Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav budbringeren » tir 03.06.2014 5:29

Nå er det lenge siden jeg har blitt så opprømt som i går, syns mye faller på plass og blir slik jeg håpet på. En ting jeg lurer veldig på er følgende; når jeg som dropboxkunde har diverse filer i dropbox på macen(hvor jeg har god plass), har jeg det også tilgjengelig på iOs uten at det tar diskplass. Dette og nettopp dette syns jeg er fantastisk! Blir det slik med iCloudDrive at alt jeg har i iCloud tar like mye diskplass i iOs?

Ble også veldig nysgjerrig på photovisnings app for osx som skal komme senere. Noen som vet mer om dette? Har aldri likt iPhoto og dette virket som noe annet. Veldig nysgjerrig på dette.

En liten detalj, men dog stor for meg, muligheten til å ha mørk meny i osx. Et lite jubelbrus inni meg når det ble vist frem.. Syns Yosemite så meget godt ut. Av utseende syns jeg ML var unik, og fikk det samme velbehaget av å se dette. Men kan ikke huske et verre navn enn Yosemite(etter min smak).

Masse jeg gledet meg over, satt og smilte lenge igår! Håper nå omsider Siri kommer på norsk. De nevnte nye språk, men ikke hvilke.. (??)

Extensions eller hva de nå kalte det gledet meg veldig, muligheten for å få eksterne apper i menyen, hente inn fotoediteringsapp direkte inn i bildet. Dette åpner ios opp betraktelig.

Jeg har lenge fryktet at osx skal bli mer låst, mer likt ios, men som det ble nevnt går dette i riktig retning.

Meget fornøyd! :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

iPhoto

Innleggav Harley » tir 03.06.2014 7:56

iPhoto funker ikke på 10.10
medlem i 181 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav njadve » tir 03.06.2014 9:30

Det kunne vel se ut til at de har lansert noe som heter Bilder (Photos) istedenfor, for å integrere OSX og iOS enda tettere. Slett ikke dumt, samt at jeg tipper det blir gratis siden det ser ut til å være en del av OS, på linje med kart, adressebok osv.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav robin1993 » tir 03.06.2014 12:05

ok da venter jeg :)
medlem i 145 måneder
 

iPhoto fungerer i 10.10 her,

Innleggav jerry.c.bush » tir 03.06.2014 18:11

iPhoto fungerer i 10.10 her, men iMovie 10.x fungerer av en eller anne merkelig grunn ikke. Det gjør derimot iMovie 9.x PhotoBooth fungerer heller ikke her.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav svar » tir 03.06.2014 18:24

Å klage på at ting ikke fungerer i en DP/beta blir litt teit synes jeg, det er ikke meningen å bruke en DP som primær OS.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: iPhoto fungerer i 10.10 her,

Innleggav Nikolay » tir 03.06.2014 18:50

jerry.c.bush skrev:(...) fungerer av en eller anne merkelig grunn ikke (...)
Beta. Overhodet ikke merkelig.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav svar » tir 03.06.2014 19:34


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav ddybing » tir 03.06.2014 19:58

Har noen fått til muligheten til å gjenoppta arbeid fra iOS til Mac? Jeg får ikke opp ikonet, uansett hvilken vei jeg prøver.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav jerry.c.bush » tir 03.06.2014 20:01

Jeg klager ikke... bare legger frem fakta... :-P ;)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Ja, det må faktisk være

Innleggav Harley » ons 04.06.2014 9:30

Ja, det må faktisk være mulig å melde i fra om ting som ikke funker uten at man skal få surmagede svar. En ting er hva man kan forvente, noe helt annet er det hvordan det virkelig er. Jeg setter pris på å få vite hva som funker, og ikke. Slike opplysninger kan være avgjørende for om man gidder å bruke tid på en såpass tidlig release i det hele tatt.
Sist endret av Harley den ons 04.06.2014 9:30, endret 1 gang
medlem i 181 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav el-nico » ons 04.06.2014 13:42

Jeg synes dette ser utrolig bra ut.
Grensesnitt og grafikk, iCloud Drive, tettere iOS og OSX, DuckDuckGo ....
Det er mye her jeg kommer til å glede meg over.
Og jeg er av de som synes iOS og OSX gjerne kan se likt ut. Jeg liker det.

Ser virkelig frem til denne.
medlem i 177 måneder
 

Re: Apple introduserer OS X 10.10 Yosemite

Innleggav spiffers » ons 04.06.2014 18:53

Er helt greit å klage på at ting ikke fungerer, men det er et MEN. Hvis man ikke rapporterer inn en "Radar", så kan man heller holde kjeft. Null bugreport til Apple, null klaging, da det er slik hos Apple også. Finnes det ikke i Radar, finnes det ikke. Enkelt og greit.
medlem i 183 måneder
 

Og når kommer Apple til å

Innleggav mac_31 » søn 13.07.2014 1:11

Og når kommer Apple til å fikse Finder, som fremdeles mangler helt grunnleggende funksjoner som Windows Explorer har hatt i 15-20 år???
Sist endret av mac_31 den søn 13.07.2014 1:11, endret 1 gang
medlem i 167 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]