Ny iWork og iLife nå klar i Mac App Store

Ny iWork og iLife nå klar i Mac App Store

Innleggav panther » ons 23.10.2013 10:23

iPhoto

Sammen med all oppdateringen av MacBook Pro, iPad Air, iPad mini og Mavericks, så slapp Apple også en større oppdatering til iWork og iLife - de populære programvarepakkene fra Apple som inneholder Pages, Keynote, Numbers, iPhoto, iMovie og Garageband. Alle programmene har blitt oppdatert.

Apple kunngjorde i går at programmene i iWork-serien og iLife-serien er nydesignet helt fra bunnen av for å dra full nytte av OS X Mavericks og iOS 7. Alle appene er oppdatert til 64-bits-apper, de er integrert med iCloud, og de er fullpakket med hundrevis av nye funksjoner. Apple kunngjorde også i dag at både iWork og iLife nå leveres gratis med alle nye Mac-er og iOS-enheter.

Dette er den største dagen for apper i Apples historie. Disse nye versjonene leverer enestående, sømløse opplevelser på alle enheter, og de er fullpakket med flotte funksjoner som iMovie Theater, Drummer og et nytt enhetlig filformat for iWork-dokumenter på alle enhetene dine


uttalte Eddy Cue, Apples Senior Vice President for Internet Software and Services i en pressemelding.

Nye iWork for Mac og iOS gjør det enklere å opprette, redigere og dele dokumenter enn noen gang. iWork har endelig fått et nytt, enhetlig filformat som sikrer kompatibilitet for dokumenter på tvers av Mac, iOS og iCloud, og iWork for iCloud beta har nå støtte for samarbeid i sanntid. Nå kan du opprette dokumentet på iPad, redigere det på Mac-en og samarbeide med venner i iWork for iCloud, selv om de bruker en PC. Et helt nytt grensesnitt gjør iWork enda enklere å bruke.

Keynote

Keynote


iPhoto for Mac og iOS er nå 64-bits, slik at å bla gjennom og redigere bilder er raskere. iPhoto for iOS er inspirert av iOS 7 og har et nytt design og nye verktøy og effekter gjør at du kan redigere dine bilder ytterligere. Nå kan du også dele favorittbildene dine som lysbildeserier som du kan sette på pause, spole bakover eller fremover i ved hjelp av multi-touch bevegelser. Endelig er det også mulig å bestille fotobøker rett av iPhoto på iOS - en mulighet mange har etterspurt.

iMovie

iMovie for Mac og iOS er nydesignet for å gjøre det enklere å se gjennom videobiblioteket og dele videoesnutter med det samme. iMovie for Mac inkluderer forenklede redigeringsverktøy som raskt lar deg gjøre forbedringer i filmens utseende, legge til effekter og redusere eller øke farten på videoen. Apple introduserte også en ny funksjon med navnet iMovie Theater som gjør det mulig å se på de delte klippene, filmene og filmtrailerne dine på alle Apple-enhetene, selv på Apple TV. Dette krever synkronisering gjennom iCloud.

Sist, men ikke minst, GarageBand for Mac har også fått en stor oppdatering med et helt nytt utseende, et helt nytt lydbibliotek og flere nye funksjoner, blant annet Drummer og smarte kontroller. GarageBand for iOS har blitt oppdatert slik at utseendet står i stil med iOS 7 og utnytter 64-bits-prosessoren i nye iPad til å gjøre det mulig å jobbe med opptil 32 spor. Med iOS 7 Inter-App Audio kan du spille inn direkte fra tredjeparters musikkapper til GarageBand, og med AirDrop kan du dele sangprosjektene trådløst med andre iOS-brukere, slik at man kan jobbe på sangene sammen. iCloud hjelper deg med å holde sangprosjektene oppdatert på alle enhetene dine, og brukerne kan starte på en sang på iOS og fortsette der de slapp, i GarageBand for Mac.

Priser og tilgjengelighet


iWork og iLife for Mac følger med gratis ved kjøp av Mac. Eksisterende brukere som bruker Mavericks, kan oppdatere appene sine gratis fra Mac App Store. iWork og iLife for iOS er tilgjengelig gratis fra App Store for alle nye enheter som kjører iOS 7, og de finnes også som gratis oppdateringer for eksisterende brukere. GarageBand for Mac og iOS er gratis for alle brukere av OS X Mavericks og iOS 7. Ekstra GarageBand-instrumenter og -lyder er tilgjengelig for kjøp i programmet til NOK 35 for hver plattform.
medlem i 249 måneder
 

Hva med oss som bruker eldre

Innleggav Ove » ons 23.10.2013 13:48

Hva med oss som bruker eldre OS, f.eks. OS X 10.5.8 (Lion)? Kan vi bruke disse nyeste iWork og iLife?

Og så undres jeg på dette med norsk ordliste for Apple, de leverer som kjent både dansk og svensk innebygd ordliste, hvordan går det med den saken?

Det kunne jamen også vært på tide om vi endelig får norsk Apple-ordliste til Pages m.m.
Sist endret av Ove den ons 23.10.2013 13:50, endret 1 gang
medlem i 231 måneder
 

Lurer også på hva status

Innleggav iSkf95 » ons 23.10.2013 15:22

Lurer også på hva status er angående norsk ordliste. Er nok der ankepunktet ligger for mange norske brukere. iWork er etter min mening langt bedre enn Office (til Mac vel å merke), men uten ordliste blir Office eneste mulighet. Vet jeg kan laste ned norsk ordliste eksternt, men syntes ikke dette fungerte helt optimalt.

iWork for iCloud er forresten veldig bra, spesielt fungerer det veldig bra for flere brukere å redigere samme dokument samtidig.
medlem i 153 måneder
 

Fortsatt 140 NOK

Innleggav espen007 » ons 23.10.2013 16:05

Ser at Pages, Keynote og Number fortsatt koster 140,-. Er det noen som ser om disse har en annen pris?
medlem i 185 måneder
 

Glorete og stygge ikon. Hva

Innleggav nasty0ne » ons 23.10.2013 16:20

Glorete og stygge ikon. Hva i alle dager er det som skjer?
Kjenner ikke Apple igjen, hva smak angår.
1720748

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Skulle ikke disse bli gratis

Innleggav prj84 » ons 23.10.2013 16:45

Skulle ikke disse bli gratis for oss som har iLife?
medlem i 192 måneder
 

Jeg opplever også problemer

Innleggav trymsb » ons 23.10.2013 17:26

Jeg opplever også problemer med både iWork og iLife. Ingen av disse kommer opp i App Store.. Problemet ligger nok i at det er kjøpt på dvd, og ikke i MAS, men det skulle jo likevel være mulig å oppdatere gratis. Noen som har tips?
medlem i 189 måneder
 

Oppdatering av Imovie

Innleggav Berlevaagnytt » ons 23.10.2013 18:34

Etter å ha oppdatert Imovie til versjon 10, opplever jeg å få en mappe som heter Imovie 9.0.9 under applications.. Er dette noe man kan avinstallere/slette når nye 10ern har oppdatert prosjekter og hendelser?

Arnt
medlem i 156 måneder
 

Blir litt forvirret. Vi som

Innleggav andycap85 » ons 23.10.2013 21:37

Blir litt forvirret. Vi som har iLife 11, skulle ikke vi kunne oppgradere til nyeste gratis? Står 105.- på iphoto i min app store:/

Mavericks er på plass nå..:P

Mvh Andy
medlem i 178 måneder
 

Om du vill ha iWork pakken

Innleggav SeffHildre » tor 24.10.2013 1:34

Om du vill ha iWork pakken gratis er det bare å følge denne guiden ;

HOW TO GET iWORK SUITE FOR FREE ON OSX MAVERICKS
1) Visit http://mac.softpedia.com/get/Business/A ... k-06.shtml
2) Click Download
3) Click External Mirror 1
4) It will just be a DMG file so install like normal
5) I had to wait a few minutes / I also Quit App Store and reopened. After a few minutes it showed I had 3 updates available to Pages, Numbers, Keynote.
6) Updated as normal.

Husk du må skifte systemspråk til engelsk for å få updaten også er det bare å skite tilbake til norsk.

Kilde: http://9to5mac.com/2013/10/23/app-store ... -for-free/
medlem i 152 måneder
 

Re: Ny iWork og iLife nå klar i Mac App Store

Innleggav trymsb » tor 24.10.2013 3:09

Funket med en gang jeg skiftet til engelsk! Takk for hjelpen! :-)
medlem i 189 måneder
 

Som trymsb sier, holder det

Innleggav lindtveit » tor 24.10.2013 9:34

Som trymsb sier, holder det å endre systemspråk til engelsk, og åpne AppStore på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Aperture-problemer etter oppdatering av bibliotek-fil

Innleggav lm.flage » tor 24.10.2013 11:06

Etter at jeg startet nye iPhoto, og bekreftet at jeg ville oppdatere biblioteket, så fungerer det ikke lengre i Aperture - der får jeg feilmelding om at jeg biblioteket trenger en nyere versjon av Aperture (ja, jeg har siste versjon av Aperture).

Noen som har fått denne feilmeldingen, og som har kommet rundt den?
medlem i 187 måneder
 

Re: Ny iWork og iLife nå klar i Mac App Store

Innleggav DADDY » tor 24.10.2013 12:58

Takk for tips om språk, men må vi gjøre det samme fremover også?

Blir mye omstart...

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

icon

Innleggav danibo77 » tor 24.10.2013 16:51

Husker godt at iconet til iMovie har endret farge ganske ofte siden versjon 1. Det samme gjelder forsåvidt iPhoto. Får satset på at de nærmer seg slutten av fargeskalaen og begynner forfra igjen ;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron