Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Innleggav Stian7 » man 18.01.2016 13:20

Så min gamle eMac som i sin tid kostet 12490 gis nå bort helt gratis.

Følger med: Originale DVDer med panter og iLife 3. Stativ som eMacen står på. Original mus. Denne har forresten OS 9.0 emulator installert og den fungerte da jeg testet den.

Følger ikke med: Tastatur. Da vil jeg ha penger ;)

Merknader: Får ikke superdriven til å funke. Tror det bare er støv, men trenger nok en skikkelig rens. Ingen rare lyder. Ellers er det ingenting, alt annet ser ut til å fungere.

Må hentes, den veier 20kg så det blir ingen postordre ;) Jeg bor i Mandal, 4 mil fra Kristiansand hvis geografien svikter.
medlem i 205 måneder
 

Re: Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Innleggav Ove » man 18.01.2016 14:11

Dette er en solid arbeidshest som ble mye brukt ved universiteter og høyskoler. I 2005 hjalp jeg en pensjonist med å få kjøpt inn den siste eMac'en hos Eplehuset, muligens den siste som ble kjøpt av privatperson i Norge. Den var i daglig bruk i mer enn ti år med Mac OS X 10.4 (Tiger; siste versjon er 10.4.11), men taklet ikke lenger nettbank, NRK nett-TV og mye mer, så før jul hjalp jeg ham å kjøpe siste modell iMac med Retina-skjerm, som han er meget fornøyd med.

Hans eMac står ved siden av, brukes av og til for å få tilgang til Classic-installeringen (Mac OS 9) hvor vi gamlinger har tusenvis av dokumenter vi av og til ønsker å se på.

Flott at du gir den bort, Stian7, og håper at noen henter denne klassikeren! Det var den aller siste Macintosh som ble produsert med CRT-skjerm. https://no.wikipedia.org/wiki/Bilder%C3%B8r
medlem i 230 måneder
 

Re: Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Innleggav Stian7 » man 18.01.2016 16:28

Ove skrev:Dette er en solid arbeidshest som ble mye brukt ved universiteter og høyskoler. I 2005 hjalp jeg en pensjonist med å få kjøpt inn den siste eMac'en hos Eplehuset, muligens den siste som ble kjøpt av privatperson i Norge. Den var i daglig bruk i mer enn ti år med Mac OS X 10.4 (Tiger; siste versjon er 10.4.11), men taklet ikke lenger nettbank, NRK nett-TV og mye mer, så før jul hjalp jeg ham å kjøpe siste modell iMac med Retina-skjerm, som han er meget fornøyd med.

Hans eMac står ved siden av, brukes av og til for å få tilgang til Classic-installeringen (Mac OS 9) hvor vi gamlinger har tusenvis av dokumenter vi av og til ønsker å se på.

Flott at du gir den bort, Stian7, og håper at noen henter denne klassikeren! Det var den aller siste Macintosh som ble produsert med CRT-skjerm. https://no.wikipedia.org/wiki/Bilder%C3%B8r


Utrolig gøy å lese :-) Ja det var en fantastisk maskin, brukte den til alt. CRT skjermen var og er fortsatt skarp, fargerik og klar. Når jeg skrur den på ser jeg virkelig hvor blass mange LCD skjermer er i forhold.

Kjøpte emacen i begynnelsen 2004 og brukte den i mange år, men kjøpte Macbook til studiestart i 2006 (som jeg fortsatt bruker).
Syntes det var trist at eMacen bare skulle stå og støve så håper den får et bedre hjem :)

Glemte å si at det følger med skjermkabler slik at man kan koble til med VGA eller koble til en TV.
medlem i 205 måneder
 

Re: Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Innleggav Stian7 » ons 20.01.2016 9:49

Jeg legger denne ut på finn.no i løpet av uka, men ville høre her først.
medlem i 205 måneder
 

Re: Gis Bort: eMac G4 1gb ram 80GB

Innleggav Stian7 » tor 21.01.2016 16:14

Gitt bort.
medlem i 205 måneder
 


Returner til Selges



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron