Apple dropper Aperture

Re: Apple dropper Aperture

Innleggav svar » søn 29.06.2014 2:51


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Er veldig spent på hvordan

Innleggav iBoy » søn 29.06.2014 11:35

Er veldig spent på hvordan nye Photos blir. Mye av funksjonaliteten til Aperture skal jo beholdes der. Kanskje blir det ikke så ille. Jeg vil iallfall ikke gå glipp av muligheten til å ha alle raw-filene mine tilgjengelig overalt, så uansett vil jeg nok bruke Photos til organiserieng og det meste av bildebehandlingen. Jeg får eventuelt bruke noe annet til redigering i de ekstra krevende tilfellene.
Sist endret av iBoy den søn 29.06.2014 11:36, endret 1 gang
medlem i 244 måneder
 

Re: Apple dropper Aperture

Innleggav svar » søn 29.06.2014 13:36

Som de på mac macrumors sier, jeg tviler veldig på at den nye Bilder appen kommer til å ha de avanserte murlighetene som Aperture har, men den kommer sikkert til å dekke 90% av det folk flest bruker Aperture til.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple dropper Aperture

Innleggav steph » søn 29.06.2014 16:43

Var litt stresset jeg også før jeg leste denne:
http://www.dslrbodies.com/accessories/s ... -dust.html

Nå tror jeg at jeg vil vente og se. Ikke sikkert det blir et tilbakeskritt med at iPhoto og Aperture forsvinner.

Men jeg har ikke lyst på å bli låst i en abonnementsording, hverken av Adobe eller Apple.
Da vil jeg velge noe annet.
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple dropper Aperture

Innleggav svar » søn 29.06.2014 16:47

Både LR og PS kan kjøpes, bør ikke leies, men CC har sine fordeler da.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple dropper Aperture

Innleggav steph » søn 29.06.2014 19:04

LR kan vel kjøpes (foreløpig), men PS må vel leies. Tror ikke man kan kjøpe den siste versjonen.
medlem i 200 måneder
 

Hei hei.. Solen skinner enda

Innleggav hendelsesløysa » søn 29.06.2014 19:18

Hei hei.. Solen skinner enda ute. Nå for femte uken på rad, skal det aldri slutte? La oss håpe at juli måned blir like pen og grei.

Folkens. Aperture forsvinner ikke. Vi snakker om et navnebytte her nå. Se for dere Final Cut X og deretter noe lignende for Aperture. Ny programvare tilpasset nytt formål. Apple står ikke å finpusser på en software pakke dersom de har et overordnet mål om noe helt annet noe - de begynner fra scratch igjen.

Og da må man regne med at man får noe kjeft på første release. Alle husker første release av Final Cut X, ikke sant?

Det nye foto programmet kommer til å blendes sammen med skytjenesten så til de grader at samtlige andre konkurrenter ikke vet hva som har slått de rett i fleisen.

Så folkens. Hold fast på Aperture enda. Ingen grunn til panikk, bare synn at denne infoen kommer fra tullete kilder og ikke Apple selv. Så kunne kanskje Apple selv ha fått presentert dette på en mer riktig måte enn dette. La oss håpe at Apple selv går ut i forholdsvis raskt tempo og reformulerer denne påstanden en god del.

For oss andre, nyt søndagen. Siste søndagen i juni 2014. Vi sier takk til en fantastisk juni måned og håper juli måned blir minst like bra. Flere har reist på ferie allerede, og jeg er bare en uke unna. Flere som er på ferie eller?

Hei ja.
medlem i 210 måneder
 

Har brukt Aperture til å

Innleggav sirJarl » søn 29.06.2014 22:20

Har brukt Aperture til å redigere mange bilder jeg har tatt.
Jeg håper Photos har noen av funksjonene til Aperture.

Jeg må sjekke ut Adobe Lightroom og se hvordan det er i bruk. Jeg vil fortsette å bruke Aperture enda det ikke kommer noen nye versjoner.

- sirJarl
Sist endret av sirJarl den søn 29.06.2014 22:20, endret 1 gang
medlem i 188 måneder
 

Tenker slapp av og ta tre

Innleggav Stereo Mac » man 30.06.2014 1:41

Tenker slapp av og ta tre dype pust.
Kommer ikke til å kjøpe noe nytt før jeg ser den nye photo appen.

An apple a day keeps the doctor away

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Fra Appleinsider: "On

Innleggav trydl » ons 02.07.2014 9:16

Fra Appleinsider:

"On Tuesday, Apple revealed a bit more background on the upcoming app, telling Ars Technica that Aperture-level features will be built into the title at launch, including image search, editing, effects and third-party extensibility, or plugins.

As seen in the above screenshot provided by Apple, Photos for OS X will be an in-between product, blurring the line between consumer and professional-grade image editing and management software. For example, while image adjustments like saturation, temperature and contrast exist in iPhoto, the upcoming Photos app appears to have a higher level of control ala Aperture.

The most enticing promise, however, is third-party extensibility, which could potentially bring advanced customization options that users can apply to tailor Photos to their specific needs. If developers take to Apple's software, the app may one day offer an image editing framework robust and powerful enough to rival true pro-level tools. That being said, it looks as though out-of-the-box functionality will be somewhere between iPhoto and Aperture, as Apple alluded to in its previous statement."

Så slapp av folkens. Photos is the new Aperture
medlem i 249 måneder
 

Ikke undervurder Raw Therapee

Innleggav ggt667 » tor 03.07.2014 19:58

Photos er consumer-jall på web

Ikke undervurder Raw Therapee
Sist endret av ggt667 den tor 03.07.2014 19:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Tenker slapp av og ta tre

Innleggav ggt667 » tor 10.07.2014 2:54

Stereo Mac skrev:Tenker slapp av og ta tre dype pust.
Kommer ikke til å kjøpe noe nytt før jeg ser den nye photo appen.

An apple a day keeps the doctor away
Haha, last oppe 1 PB til bigmacen? Haha, jeg blir fattig før jeg har hele biblioteket mitt på ett sted.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron