Hva skjer på årets WWDC?

Re: Hva skjer på årets WWDC?

Innleggav steph » man 10.06.2013 21:21

Noen som kjenner til det nye Haswell chipsettet?
Synes umiddelbart at 1.3 GHz i5 prosessor høres noe svakt ut.
medlem i 200 måneder
 

Re: Hva skjer på årets WWDC?

Innleggav sophieostli » man 10.06.2013 21:25

nosey skrev:Så, hva synes folk om det Apple viste oss i kveld?
Synes det er utrolig at de klarer å forbedre særlig iOS og OS X. Digger Mavericks, gleder meg virkelig til å få lastet ned og installert det! :)
iOS 7 ser også fint ut, men jeg er litt skeptisk til designendringen. Funksjonene er fine, men designet som sagt stusser jeg litt på. Jeg må jo bare få prøvd det for å finne ut om jeg liker det, og det er ingen grunn til å ikke skulle oppdatere. Før eller siden må man gi slipp på det 6 år gamle designet i iOS, og vi må bare finne oss i det, selv om noen ikke skulle like det. Synes ikonene på standard iOS-appene til Apple var litt, hva skal jeg si, Windows-liknede, med tanke på fargene og det falte designet. Det ser ut som sånne tegneserieikoner nesten, noe i den duren iallefall.


Elsket designet nye iOS7! men er enig i deg ang designet på ikonene.
Nye OSX så også veldig bra ut. Har ventet spesielt på multiple displays!

Og ellers - da blir det nok endelig en MBA på meg og, så fort jeg er ferdig med skolen og kan legge fra meg gamle MacBook'en, hehe!
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva skjer på årets WWDC?

Innleggav Dr.Pepper » man 10.06.2013 21:30

Så, hva synes folk om det Apple viste oss i kveld?
Synes det er utrolig at de klarer å forbedre særlig iOS og OS X. Digger Mavericks, gleder meg virkelig til å få lastet ned og installert det!

OS X var ikke rare greiene, ingenting å rope hurra for. Burde være en gratis oppgradering. iOS derimot har mye nytt som jeg gleder meg til. Multitasking ser lekkert ut, vær applikasjonen er nå litt mer spennende. Mac Pro ser sinnsyk spennende ut, blir nok også sinnsykt høyt priset. Regner med 20k for billigste modell.

Aksjen forøvrig peker nedover, tviler på at AAPL klatrer over $500 i år. Ingen imponerende produkter lansert. I hvertfall ikke for oss som alltid har 20k liggende i skuffen.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Hva skjer på årets WWDC?

Innleggav bambini » man 10.06.2013 21:43

Overraskende spennende keynote :)

Hadde forventet langt mindre og det som gledet meg mest var MYE nytt i både iOS og X, samt en drittøff PRO. Den likte jeg godt, akkurat som jeg hadde drømt om :D

Vi må huske på at denne messen og dermed også keynoten er rettet mot utviklermiljører primært. Vi vil nok få andre nyheter senere i år som alltid før.

Fornøyd!! ;)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hva skjer på årets WWDC?

Innleggav nosey » man 10.06.2013 22:10

@sophieostli: Jeg formulerte meg litt feil der. Jeg like også designet generelt, men som sagt tviler jeg litt på ikon-designet.
Jeg kjøpte meg en 13" MBP i fjor sommer, som jeg har brukt litt penger på å oppgradere med en knallbra SSD og 16 GB RAM. (Det var min første Mac, og jeg visste ikke at det fantes noe som het noe annet enn HDD, altså SSD, eller hva RAM var eller noe). I ettertid nå ser jeg at til mitt spinkle bruk holder en MBA mer enn nok. Den er jo i tillegg så fantastisk tynn og lett, men samtidig rask og fin. Kradtig nok til masse! Jeg vil jo tape litt på et salg av den jeg har nå, noen tusenlapper, tross at den ser ut som ny. I tillegg koster det VELDIG mye ekstra for å kjøpe med ekstra stor SSD-disk og ekstra mye RAM fa Apple (da man jo ikke kan oppgradere selv). Det blir trolig litt "bortkastede" penger å gjøre det, selv om det frister. En splitter ny iMac frister jo også, så jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hva jeg skal gjøre. Det lureste er trolig å beholde den jeg har i mange år, for så å få en overkill oppgradering når jeg skal ha ny, for det skjer utrolig mye på teknologifronten på kort tid! :D Batteritiden på MBA, og særlig 13", er jo helt syk! Noe av grunnen til dette er vel den supergeniale løsningen i Mavericks som gjør at kun det programmet som er i fokus bruker kraft av maskinen, rester går i en slags hvilemodus umiddlebart.Denne funksjonen tror jeg vil øke batterilevetiden betraktelig på enhver Mac som støtter Mavericks.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron