WWDC arrangeres 2-6. juni

WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav admin » tor 03.04.2014 16:02

WWDC 2014

Årets WWDC-konferanse går av stabelen 2. til 6. juni i Moscone West i San Francisco, USA. WWDC er årets største Apple-event og er en konferanse for alle som utvikler applikasjoner til OS X og iOS. Apple pleier som regel å vise fram nye versjoner av iOS og OS X under disse konferansene og nå og da kommer det også nye produkter.

På årets konferanse, som går over fem dager, vil utviklere fra hele verden få se hva fremtiden bringer for iOS og OS X. Det vil bli holdt over 100 tekniske seminarer med over 1000 Apple-ingeniører, labøkter for å hjelpe utviklere med å integrere nye teknologier og finjustere appene sine, i tillegg til Apple Design Awards som framhever de beste appene fra året som har gått.

Utviklere kan søke om billetter på WWDC-nettstedet fra i dag fram til mandag 7. april kl. 19.00. Billetter utstedes basert på trekning. De som har søkt om billetter, får beskjed innen mandag 7. april kl. 02.00. Apple prøver på den måten å unngå problemene fra tidligere år hvor billettene har blitt utsolgt i løpet av få minutter og kun de mest ivrige har fått fatt i dem.

Det vil også være 200 studentbilletter tilgjengelig, slik at studenter fra hele verden får muligheten til å få en gratis billett. I år vil National Center for Women & Information Technology (NCWIT) og deres alliansepartnere hjelpe til med å promotere stipender til kvinnelige utviklere og kodere.

Vi har verdens beste utviklermiljø og har planlagt en en fantastisk uke for dem. Vi ser at WWDC blir mer mangfoldig hvert år med utviklere fra fra de fleste fagfelt og fra alle verdenshjørner. Vi ser fram til å dele framskrittene i iOS og OS X med dem, slik at de kan lage en ny generasjonen med fantastiske apper


uttalte Philip Schiller, som er Apples Senior Vice President for Worldwide Product Marketing, i en pressemelding.

Hva vises på WWDC 2014?


WWDC er utviklerkonferanse og fokuset er dermed på utviklere som lager applikasjoner, maskinvare og andre produkter til økosystemet rundt OS X og iOS. Apple har normalt brukt WWDC til å vise fram neste store oppgradering av iOS og OS X. Apple har nå og da også lansert nye produkter, men oftest er det oppdateringer til eksisterende produkter som gjøres.

Vi bør med andre ord ikke forvente oss iPhone 6 på WWDC, men kanskje noen hint på hva iPhone 6 vil inneholde dukker opp i iOS 8.

Vi gleder oss!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

- Presentasjon av iOS 8

Innleggav Nikolay » tor 03.04.2014 19:16

- Presentasjon av iOS 8 (kommer til høsten)
- Presentasjon av av neste OS X
- Avsløring at OS X går over på ARM
- Presentasjon av ny Mac Mini og MacBook Air med Apple ARM-prosessorer

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav svar » tor 03.04.2014 23:54

Går Apple over til rene ARM maskiner, så er det bye bye Apple for min del.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Det som vises på

Innleggav jerry.c.bush » fre 04.04.2014 10:12

Det som vises på bildet/logoen er jo pixler. Jeg tror det kommer til å bli noe snakk om grafikk eller skjermer i så fall. ARM tror jeg ikke blir noe av på selve Macene i alle fall. Da må det bli en hybridløsning, noe jeg absolutt ikke tror Apple kommer til å lage.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav Nikolay » fre 04.04.2014 11:18

Det var såååå mange som sa at Intel ikke kom til å skje, og hvorfor "må" det bli en hybridløsning?

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav jerry.c.bush » fre 04.04.2014 13:32

Jeg skrev "må", men det var mer en talemåte enn en statement... og henviser til noe jeg tror og ikke noe jeg vet. ;)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav Nikolay » fre 04.04.2014 17:08

Men hvorfor tror du det må det? I'm curious.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav jerry.c.bush » fre 04.04.2014 20:24

It's that feeling...
Ingen spesiell grunn annet enn at jeg ikke tror at Apple kommer til å velge en ARM løsning som blir svakere enn Ingel sine prosessorer er både på grafikksiden og på prosessorsiden. Det eneste jeg ser at ARM kanskje kan klare å tukte Intel på er batterilevetid og det er bare kanskje.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav Mortis360 » lør 05.04.2014 1:08

ARM er vel enda såpass langt unna Intel i ytelse på grafikk og prosessor at det vil være ett "selvmord" å bytte fra Intel til ARM per dags dato. Jeg vet iallefall at jeg aldri ville kjøpt en Mac igjen om de gikk bort fra Intel, all programvare som ikke vil fungere lengre, det vil kreve enorme resurser fra utviklerne, programvare må designes helt fra bunnen av også videre.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav Valotunk » lør 05.04.2014 1:16

Avstanden i ytelse er pr. dags. dato såpass enorm at det blir et helt usannsynlig scenario i mange år fremover.
medlem i 198 måneder
 

Re: WWDC arrangeres 2-6. juni

Innleggav njadve » lør 05.04.2014 11:50

Ytelsesforskjellen gjør nok dette til et rimelig usannsynlig scenario ja. Det er dessuten ikke særlig realistisk at de skal få OSX til å fungere med både Intel og ARM på samme tid. De som husker overgangen fra PPC til Intel husker kanskje at den ikke var helt smertefri. Det gikk noen år før Intel-Macene var like stabile som de gamle PPC-maskinene...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]