NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav traustit » ons 27.01.2016 21:02

Hi alle,

Jeg vurderer at selge min elskede NeXT Station Turbo. Den maskinen virker 100% og er i perfekt stand. Den har 98 MB minne og 1 GB hard disk, 10.000 rpm Barracuda. Den har nyeste Open Step installert med alle utviklingsverktøy som man kan tenke sig, inkl. perl :) Den har Motorola 68040 cpu 33 MHz, utruligt nokk, fortsatt brukelig

Den har 20" NeXT display.

Ulikt mange andre gamle maskiner, da kan den koplest på internet og even brukes som filserver eller even webserver, den har 10Mb vånligt ethernet. Jeg har også en SCSI cd rom extern drive som kan følge med.

Hvad tror dere at den skal koste ? Jeg har ingen ide, men husk at prisen på ebay er ikke den samme, ekstra minne og den disken er veldig dyre og shipping er helt insane. Jeg betalte minst 3x prisen bara i shippen jeg kjøpte den for flere år siden.

Som jeg sier, jeg er ikke 100% om jeg vil selge den, men jeg har ingen ide om vilken priser sånt går på.
medlem i 210 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav tingo » man 22.02.2016 15:15

Du må nesten finne ut i hvilket prisområde det kunne være aktuelt for deg og selge den, før noen kan si at de er interessert.
Dette er jo en maskin for spesielt interesserte, så markedet her hjemme er sannsynligvis veldig lite.
medlem i 217 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav traustit » tor 25.02.2016 13:25

I will write in english as my norwegian writing abilities are limited. Feel free to answer in norwegian.

This is not any normal NeXT station. It is actually working, has everything, large fast disk and plenty of memory. It has all developer tools installed, a long with some software.

I don't need to sell it, but I very seldomly use it, last year I might have used it twice or even less. But if someone is willing to pay for it, enough to make it worth selling.

What I was mostly looking for, is if there was any interest, perhaps more NeXT computers in Norway, meetup or something. And finally if it was actually worth something.

I know how much it did cost, and then how much it did cost to have it mailed from USA to my house, since the monitor weights like a grown person, it did cost a small fortune to have it transferred over.
medlem i 210 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav sjn » fre 26.02.2016 23:48

Jeg byr 2000. Budet står ut lørdag 27. februar.
medlem i 152 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav traustit » lør 27.02.2016 14:38

Even if the offer stood until 27th feb 2020, the answer would still be no. You can take a picture of it for a little less though
medlem i 210 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav tingo » man 07.03.2016 17:26

Conclusion: no market for it, and it ain't worth that much in this country.
medlem i 217 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav traustit » man 07.03.2016 22:30

Looks that way
medlem i 210 måneder
 

Re: NeXT Station Turbo med 20" Color monitor

Innleggav spiffers » man 21.03.2016 16:57

Legg den ut på Ebay! Ellers gir jeg deg 3.000,-
Forøvrig synes jeg at du er gal som selger et slikt klenodie.
medlem i 183 måneder
 


Returner til Selges



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron