Apple slipper sikkerhetsoppdatering for OS X

Apple slipper sikkerhetsoppdatering for OS X

Innleggav admin » tir 22.04.2014 22:06

Apple slipper sikkerhetsoppdatering for OS XApple slapp i kveld en sikkerhetsoppdatering for Mavericks, Mountain Lion og Lion. Sikkerhetsoppdateringen med navn «Security Update 2014–002» tetter en rekke sikkerhetshull og Apple har omtalt hvilke i dette supportdokumentet.

Oppdateringen er anbefalt alle brukere av Mavericks, Mountain Lion og Lion og er tilgjengelig i Mac App Store. Merk at Apple også har lagt ut en oppdatering til iOS 7.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Friskmeldt batteri etter sikkerhetsoppdatering

Innleggav omselberg » ons 23.04.2014 21:30

For et par måneder siden fikk jeg beskjed om at batteriet på min nesten fire år gamle MacBook Pro 13" måtte til service. Kapasiteten ved full lading ble oppgitt til ca. 75% av den opprinnelige. Siden jeg ikke er avhengig av å bruke maskinen lenge på batteri, bekymret det meg ikke så mye. Det var uansett rikelig for mitt behov. Jeg sendte likevel for ordens skyld en forespørsel til Humac om hva de skulle ha for å skifte batteri, og fikk til svar at det ville komme på 2.350 kr. Etter det slo jeg det foreløpig fra meg og tenkte at jeg fikk vurdere forskjellige muligheter når tilstanden ble kritisk.

Da Apple i dag kunngjorde at de hadde sluppet en ny sikkerhetsoppdatering, installerte jeg den straks på husets Mac'er. Til min store overraskelse viste det seg at den hadde gjort underverker for MacBook'en. Da maskinen kom opp igjen, var nemlig det behandlingstrengende batteriet plutselig friskmeldt! Ifølge programmer som Battery Health og coconutBattery er tilstanden nå: "Health 77%, Health Status: Good, Age 3,9 years, 454 cycles"!

Vi får håpe det varer.
medlem i 182 måneder
 


Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron