Apple kjøper Beats

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav T.B.Hansen » tir 03.06.2014 10:14

Det er jo ikke sånn, at alle plutselig ikke vil «eie» musikk. Folk over 40 (majoriteten i vestlige land) «eier» mye musikk fra før, og foretrekker kanskje dette fortsatt. Mange vil ha musikken i tapsfrie formater. Folk som reiser mye kan ikke basere musikklytting på nettverkstjenester, som er dårlig utbygd utenfor de store byene i vestlige land, og/eller koster svært mye straks man beveger seg litt hjemmefra.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav njadve » tir 03.06.2014 11:10

Det er i mine øyne det som er problemet med Spotify; de bør gjøre det enklere å samkjøre stream og eid musikk. For meg som har mellom 20 og 30 GB med musikk, så har jeg som regel det jeg trenger av musikk som jeg elsker, men av og til kunne det vært greit å ha streaming til å finne ny musikk, eller bare for en enkel top-list eller lignende. Det er her Apple kunne skutt gullfuglen, spør du meg. Klarer de å lage en streaming som er sømløst integrert i iTunes, så hadde dette vært en mye bedre løsning enn Spotify.

Jeg er klar over at jeg kan importere biblioteket mitt inn i Spotify osv., men dette kan jeg ikke si er en veldig god løsning. Hva om jeg legger til ny musikk i iTunes? Da må jeg importere på nytt, og det er vel enda ingen god løsning på å få spillelister fra iTunes til Spotify. De løsningene jeg har prøvd har iallefall ikke fungert noe særlig.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav svar » tir 03.06.2014 11:20

Streamintjenester er ikke duganes som primærkilde i lengden.
Plutselig er massa av musikken man hører på borte.

To own is king.
Kjøper fremdeles plater jeg, har min egen musikksky :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav T.B.Hansen » tir 03.06.2014 15:15

Både Spotify og Wimp har ubrukelige brukergrensesnitt. Apple vil helt sikkert komme med en bedre løsning.

Om det betyr at jeg vil betale for enda en streamingtjeneste, er en annen sak. Med en stor musikksamling fra før, og et stadig mer kresent forhold til nyutgivelser, blir det like dyrt å abonnere, enn å kjøpe den nye musikken jeg liker. Mye av det jeg liker, er også såpass sært, at det ikke står øverst på streamingtjenestenes prioriteringslister.

Noe helt annet da, med unge folk som ikke har så mye allerede, og gidder å følge med på nye trender.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav njadve » man 09.06.2014 13:40

Spekulasjonene går, noen spørere enn andre...

http://e24.no/digital/tror-apple-kutter ... n/23224219

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple kjøper Beats

Innleggav RolfA » man 09.06.2014 14:14

Jeg tror det er svært lurt å beholde Beats streamingtjenester for Android og Windows Phone. Det øker det mulige markedet og sørger for en mulighet til å ha kontakt med kunder som ikke velger iPhone eller iPad som sine primære produkter. Det ligger selvfølgelig en risiko å ikke kontrollere produkt og tjenestekjeden fra start til slutt, men med den begrensede produktlinjen Apple har, tiden mellom lansering av hvert produkt og til sist pris, sier det selv at mange vil ønske å velge mobiltelefonprodusenter enn Apple. Jeg kunne selv tenkt meg å brukt Apple mobiltelefon, men Apple har ingen telefoner som passer mitt behov (størrelse på skjerm og mulighet for enkelt å skifte batteri).
medlem i 226 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron