketbok-størrelse, og passer dermed i en lomme eller liten veske.
medlem i 175 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]