Hvilken skylagring skal jeg velge og hva koster det?

Eneste kravet til en

Innleggav blagger » lør 02.08.2014 7:14

Eneste kravet til en skylagringstjeneste er at den befinner seg i skyen, dvs. ikke lokalt hos brukeren og tilgjengelig via Internet, og at du kan lagre data der.


Tja, Er det tilgjengelig med Apple iCloud om du har en android eller linux eller windows? Det blir samme sammenligning som om du sier at dataene ligger på en minnepinne et sted på en buss som kjører mellom Oslo og Bergen, kanskje du har tilgang til den på et eller annet sted? Er du heldig så sitter du på bussen og kan hente dataene, om ikke må du vente til bussen kommer der du er. Ev. kan du låse deg til apple og bruke icloud. Og sitte permanent på bussen til du forstår viktigheten med åpne standarder og plattformuavhengighet.
medlem i 116 måneder
 

Re: Hvilken skylagring skal jeg velge og hva koster det?

Innleggav jerry.c.bush » lør 02.08.2014 10:35

iCloud har du for Windows, men det er nok ikke for noen andre os.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Dropbox tar nå betalt i EUR

Innleggav marekbz » lør 02.08.2014 23:23

Kan legge til at Dropbox, om du ønsker Pro versjonen, nå tar betalt i EUR! Dette styres av valg av land. Det at de tar €9,99 og likestiller det med $9,99, gjør at det har steget med 35% for oss som ønsker å kjøpe her i landet.

Det sagt, så er Dropbox per i dag overlegen når det gjelder funksjonalitet, både i app, web og iOS. Det eneste som kan nærme seg, er Google Drive. Dessverre støtter ikke GDrive automatisk opplastning av bilder (enda). Går via tredjeparts app'er eller IFTTT.

@Ugland
Jo, Jottacloud er dårligere enn Dropbox, og det veldig også. Konkrete eksempler:
- automatisk backup av bilder hos Jotta: bildene havner IKKE i Sync mappen din. Det må du ordne manuelt
- webvisning av filer (pdf / word / etc): ikke eksisterende hos Jotta
- to-faktor autentisering: dropbox, ikke jotta.

Kan nevne flere eksempler også. Har du testet de opp mot hverandre?

Jotta er sikkert vel og bra som en backupløsning. Men backup og sync er to vidt forskjellige ting.

Mange er svært opphengte i å sammenligne kun pris vs lagringskapasitet. Funksjoner, brukervennlighet har også mye å si. Personlig synes jeg at €9,99 per måned hos Dropbox også er mye, og jeg tror de kommer til å se seg nødt til å gjøre noe der ref iCloud Drive og generelt markedet.
medlem i 174 måneder
 

Forrige

Returner til Artikler (Mac1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere