I dag kan du prøve Yosemite

Instalerte Yosemite på min

Innleggav jag » fre 25.07.2014 9:13

Instalerte Yosemite på min MBP, 2011 (early). Dette gikk helt strålende. Etter oppgraderingen var det 1-2 prosesser som spiste veldig mye CPU, og viften gik hele tiden. Feedback Assistent var delvis på Japansk/kinesisk eller noe annet med lignende skrifttegn. Startet Photoshop CC 2014, så helt ok ut. Startet ett par andre programmer, det meste så egentlig ut til å fungere.

Restartet maskinen, men dette så ikke bra ut. OSX viste inloggingsskjermen, men dette ble raskt byttet ut med masse striper på skjermen. Skjermen vekslet så raskt mellom "normal" visning og masse striper. Greide med mye tålmodighet å skrive inn passord men kom ike lenger. Resatte PRAM (tror jeg) (Tilvalg + CMD + P + R under omstart). Ingen endring.

Nå setter jeg veldig stor pris på disken jeg kloent med Carbon Copy Cloner. Startet fra ekstern disk, og klonet tilbake Maverick :).

Inntil det kommer en ny betarelease så vil jeg fortsette med Maverick.

Synes forøvrig Maverick er MYE penere enn Yosemite, ser ut som noen har pusset bort alle 3D effekter fra grensesnittet. Skulle gjern hatt noen valg for å fortsette med 3D look...
medlem i 185 måneder
 

Har dette instalert på

Innleggav thecliff » søn 27.07.2014 20:55

Har dette instalert på primær maskin, fungerer greit, ikke hatt noen store problemer så langt. Dette er jo en beta og noe må man regne med. Har selvfølgelig en backup, men kommer til å fortsette å bruke yosemite.
medlem i 188 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav Stham » man 28.07.2014 11:07

Spørsmål til dere som har installert Yosemite:
Ettersom iPhoto forsvinner, og jeg lager masse, fantastiske fotobøker i iPhoto, som lastes opp til Apple og kommer på døra få dager senere, lurer jeg på om iPhoto-erstatter PHOTOS har denne muligheten?
Ser at det er noe jeg tror het Projects i Photos, så jeg håper man der finner fotobøker-muligheten...?
medlem i 191 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav monken » tir 29.07.2014 0:33

Det som irritere meg mest er at den grønne zoom knappen er byttet ut med full skjerm knappen som var oppe til høyre på Mavericks. sikkert praktisk 11" og 13" skjermer men ikke på 27" skjerm

Vet jeg kan holde inne option for å zoom knappen til å fungere slik som før men er jo så tungvint og unødvendig syns jeg, bedre om det var bytta om :rolls eyes:
medlem i 177 måneder
 

@sthamVille overraske meg

Innleggav admin » tir 29.07.2014 23:06

@stham

Ville overraske meg om Apple sluttet med fotobøker. Photos er ikke en del av Yosemite, den kommer først tidlig 2015. iPhoto fungerer enn så lenge helt fint.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav KLB » ons 30.07.2014 13:09

Er dette som en oppgradering av operativsystemet, eller må man gjøre en reinstall, også legge inn alle programmer på nytt etterpå?

Brukerens avatar
medlem i 116 måneder
 

@KLB Det er en

Innleggav admin » ons 30.07.2014 14:39

@KLB

Det er en oppgradering. Du trenger ikke å gjøre en reinstall hvis ikke du vil.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Etter å ha brukt Yosemite

Innleggav Bjornebassen » ons 30.07.2014 15:35

krsk0 skrev:Etter å ha brukt Yosemite noen timer vil jeg ikke anbefale noen å installere dette på sin primærmaskin, men det blir fint når det er ferdig.



Hvorfor vil du ikke anbefale dette? Jeg merker helt ærlig ikke de store problemene.
medlem i 165 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav Snire » ons 30.07.2014 15:39

Har installert Yosemite og den fungerer helt utmerket på min MBP mid.2012
Mulig at den går litt varmere enn med Maverics, men jeg regner med at slikt blir fikset til den endelige utgivelsen.
Liker spesielt godt den nye funksjonen i Safari, der man klikker i adresselinja (CMD+L) og får opp bokmerker i et lite vindu.
Når man åpner en ny fane skulle jeg ønske at markøren automatisk stod i adresselinja så man slipper å klikke der først for å kunne skrive inn en adresse.
Ellers så kommer jeg til å fortsette å bruke Yosemite beta til den endelige versjonen kommer. :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav el-nico » ons 30.07.2014 19:15

Men - til dere som har begynt å teste - Yosemite er pr beta ikke kompatibel med nåværende iOS, ikke sant? Leste at sync/icloud (da spesielt dokumenter i Pages/Numbers) ikke vil synkroniseres ... Og det er litt viktig for meg, selv om jeg klør etter å se Yosemite :)
medlem i 177 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav Orfeus » ons 30.07.2014 21:00

Laster ned min nå! Skal bruke DiskMaker X for bootable usb stick, tenkt å lage ekstra partition på 20 gb og en clean install

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav djxfade » ons 30.07.2014 21:35

Prøvde det i noen timer. Men det var utrolig ustabilt på min MacBook Pro Retina 2012. Og dessuten synes jeg Yosemite ser helt forjævli ut, akkurat som de klarte å ødelegge det fine designet på iOS... Tror jeg holder meg til Maverick så lenge jeg kan

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav Orfeus » tor 31.07.2014 7:13

:bitchin: Samme her, hehehe
djxfade skrev:Prøvde det i noen timer. Men det var utrolig ustabilt på min MacBook Pro Retina 2012. Og dessuten synes jeg Yosemite ser helt forjævli ut, akkurat som de klarte å ødelegge det fine designet på iOS... Tror jeg holder meg til Maverick så lenge jeg kan

Brukerens avatar
medlem i 140 måneder
 

Photo/Fotobøker

Innleggav Stham » søn 03.08.2014 16:48

Admin
OK, takker – bra ikke iPhoto forsvinner før neste år; har ikke kunnet finne noe om fotobøker i de artiklene/bildene om Photo, så jeg er temmelig usikker...
Synes det er viktigere å få bildeminner i flotte bøker, enn å ha tilgang til titusenvis av bilder fra nettskyen, hvor enn man er i verden – det siste virker som er det viktigste for de som skriver i div. fora rundt om på nettet... så det spørs da om det blir kjøpt nok fotobøkere til at Apple fortsetter med dette. Men jeg håper, og vil lage så mange som mulig framover... just in case... :-)
medlem i 191 måneder
 

Re: I dag kan du prøve Yosemite

Innleggav krsk0 » fre 22.08.2014 21:41

Testet Yosemite igjen idag, og føler det begynner å bli ganske stabilt på min Macbook Air.
medlem i 184 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere